Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کلینیک خدمات مشاوره روانشناختی آموزش و پرورش استان اصفهان به فعالیت ۹۲۰ مشاور تحصیلی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: اکثر این مشاوران در دوره اول متوسطه سامان دهی شده‌اند و این سامان دهی بیشتر به خاطر فرایند انتخاب رشته پایه نهم است.

غلامرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ضرورت انجام مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در پایه نهم تحصیلی اظهار کرد: فرآیند ارائه خدمات راھنمایی و مشاوره در انتخاب رشته پایه نهم به دانش آموزان بدین صورت است که دانش‌آموزان ضمن آشنایی با استعدادھا، علایق، توانایی‌ھا و ویژگی‌ھای شخصیتی خویش، شاخه‌ھا و رشته‌ھای تحصیلی، حرفه‌ها و مشاغل مورد نیاز جامعه را بشناسند و براساس آن به صورت آگاھانه رشته تحصیلی مناسب خود را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از هدایت تحصیلی در فرایند انتخاب رشته پایه نهم را شناسایی و شناساندن استعداد، توانایی، علاقه و ویژگی‌ھای شخصیتی دانش آموزان، کمک به انتخاب آگاھانه رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی و حرفه ای و کمک به ھدایت متوازن دانش آموزان رشته ھای تحصیلی براساس سیاست‌ھای توسعه‌ای کشور دانست و افزود: برای هدایت تحصیلی در پایه نهم سامانه متمرکزی طراحی شده است.

رییس کلینیک خدمات مشاوره روانشناختی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در مصوبه جدید هدایت تحصیلی انتخاب رشته بر اساس شش مولفه نظر دانش‌آموز، نظر والدین، نظر معلمان تمام دروس دوره اول متوسطه، نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای، نتایج عملکرد تحصیلی یا همان نمرات درسی و نظرات مشاور مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی همچنین به فعالیت ۹۲۰ مشاور تحصیلی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: اکثر این مشاوران در دوره اول متوسطه سامان دهی شده‌اند و این سامان دهی بیشتر به خاطر فرایند انتخاب رشته پایه نهم است.

قاسمی به تاثیر هدایت تحصیلی برای سلامت روان و تضمین آینده شغلی دانش آموزان نیز اشاره کرد و افزود:ارائه مشاوره به دانش‌آموزان موجب تسهیل در امر تصمیم گیری، شناخت و بکارگیری شیوه و راهکارهای مناسب برای حل مسائل در زندگی، افزایش اعتماد به نفس و تقویت روحیه خود باوری آنان جهت دستیابی به اهداف می شود .

وی تصریح کرد: همچنین هدایت تحصیلی موجب تقویت مهارت انطباق پذیری دانش‌آموزان می‌شود و آنها آماده می‌شوند که در این فرایند در ارتباط با مسیر زندگی خود نسبت به آینده دغدغه مند شده و احساس مسئولیت کنند، اعتماد به نفس داشته، متعهد شده و همیشه تلاش‌گر باشند و این اتفاقات موجب سلامت روان آنان خواهند شد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: انتخاب رشته دانش آموزان مشاوره اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۱۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در طراحی سوالات امتحانات نهایی ارزشیابی از یادگیری مورد توجه است به طوری که دانش‌آموزان از حفظیات دور باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو محسن زارعی، معاون وزیر آموزش و پرورش درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار داشت: این موضوع را نباید به صورت مقطعی و برشی بررسی کرد، شاید برداشت جامعه و آنچه که اتفاق افتاد، پس از اعلام میانگین نمرات آزمون نهایی پایه دوازدهم به این بود که این میانگین نشانگر افت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش بر این موضوع اصرار دارد که مبتنی بر شفافیت، وضعیت کنونی و نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی کند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش وپرورش اضافه کرد: شرایط مبتنی بر کیفیت آموزشی این‌گونه است که وضعیت فعلی را به خوبی بشناسیم و با اعلام به جامعه برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه‌ریزی لازم و جبران صورت گیرد.

زارعی ادامه داد: آموزش و پرورش در این موضوع نمرات را شفاف اعلام کرد تا برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود و معلمان دست به دست هم دهند و شاهد ارتقای کیفیت آموزشی باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود، زیرا این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

وی یادآور شد: اشکالی هم که وجود دارد این است که در دوره‌های مختلف تحصیلی، بازخوردی از وضعیت آموزش نداریم و یکباره این بازخورد را در پایان دوران تحصیل انجام می‌دهیم. این موضوع باید در دوره‌های مختلف بررسی شود که در زمان خود مداخلات لازم صورت گیرد.

زارعی درباره تاثیر دشواری سوالات در امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: سوالات سخت شاخص دارد و شاخص هم ضریب دشواری است که در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سوالات نبودیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آنچه در طراحی سوالات مبنا قرار دادیم این است که توجه و ارزشیابی از یادگیری صورت گیرد و توجه به مفاهیم باشد و دانش آموزان و کل فرایند آموزش جهت‌دهی به سمت یادگیری داشته و از حفظیات و محفوظات دور باشند.

زارعی یادآور شد: در نوبت‌های قبل هم درصدی از سوالات مربوط به همین ارزشیابی از یادگیری متناسب با سطوح شناختی مختلف در سوالات امتحانات نهایی بوده است؛ بنابراین جمع‌بندی این نیست که سوالات سخت بوده است.

دیگر خبرها

  • رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل