Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@00:27:53 GMT

رئیس دومای روسیه: روابط با آذربایجان راهبردی است

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۱۴۵۴

رئیس دومای روسیه: روابط با آذربایجان راهبردی است

رئیس دومای دولتی روسیه در دیدار با رئیس جمهوری آذربایجان تاکید کرد که روابط مسکو و باکو به سطح مشارکت راهبردی ارتقا یافته و رهبران دو کشور نقش زیادی در این جهت گیری داشته‌اند. ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ بین الملل اروپا ترکیه و اوراسیا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ویچسلاو والودین" رئیس دومای دولتی روسیه در ملاقات روز یکشنبه خود با "الهام علی‌اف" رئیس جمهوری آذربایجان تاکید کرد که روابط بین مسکو و باکو به سطح مشارکت راهبردی روسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام بلندپایه پارلمانی خطاب به رئیس جمهوری آذربایجان گفت: «من فکر می کنم که اقدامات صورت گرفته در عرصه سیاست خارجی در راستای نزدیکی روابط بین دو کشور به خوبی نشان داده که روابط روسیه و جمهوری آذربایجان به سطح بالاتری ارتقا یافته و اکنون دیگر یک مشارکت راهبردی است و مسلما روسای جمهور دو کشور در این مسئله نقشه بسیار زیادی داشته‌اند.»

والودین یادآور شد که پیروزی قاطع الهام علی‌اف در انتخابات ریاست جمهوری ماه آوریل گذشته که بر اساس اطلاعات کمیته مرکزی انتخابات، بیش از 86 درصد از آراء را به دست آورد، گویای حمایت مردم آذربایجان از خط مشی سیاسی رئیس جمهور، از جمله در زمینه سیاست خارجی و نزدیکی به روسیه است.

رئیس جمهوری آذربایجان نیز به نوبه خود گفت که ملاقات‌های وی با ولادیمیر پوتین باعث تقویت روابط بین دو کشور و جهت گیری درست این روابط شده است. وی بر اهمیت توسعه مذاکرات در سطح بین پارلمانی بین دو کشور تاکید کرد.

الهام علی اف همچنین بر علاقه‌مندی کشورش برای توسعه همکاری‌های دوجانبه با روسیه در تمامی زمینه‌ها و مشارکت دو کشور در عرصه بین المللی تأکید کرد و یادآور شد که حمایت روسیه و آذربایجان از یکدیگر در عرصه‌های بین المللی، نشان دهنده اعتماد متقابل بین دو کشور است.

یک هیئت بلندپایه از نمایندگان پارلمان روسیه، به سرپرستی رئیس دومای دولتی این کشور در یک سفر رسمی در جمهوری آذربایجان به سر می‌برند.

انتهای پیام/

R1445/P36447/S8,89,1414/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۱۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری

امین انصاری به سمت دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست جمهوری منصوب شد‌. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست جمهوری توسط آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با هدف حفظ انسجام، وحدت ملی و هماهنگی تقویت بین اقوام، مذاهب اسلامی و ادیان توحیدی و ارتقا همکاری و تعاملات نهادهای ذیربط تشکیل شده است و امین انصاری با موافقت رئیس‌جمهور به عنوان دبیر این شورا انتخاب شد.

ایمانی پور: تقویت جریان تقریب مذاهب از اهداف جایزه جهانی امام خمینی (ره) است

این شورا داری 9 عضو اصلی است که اعضا به پیشنهاد ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و دبیر شورا و با تأیید رئیس جمهور انتخاب می‌شوند و ذیل این شورا چند کمیته تشکیل می‌شود.

ریاست این شورا برعهده رئیس‌جمهور است و گزارش کار شورا به شخص رئیس‌جمهور منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع روسیه: نیروهای مسلح ایران، آمادگی و قاطعیت خود را ثابت کردند
  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟