Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@22:32:20 GMT

اختصاص بودجه آمریکا برای جنگ زیرزمینی

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۲۱۹۳

اختصاص بودجه آمریکا برای جنگ زیرزمینی

اسپوتنیک در گزارشی به این موضوع پرداخت که علیرغم کاهش موقت تنش‌های میان آمریکا و کره شمالی، ارتش آمریکا برنامه‌های آموزش مبارزه زیرزمینی خود را کنار نگذاشته است و بیش از نیم میلیارد دلار را به این برنامه‌ها اختصاص داده است.

ایران آنلاین /اسپوتنیک در این گزارش نوشت: ارتش آمریکا کم کم در حال پذیرش این موضوع است که جنگ بعدی این کشور در مقابل رقبای همتایی مانند روسیه، چین یا کره شمالی احتمالا نیازمند یک مبارزه زیرزمینی مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از قدرتمندترین ارتش‌های دنیا دارای امکانات گسترده زیرزمینی به منظور استقرار واحدهای فرماندهی، حفاظت از نیروها در مقابل حملات معمول یا هسته‌ای و همچنین تدارک حمله به نیروهای دشمن هستند.

اسپوتنیک در ادامه نوشت که شهرهای بزرگی مانند نیویورک، لندن و مسکو دارای صدها مایل تونل‌های زیرزمینی هستند. به عنوان نمونه 443 مایل مسیر زیرزمینی در سیستم متروی شهر نیویورک وجود دارد. بنا به گزارش سایت «میلیتری» با افزایش احتمال جنگ زمینی با کره شمالی در سال 2017 ارتش آمریکا این موضوع را به طور جدی مدنظر قرار داد. وزیر دفاع سابق آمریکا در آن زمان اعلام کرد که کره شمالی چنین امکانات زیرزمینی را در اختیار دارد. استفاده گسترده از شبکه‌های تونلی از سوی گروه تروریستی داعش و دیگر شبکه‌های تروریستی در جنگ داخلی سوریه نشان داد که این روش به طور مکرر در دستور کار آنها بوده است.

ارتش آمریکا سال گذشته به بررسی‌ چهارماهه یکبار آموزش‌ها و تاکتیک‌های زیرزمینی موجود پرداخت و آنها را بر اساس واقعیت‌های قرن 21 به روزرسانی کرد.  بنا به گزارش‌ها،  تجهیزات ویژه‎‌ مبارزه زیرزمینی بسیار گران قیمت هستند. یک منبع به سایت میلیتری گفت هر دستگاه تنفسی مخصوص این تونل‌ها ممکن است قیمتی برابر با 13 هزار دلار داشته باشد و رادیوهای تقویت سیگنال هر کدام 10 هزار دلار هزینه در برداشته باشد. 572 میلیون دلار بودجه برای برنامه جنگ زیرزمینی بخش بزرگی از بودجه ارتش را به خود اختصاص می‌دهد.

اسپوتنیک در پایان نوشت: ارتش آمریکا در نظر دارد 26 واحد از 31 واحد مبارزه‌ای فعال زیرزمینی  خود را تجهیز نماید و در حال حاضر 5 واحد آموزش‌های پایه برای مبارزه زیرزمینی را به پایان رساندند. ارتش همچنین امیدوار است سربازان بتوانند در این تونل‎‌ها طلا پیدا کنند.   / باشگاه خبرنگاران

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۲۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ ابوالحسن نجفی دراولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جدید افزود: دستگیری متهمان ۲۱ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.
وی گفت: ۲ هزار و ۳۶۳ معتاد متجاهر دستگیر و به مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۵ سپرده شدند.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه گفت: همچنین پارسال هزار و ۱۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد که ۶ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۹۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان 
  • اختصاص ۷۰ درصد درآمد‌ فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به هیأت‌های استانی
  • برداشت غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی
  • حداقل بودجه مورد نیاز برای طرح دارویار ۱۲۰ تا ۱۳۰ همت است
  • راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • متاسفانه فقط ۶۹ هزار میلیارد تومان به طرح دارویار اختصاص داده اند
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر