Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد احمد عارفی نیا  در نشست خبری با اصحاب رسانه  افزود: ارتقای امنیت و حفظ امنیت پایداربرای مردم ازوظایف مهم قوه قضائیه است و برخورد قاطع با اراذل و اوباش و افرادی که مخل جامعه هستندهدف اصلی دستگاه قضاست.

وی با اشاره به مهمترین جرایم شهرستان گفت: باتوجه به هم مرز بودن این شهرستان با کشورافغانستان مهمترین جرایم منطقه موادمخدر، روان گردان، سرقت وجرائم علیه اشخاص است که به همین میزان هم بیشترین زندانی را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دادگستری تربت جام افزود:در حوزه طلاق و بحران‌های مربوط به خانواده و طلاق‌های خارج از قانون و توافقی در شهرستان وضعیت نابسامانی داشتیم که برای پبشگیری از این معضل جلساتی با امامان جمعه و جماعات برگزارشد و آنان باقوانین و مقررات آشنا شدند‌که این امر موجب شد از طلاق‌های خارج از قانون و‌بویژه توافقی جلوگیری شودو آمار طلاق به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

عارفی نیا خاطر نشان کرد:بحران مشکلات وآسیب‌های اجتماعی مذهب نمی‌شناسد و‌دامن همه را میگیرد و‌ بیشترین طلاق‌ها در این منطقه توافقی صورت می‌گرفت.
وی تاکید کرد:در حال حاضر بدون اینکه هزینه‌ای برای موضوع طلاق افزایش یابد دادگستری با هماهنگی مشاورین که به صورت رایگان خدمات ارائه می‌دهند‌به دنبال صلح و سازش زوجین است و مردم باید آگاه باشند که طلاق‌های خارج از دادگاه نوعی جرم محسوب می‌شود.

رئیس دادگستری تربت جام با اشاره به الکترونیکی شدن پرونده‌های ورودی گفت:یکی از مصائب دادگاه در گذشته ارسال ابلاغیات به صورت دستی بودو جلسات رسیدگی با مشکل مواجه می‌شدودر حال حاضربا الکترونیکی شدن پرونده‌ها بیش از ۹۰درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد و‌لازم است همه شهروندان برای ارائه خدمات در سامانه دادگستری ثبت نام کند.

عارفی نیا با اشاره به برخورد قوه قضائیه باجرائم فضای مجازی افزود:برای برخورد قانونی با تخلفات فضای مجازی از ظرفیت کارشناسان دادگستری و‌پلیس فتا بهره می‌بریم و برای برخورد با این نوع جرایم شعبه خاص دردادگستری تشکیل شده و همه جرائم در این حوزه کشف می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت شورای امربه معروف و نهی از منکرگفت: برای اجرای این فریضه الهی در جامعه سه مرحله کلاس‌های آموزشی برگزارشده وبا تعاملی که وجود دارد از ظرفیت سپاه پاسداران و بسیج درکنار نیروی انتظامی در سایر حوزه‌ها استفاده می‌شود.

رئیس دادگستری تربت جام  فعالیت شورا‌های حل اختلاف را مثبت دانستت وعنوان کرد:همکاری شورا‌های حل اختلاف بسیار مثبت بوده که درسال گذشته بالغ بر شش هزار پرونده توسط آنان رسیدگی و مختومه شده است.
انتهای پیام/س، ج   نشست خبری رئیس دادگستری تربت جام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل درگیری دسته جمعی در تویسرکان دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ نوری در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: به دنبال وقوع یک فقره نزاع و درگیری دسته جمعی که ظهر روز گذشته در محل میدان فرشید شهرستان تویسرکان بین ۵ نفر رخ داد، بلافاصله مأمورین انتظامی شهرستان به محل اعزام شدند.

وی افزود: مأموران با شگردهای پلیسی موفق به کنترل اوضاع و متوقف کردن درگیری و در نهایت شناسایی و دستگیری عوامل ایجاد درگیری شدند که پس از دلالت آنها به مقر انتظامی و در باز جویی های به عمل آمده صراحتاً به بزه ارتکابی معترف و اعلام داشتند بدلیل اختلاف ملکی و با استفاده از چوب و قمه با یکدیگر درگیر شده‌اند.

نوری ضمن تصریح اینکه در این درگیری ۲ نفر از عوامل اصلی به شدت مصدوم شدند، بیان داشت: که در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان دستگیرشده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی تویسرکان در خاتمه گفت: یادگیری مهارت کنترل خشم و پیگیری اختلافات از طریق معتمدین و متنفذین محلی و در نهایت مشاورین انتظامی و مراجع قضائی مانع از وقوع نزاع و درگیریهای اینچنین می‌شود.

کد خبر 6096683

دیگر خبرها

  • عوامل درگیری دسته جمعی در تویسرکان دستگیر شدند
  • درخواست الجزایر از شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • (تصاویر) مرگ دسته جمعی ماهی‌ها بر اثر گرمای سوزان
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود