Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌با حضور معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی چگونگی فعالیت و خدمات سامانه پیشخوان صدور مجوزهای کسب و کار کشور در استان تشریح شد.

‌به گزارش ایسنا- ‌معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد دارایی گفت: بر اساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی و هیئت دولت " استقرار و توسعه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور" در تمام استان‌های کشور درحال طراحی و پیاده سازی است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌حسین میرشجاعیان هدف از طراحی و راه اندازی این مرکز را سهولت دسترسی مردم برای اخذ مجوزهای مورد نیازشان عنوان کرد و افزود: این مرکز ملی از 4 زیرسامانه سام ، دادور، نما و یاور تشکیل می‌شود‌.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه این مرکز ملی هوشمند براساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی کار خود را آغاز کرده است، گفت: هدف نهایی سامانه دادور تبدیل شدن به پیشخوان مجوز دهی کشور است که به صورت یکپارچه شکایات کشور را دریافت می‌کند‌.

میرشجاعیان تاکید کرد: اگر کار براساس جدیت و نتیجه‌دهی دنبال شود تامین زیرساخت‌ها تنها 10 درصد کار است و 90 درصد دیگر به راهبری، مطالبه‌گری مردم و استفاده از سامانه و مرکز ملی پایش کسب و کار باز می‌گردد‌.

وی با بیان اینکه باید هزینه‌های مبادلاتی برای بنگاه‌های اقتصادی کاهش یابد، اظهار کرد: بهبود محیط کسب و کار کاهنده هزینه‌های مبادلاتی است، اما عوامل مختلفی در کشور و خارج از کشور که برای بخش خصوصی قابل کنترل نیست، وجود دارد که مانع از بهبود محیط کسب و کار می‌شود‌.

معاون وزیر اقتصاد گفت: براین اساس قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار که با آغاز به کار دولت اجرایی شده ابلاغ و وزارت اقتصاد و دارایی مکلف به ارتقای جایگاه کسب و کار در کشور شده است‌.

مسئول استقرار و توسعه مرکز ملی پایش محیط و کسب و کار کشور گفت: در الگوی دولت الکترونیک باید این الگو به شکل ستاره‌ای شکل گیرد و هر دستگاه تنها با مرکز در ارتباط باشد و تنها به ٤٦ ارتباط ختم می‌شود‌.

وی با اشاره به اینکه ٩٠ درصد استعلامات به صورت دستی از سوی مردم انجام می‌شود؛ گفت: ادامه شرایط کنونی باعث سردرگمی و نارضایتی مردم می‌شود‌.

این مقام مسئول یادآور شد: ٤٥ درصد استعلامات کشور مربوط به قوه قضاییه و نیروی انتظامی و خارج از قوه مجریه است که در این راستا هم‌افزایی همه قوا اهمیت بسزایی دارد‌.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه عوامل محیطی اثرگذار بر بهبود فضای کسب و کار و فرآیندهای آن قابل نظارت وپایش نبود، لذا بهبود محیط کسب و کار در جامعه کمتر احساس می شود که با آغاز فعالیت این سامانه یکپارچه امکان نظارت بهتر فراهم خواهد شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام توسعه مرکز ملی منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۰۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، جبارعلی ذاکری ظهر شنبه در مراسم گرامی‌داشت روز ملی شوراها در تبریز، شوراها را مظهر حاکمیت اراده مردم دانست و گفت: برای استفاده از تجربیات موفق و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای مدیریت شهری و روستایی، آسیب‌شناسی دوره‌های مختلف شوراها ضروری است.

وی تاکید کرد: مصوبات شوراها که روند قانونی را طی می‌کنند برای شهرداری‌ها لازم‌الاجرا هستند و شوراها باید اجرای مصوبات قانونی را از شهرداران مطالبه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد، افزود: حذف فساد اداری و مالی با حذف ارتباط چهره به چهره مراجعان با کارکنان اتفاق می‌افتد که این امر نیازمند استقرار سامانه‌های مدیریتی در حوزه صدور پروانه، رصد و پایش ساخت‌وسازها و … است.

وی با بیان اینکه توسعه باید مطالعه‌شده باشد، گفت: گاهی طرح‌های هادی و جامع در اجرا با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که این امر ناشی از عدم مطالعه و کار کارشناسی و همچنین عدم استقرار سامانه‌های مدیریتی است.

ذاکری از طراحی سامانه مدیریت شهری در شهرداری آذرشهر به عنوان پایلوت استانی خبر داد و گفت: امسال این سامانه راه‌اندازی می‌شود و امیدواریم به زودی همه شهرداری‌های استان بتوانند از این امکان استفاده کنند؛ البته در شهرداری تبریز هم اقداماتی در این راستا شده که قابل ارائه است.

کد خبر 6090099

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد