Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بحران آب اصفهان را مسأله‌ای ملی و امنیتی دانست و گفت: افزایش افسردگی و کاهش حجم فضای سبز از پیامدهای کم آبی است، از این رو باید مصوبات شورای عالی آب اجرایی شود.

اصغر برشان در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: این روزها مسئولان کشوری سخنان زیادی در ارتباط با بحران کم آبی می زنند، اما این کم آبی ها نشان از سوء مدیریت ها در گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تشکیل ستاد بحران آب در شورای اسلامی شهر اصفهان، تصریح کرد: شهرداری اصفهان در خصوص نحوه آبیاری و آموزش کارکنان فضای سبز اقدامات مفیدی انجام داده و استفاده از گیاهان مقاوم به شرایط خشکی را در دستور کار خود قرار داده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از چاه های آب شهرداری در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان برای جبران کم آبی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه موردی برای کاهش مصرف آب را بر نمی تابیم، افزود: استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب تا ۱۰ میلیون مترمکعب دستگاه‌های کاهنده مصرف آب در کاهش مصرف آب تاثیرگذار است.

برشان بحران آب اصفهان را مسأله ای ملی و امنیتی دانست و گفت: افزایش افسردگی و کاهش فضای سبز از  پیامدهای کم آبی است، از این رو باید مصوبات شورای عالی آب اجرایی شود.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان از جمله حق آبه داران بزرگ زاینده رود هستند، ولی متأسفانه شهروندان شرق اصفهان به واسطه کم آبی دچار مشکلات معیشتی شده‌اند، تصریح کرد: شهروندان از شهرستان‌های مختلف استان و نمایندگان مجلس باید دست در دست هم نسبت به اجرای مصوبات شورای عالی آب اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مصوبات شورای عالی آب باید اجرا شود و به استناد به قول ریاست جهموری اقدام عاجل را برای جاری شدن آب فراهم آورند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدگاه مدیریت شهری اصفهان به صنعت گردشگری، اظهارکرد: بر اساس آمارها هر توریست می تواند تا ۲.۵ نفر شغل مستقیم یا غیرمستقیم ایجاد کند و باعث رونق اقتصادی شود، بنابراین با تقویت زیرساخت های گردشگری می توان به افزایش اشتغال کمک کرد.

برشان ادامه داد: شهرداری و شورای شهر تمام امکاناتی که باعث جذب هر چه بیشتر گردشگر باشد را فراهم ساخته‌اند، البته توریست نیازهای زیادی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه بسیاری از خانه های تاریخی اصفهان به اماکن اقامتی و یا سفره خانه های سنتی تبدیل شده است، گفت: سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان بسیاری از خانه های تاریخی را مرمت و بازسازی کرده و مرود استقبال گردشگران قرار گرفته است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: افزایش افسردگی بحران کم آبی شورای شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اعلام آماده‌باش به تیم‌های امدادی و خدمات‌رسانی در پی صدور  هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، منصور شیشه‌فروش از اعلام آماده‌باش مدیریت بحران استان به تیم‌های امدادی و خدمات‌رسانی در پی صدور  هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داده و اظهار داشت: سامانه هم‌رفتی بارشی از بعد از ظهر امروز، دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه وارد استان شده و تا اواخر وقت چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه در سطح استان فعال خواهد بود و بر همین اساس در این مدت برای همه مناطق استان بارش باران، وزش تندباد، توفان لحظه‌ای و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی شدت بارش‌های رگباری باران و تندباد در مناطق شمال شرق و مرکز استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، خاطرنشان کرد: علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود که از روز سه‌شنبه تا اوایل وقت چهارشنبه در شهرستان‌های نائین، اردستان، خوروبیابانک، ورزنه، نطنز، اصفهان، لنجان، فلاورجان، شهرضا، دهاقان، ورزنه، انارک، بادرود و چوپانان شاهد بارش‌های رگباری خواهیم بود و بر همین اساس ستاد مدیریت بحران استان تشکیل و مصوبات آن به مدیریت بحران شهرستان‌‌ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در این راستا و به منظور پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها مصوب کردیم که  نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی تقویت شده و اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس‌راه، اورژانس، شرکت‌های آب و فاضلاب، گاز، برق، آب منطقه‌ای و جمعیت هلال احمر در حالت آماده‌باش هستند.

شیشه‌فروش ادامه داد: علاوه بر این با توجه به پیش‌بینی وزش تندبادهای موقتی، سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش میدان دید ضروری است که تجهیزات امدادی و کنترل سیل مستقر شده و ماشین‌آلات در معابر شهری و روستایی و جاده‌ها راهدارخانه‌ها، پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی آماده به کار باشند، همچنین باید تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تأمین اقلام تقویت شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان پیش‌بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری و پرهیز از سفرهای غیرضروری در محورهای سیل‌گیر ضروری دانسته و گفت: توصیه می‌شود با توجه به اعلام شرایط اضطراری هواشناسی اجرای طرح‌های کاهش خطر با استحکام بخشی به سازه‌های ناپایدار، تابلوها، داربست‌ها در برابر تندبادهای موقتی در دستور کار قرار گرفته و شهروندان در این مدت از صعود به ارتفاعات، توقف و تردد در مسیر رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها پرهیز کنند.

وی با اشاره به لزوم توجه به حفاظت محصولات سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور، شبکه‌های آب، برق، گاز و مخابرات در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران تصریح کرد: همچنین صعود به ارتفاعات و چرای دام در ارتفاعات و توقف در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی ممنوع است

انتهای پیام/170/

دیگر خبرها

  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد
  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی
  • شناسایی ۸۳۱ مکان پرخطر در قم
  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟
  • کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟
  • بوشهر هم به سرنوشت اصفهان دچار می‌شود؟
  • قند خون بالا و چربی خون با افزایش خطر اضطراب و افسردگی مرتبط است
  • امنیت و ایمنی اراضی کوره معک باید در دستور کار قرار گیرد
  • روند تصمیم‌گیری در شهرداری اصفهان مطلوب نیست/ لزوم تقویت دیپلماسی فرا شهری و بین دستگاهی