Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@19:45:27 GMT

معدوم سازی 696 تن مواد غذایی فاسد در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۱۹۸۱

معدوم سازی 696 تن مواد غذایی فاسد در ماه مبارک رمضان

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار از معدوم سازی 696 تن مواد غذایی فاسد و همچنین تعطیلی 3500 مورد مرکز متخلف بهداشتی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، سیدرضا غلامی در خصوص اهم اقدامات تیم بهداشت محیط در ماه مبارک رمضان، گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان، تعداد 528 هزار و 351 مورد بازدید از اماکن، مراکز طبخ و تهیه غذا، شیرینی فروشی‌ها، رستوران‌ها و آش و حلیم فروشی‌ها صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ماه رمضان از مراکز تولید و عرضه زولبیا و بامیه سنتی، تعداد 83 هزار و 201 مورد بازدید انجام شده است، خاطرنشان کرد: تعداد 27 هزار و 274 مورد بازدید هم از مراکز تهیه و طبخ آش و حلیم انجام شد.

غلامی بر سلامت مواد اولیه تهیه غذاها تاکید و اظهار کرد: با توجه به اینکه وضعیت مواد اولیه تهیه غذاها از نظر مرغوبیت و سلامت اهمیت بسیاری داشت، لذا سلامت این مواد نیز مورد سنجش قرار گرفت و 117 هزار و 102 مورد مرکز از لحاظ عوامل محیطی و سلامت روغن، نمک و نیز از نظر بررسی آلودگی سطوح با تجهیزات پرتابل بازرسی مورد سنجش قرار گرفت.

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار، تصریح کرد: یکی از وظایف کارشناسان بهداشت محیط در مراکـز بهداشتی درمانی، کلرسنجی و PH سنجی آب شرب به صورت روزانه است، لذا از ابتدای ماه رمضان تعداد 439 هزار و 988 مرکز از نظر کلر آزاد باقیمانده آب مورد سنجش قرار گرفت.

غلامی گفت: تعداد 5191 مورد نیز بازدید مشترک با سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان تعزیرات، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و سازمان دامپزشکی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه از محصولات غذایی در سطح عرضه تعداد 1675 مورد نمونه برداری شد، افزود: همچنین 696 تن مواد غذایی فاسد در ماه مبارک رمضان شناسایی و معدوم شدند.

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار تاکید کرد: با توجه به امکان اطلاع رسانی تخلفات از سوی مردم، حدود 8 هزار مورد از مراکز متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی ارجاع داده شدند و تعداد 3500 مورد مرکز متخلف بهداشتی تعطیل شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان

محسن وفایی اظهار کرد: نظارت دامپزشکی بر مراکز استحصال، فرآوری، بسته‌بندی و عرضه مواد خام دامی به‌صورت شبانه‌روزی توسط کارشناسان دامپزشکی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ۷۰۰ کیلوگرم ضایعات مرغ منجمد و تاریخ منقضی در شهرستان خرم‌آباد جمع‌آوری و معدوم‌سازی شد.

وفایی افزود: مردم هنگام خریدن فرآورده‌های خام دامی (گوشت قرمز، سفید و ...) به شرایط ارگانولپتیکی (ظاهری)، تاریخ تولید و انقضای محصول دقت کنند و در صورت دیدن هرگونه تخلف، به اداره دامپزشکی شهرستان یا سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • معدوم سازی بیش از ۳۱ تن موادغذایی تاریخ گذشته در خوزستان