Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@16:56:00 GMT

هشدار نسبت به افزایش مصرف آب در مهریز یزد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۲۶۰۰

هشدار نسبت به افزایش مصرف آب در مهریز یزد

رییس شرکت آب و فاضلاب شهری مهریز با تاکید بر کاهش مصرف آب، گفت: سرانه مصرف در این شهر بالاتر از میانگین استان است و ادامه این روند، تامین آب را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سرانه مصرف روزانه آب یزدی‌ها 150 تا 152 لیتر است که عدد معقولی محسوب می‌شود ولی نوسان مصرف سبب شده تا مشکلاتی در ماه‌های گرم سال در تامین آب شرب شهروندان ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته سازمان جهانی بهداشت نیز میزان مصرف آب هر نفر را با توجه به محدودیت منابع آب شیرین در مناطق مختلف جهان، روزانه 120 تا 150 لیتر اعلام کرده است ولی این میزان در باغشهر مهریز بیش از این افزایش یافته است به نحوی که رییس آبفار مهریز ضمن هشدار در این باره، ادامه این روند را مشکل‌ساز می‌داند.

«یوسف زارع» که به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب(هفته اول تیرماه) در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت،  افزود: شهروندان برای آن که در تابستان سال جاری دچار قطعی یا سهمیه‌بندی آب نشوند، باید در مصرف صرف‌جویی کنند.

وی با اشاره به سهم 81 درصدی بخش خانگی از مجموع مشترکان آبفای مهریز، اظهار کرد: هم اکنون 17 هزار مترمکعب آب برای 19 هزار مشترک در مهریز از طریق آب انتقایب و 16 حلقه چاه تامین می‌شود.

این مسوول با بیان این که تداوم خشکسالی در سال‌های اخیر باعث کاهش منابع آبی سفره‌های زیرزمینی در استان شده است، بر لزوم برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح مصرف آب تاکید کرد.

زارع طول شبکه آب‌رسانی شهر مهریز را 290 کیلومتر ذکر کرد و با تشریح اهمیت اجرای طرح‌های عمرانی و تکمیل و تجهیز مراکز تولید و توزیع آب، انجام این برنامه‌ها را منوط به همکاری مشترکان در پرداخت به موقع بهای آب مصرفی از سوی مشترکان دانست.

رییس آبفای مهریز در خصوص این که چند درصد مشترکان بهای آب مصرفی را با تاخیر پرداخت می‌کنند، آماری اعلام نکرد ولی همکاری شهروندان برای صرفه‌جویی و پرداخت به موقع هزینه آب مصرفی را خواستار شد.

به گفته زارع، در صورت همکاری مردم و کاهش مصرف آب، تابستان سال 97 بدون مشکل قطعی یا سهمیه‌بندی آب سپری خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد آنها در 21 شهر و بقیه در روستاها، آبادی‌ها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند. از جمعیت 50 هزار نفری شهرستان مهریز نیز 70 درصد آنها در مرکز این شهرستان سکونت دارند و مابقی در روستاها اقامت دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آبفا سرانه مصرف منطقه یزد مهريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاز قسمتی از کرج قطع می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت گاز استان البرز در نظر دارد نسبت به قطع گاز شهری قسمتی از کرج به آدرس کلاک پایین، خیابان نیایش، بعد از پل راه آهن، حد فاصل نیایش یک، دو و سه انشعاب‌ها در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کند.

از ساکنان مناطق مذکور درخواست می‌شود تمهیدات لازم را پیش بینی کنند. بدیهی است پس از پایان عملیات نسبت به وصل مجدد گاز مشترکان اقدام لازم معمول خواهد شد.

شایان ذکر است به منظور رعایت کامل مسائل ایمنی در زمان وصل گاز حضور ساکنان در محل سکونت الزامی است. در صورت نیاز، مشترکان می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۴ مرکز امداد گازرسانی تماس حاصل کنند.

کد خبر 6088356

دیگر خبرها

  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • گاز قسمتی از کرج قطع می شود
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان