Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سیداحمد آقامیری،رئيس اداره آموزش و پرورش استثنايی استان قم، با اشاره به آغاز طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان از روز پنجم تیر ماه امسال گفت: بر اساس برآورد حدود 26 هزار نفر دانش‌آموز از پنجم تیر تا پنجم شهریور امسال فرصت دارند به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برگزاری افتتاحیه طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان با دو نفر از فرزندان شهدای مدافع حرم در مدرسه فاطمه الزهرا واقع در خیابان نواب خبر داد و اضافه کرد: 10 پایگاه برای سنجش کودکان بدو ورود به دبستان تعیین شده که مدرسه شهید نامجو در منطقه پردیسان، مدرسه بلال در بلوار امین، شیفت بعد از ظهر مدرسه ملاهادی سبزواری در منطقه 20 متری امام حسین، مدرسه ابابصیر و مدرسه فاطمه الزهرا از جمله پایگاه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه مسئولان مدارس از 30 خرداد نوبت‌گیری در سامانه سنجش را آغاز کردندافزود: ابتدا والدین به نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت مراجعه می‌کنند و سپس فرآیند ثبت‌نام از طریق سامانه از سوی مدیر مدرسه انجام می‌شود و ساعت و روز سنجش به والدین اعلام خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم با اشاره به دیگر مدارس تعیین شده برای طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان عنوان کرد: مدرسه مهر امام و مدرسه جابر ناحیه یک و مدرسه طلوع و رویش ناحیه دو از دیگر پایگاه‌هایی تعیین شده است.

آقامیری یادآورشد: سنجش و ارزیابی بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، تست اختلالات رفتاری اوتیسم، فرآیندهای بهداشتی مانند دهان و دندان، قد و وزن و میزان چربی در این پایگاه‌ها ارزیابی و اطلاعات مربوط ثبت می‌شود.

وی بیان کرد: اگر دانش‌آموزان در هیچ یک از مراحل مشکلی نداشته باشند اطلاعات در سامانه ثبت و به مدرسه به صورت سامانه‌ای ارسال می‌شود. مبلغ اخذ شده از والدین به وسیله مسئول پایگاه 25 هزار تومان است که این مبلغ باید از طریق کارت در پایگاه واریز شده و به طور مستقیم به خزانه‌داری واریز می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح سنجش کودکان پیش از دبستان گفت: 5 هزار نفر کودک پیش دبستانی برای این طرح پیش‌بینی شده است و با اجرای آن می‌توان مداخله به هنگام در صورت تشخیص بیماری انجام داد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم با بیان اینکه پایگاه تخصصی در بلوار نواب، ابتدای خیابان میلاد برای آسانی کار والدین تعیین شده است تصریح کرد: در این پایگاه موارد ارجاعی پایگاه‌های اولیه در زمینه بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و... به صورت متمرکز سنجش می‌‌شود.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح سنجش كودكان بدو ورود به دبستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سنجش سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۲۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان