Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- مدير ساخت و توسعه راه هاي چهارمحال وبختياري با يادآوري توقف پروژه احداث چهارخطه مسير شلمزار- شهرکرد به دليل مشکل تملک اراضي گفت: تداوم اين طرح نيازمند 60 ميليارد ريال اعتبار است.

به گزارش ايرنا، محور شلمزار- شهرکرد به عنوان يکي از جاده هاي پرخطر و حادثه ساز چهارمحال و بختياري است که هرساله به دليل عرض کم خيابان و سرعت غيرمجاز خودروها، تعداد قابل توجهي در اين محور مصدوم يا کشته مي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هرچند ساخت چهارخطه شلمزار- شهرکرد از سال هاي گذشته در فهرست طرح هاي اولويت دار راه و شهرسازي قرار گرفته و به دليل حجم بالاي تصادفات در اين محور از مطالبات اساسي مردم شهرستان کيار به شمار مي رود، اما اجراي اين طرح از سال گذشته با مشکل تملک اراضي مواجه شده است، بگونه اي که مدير ساخت و توسعه راه هاي استان دي ماه سال گذشته، ادامه فعاليت اجرايي اين طرح را در گرو حل مشکل تملک اراضي در اين محورعنوان کرده بود.
حسينعلي مقصودي روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا از اختصاص 13ميليارد ريال اعتبار مورد نياز براي تملک زمين هاي اين محور از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه استان خبر داد و اظهار کرد: با توزيع اين اعتبار، مشکل تملک زمين هاي کشاورزي روستاي خراجي تا ماه آينده حل مي شود.
وي ادامه داد: اين درحالي است که با تملک اين اراضي تنها حدود چهارکيلومتر از طول 13کيلومتري مسير بازگشايي مي شود و تملک مابقي زمين هاي کشاورزي نيازمند 45 ميليارد ريال اعتبار ديگر است.
مقصودي تصريح کرد: با حل مشکل تملک اين زمين ها، اجراي طرح به سرعت جريان يافته و مسير چهارخطه شلمزار- شهرکرد طي يکسال آماده بهره برداري مي شود.
به گزارش ايرنا، طول چهار خطه شهرکرد - شلمزار 32 کيلومتر است که از زمان آغاز اجراي اين طرح در سال 88 تاکنون 6 کيلومتر اين مسير از محل اعتبارات استاني با اعتبار حدود 35 ميليارد ريال اجرايي شده است.
براساس اعلام مدير ساخت و نوسازي راه هاي اداره کل راه و شهرسازي استان، از سال 95 اين طرح در رديف پروژه هاي ملي قرار گرفته و به 2مرحله سه راهي خوزستان تا سه راهي شمس آباد و سه راهي شمس آباد تا سه راهي اميرآباد هر يک به طول 13 کيلومتر تقسيم شده است.
براي سه راهي شمس آباد تا اميرآباد در سال 95 با پيمانکار قرارداد منعقد و اجراي طرح تا حدود 3.5 کيلومترانجام شد، اما با توجه به اينکه باند دوم اين مسير در بخشي از زمين هاي کشاورزي واقع شده است، ادامه اجراي طرح منوط به تملک اين اراضي اعلام شد.
8125/6021
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ محمدرضا رضایی مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در استان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.
وی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • واکنش وزارت راه به یکی دانستن «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت»
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است