Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@23:36:11 GMT

کشف یک روش میانبر برای هک آیفون

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۱۵۱۶

کشف یک روش میانبر برای هک آیفون

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، هک آیفون کار ساده ای نیست. اگر رمز اشتباه به طور مکرر وارد شد، ممکن است کاربر سال ها یا دهه های متمادی قادر به استفاده از دستگاه نباشد. به همین دلیل سازمان های امنیتی و پلیسی به اپل فشار  می آورند تا آیفون تروریست ها را باز کند.

از سوی دیگر  سازمان های پلیس در آمریکا قفل شکن های ارزان آیفون مانند  Graykey را می خرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که متیو هیکی موسس شرکت امنیت سایبریHacker House روشی جدید برای میانبرزدن از روش های امنیتی آیفون یاففته است. به نظر می رسد برای هک آیفون فقط به یک موبایل روشن و قفل شده و همچنین یک کابلLightning نیاز است.

به گفته هیکی هنگامیکه آیفون به برق است و هکر با استفاده از کیبورد رمز دستگاه را ارسال می کند، این عمل سبب می شود یک درخواست اختلال در دستگاه صادر شود که برهر فعالیت دیگری مقدم خواهد بود.

 به عبارت دیگر اگر هکر رمزهای اشتباه را یکی پس از دیگری ارسال کند، دستگاه مشغول پاک کردن آنها خواهد شد.

 در نتیجه هکر می تواند به تعداد دلخواه رمزهای تخمین زده شده را وارد دستگاه کند.

هیکی این شکاف امنیتی را به اپل گزارش داده و به این نکته اشاره کرده که  کشف این شکاف امنیتی کار سختی نیست و احتمالا افراد دیگری قبل از او آن را کشف کرده اند.

این در حالی است که سخنگوی اپل به انگجت اعلام کرده دستگاه های این شرکت هیچ شکاف امنیتی ندارد.  گزارش اخیر درباره میانبر رمز آیفون اشتباه و در نتیجه آزمایش نادرست است.

کد خبر 4329363 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: اپل گوشی آیفون هکرها تحقیقات علمی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هوش مصنوعی محمد جواد آذری جهرمی ایالات متحده آمریکا فناوری فضایی فناوری نانو موبایل گوگل اینترنت امنیت اطلاعات تلفن همراه هوشمندسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۱۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

بررسی‌های میدانی در شهر اصفهان نشان می‌دهد تاسیسات مهم در این استان به ویژه تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است و حادثه‌ای در آنها گزارش نشده است.

به گزارش مشرق، به دنبال فعال شدن پدافند هوایی در برخی نقاط کشور برای مقابله با برخی اهداف احتمالی، گزارش‌ از سراسر کشور حکایت از این دارد که تاکنون اصابت و انفجاری گسترده‌ای که ناشی از برخورد هرگونه تهدید هوایی باشد گزارش نشده است.

از سویی بررسی‌های میدانی در شهر اصفهان نشان می‌دهد تاسیسات مهم در این استان به ویژه تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است و حادثه‌ای در آنها گزارش نشده است.

تصاویر ثبت شده توسط کاربران حکایت از فعالیت توپ‌های پدافندی در برخی از نقاط کشور داشته که که بعنوان سامانه‌های دفاع نقطه‌ای در برابر تهدیدات در ارتفاع بسیار کم عمل می‌کنند و فعالیت آنها در وضعیت هوشیاری صد در صدی کاملا طبیعی است.

تاکنون گزارشی از شلیک سامانه‌های پدافندی موشکی دریافت نشده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • وقوع حادثه امنیتی مقابل کنسولگری ایران در پاریس
  • پایان حادثه امنیتی نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران در پاریس
  • پایان حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس +فیلم
  • پایان حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس | عامل تهدید بازداشت شد
  • پایان حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس/ بازداشت عامل حادثه
  • حضور نیروهای امنیتی فرانسه در مقابل کنسولگری ایران در پاریس در پی تهدید به انفجار + فیلم
  • نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر و عضو کنست درباره حادثه اصفهان
  • نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر درباره حادثه اصفهان
  • آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور
  • شرکت‌های دانش بنیان راه میانبر برای رشد تولید هستند