Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر و رئیس مرکز هیات امنا و هیات ممیزه وزارت علوم دربخشنامه ای به نمایندگان وزیرعلوم در هیات امنای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی –غیرانتفاعی اعلام کرد: ضروری است نمایندگان وزیر علوم در هیات امنای موسسات مذکور از زمان عضویت و در بازه زمانی هر شش ماه یکبار نسبت به ارسال گزارش عملکرد آن موسسات اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از وظایف نمایندگان وزیر علوم در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیر انتفاعی به شرح زیر است :

نظارت صحیح برعملکرد موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی در رعایت ضوابط، معیارها و شاخص های لازم.

هدایت دانشگاه ها و موسسات آمزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی در رسیدن به استاندارهای آموزش عالی و ارتقای کمی و کیفی آنها.

این اعضا موظف هستند در استخدام اعضای هیات علمی از فارغ الحصیلان با کیفیت علمی مناسب و فارغ التحصیل از دانشگاه های جامع صنعتی معتبراستفاده کنند.

باید نسبت اعضای هیات علمی و مدرسان واجد شرایط به دانشجویان را رعایت کنند. همچنین در استخدام اعضای هیات علمی، باید تناسب مدرک و رشته تحصیلی اعضای های علمی با گروه ها، رشته ها و مقاطع تحصیلی موسسه رعایت شود.

در بکارگیری اعضای هیات علمی برای حق التدریس از اساتید بازنشسته و یا شاغل در دانشگاه های مراکز استان که دارای حکم هیات علمی مورد تایید وزارت علوم هستند استفاده شود.

بکارگیری افراد با مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد معادل برای تدریس در این موسسات ممنوع است.

نسبت فضاهای مربوطه به آزمایشگاه ها، کارگاه ها، کتابخانه‌ها، سایت کامپیوتر، اشتراک پایگاه های اطلاعاتی متناسب با تعداد دانشجویان باشد.

زمینه سازی برای ایجاد فضای گفتگو و مباحث علمی –فرهنگی و تاکید برمشارکت اعضای هیات علمی و دانشجویان در  فعالی های فرهنگی و اجتماعی از دیگر وظایف نمایندگان وزیرعلوم در هیات امنای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی –غیرانتفاعی است.

کد خبر 4329890 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاههای غیردولتی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش فرهاد رهبر دانشگاه های علوم پزشکی منصور غلامی حکم انتصاب کارشناسی ارشد وزارت بهداشت دانشجویان مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های ایران کنکور 97 حسین توکلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!

روزنامه دولتی ایران به انتقادات نسبت به اعطای مدرک دکترای افتخاری به رئیسی در پاکستان واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت: اهدای مدرک دکترای افتخاری به رئیس جمهور کشورمان در پاکستان، موجب بروز واکنش‌هایی در میان رسانه‌ها و فضای مجازی شد.

در همین رابطه ادعایی مطرح شد مبنی بر اینکه مدرک دکترای افتخاری، از سوی یک دانشگاه فرعی پاکستان و توسط معاون این دانشگاه به آیت‌الله رئیسی اهدا شده است.

این ادعا درحالی است که اولاً دانشگاه کراچی بزرگترین دانشگاه دولتی در پاکستان است؛ ثانیاً در مراسم اعطای این مدرک افتخاری «حکمران» ایالت سند پاکستان به عنوان رئیس هیأت امنای دانشگاه‌های کراچی حضور داشته است.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد