Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهین فرهت در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره حمایت از موسیقی در سال حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: اگر موسیقی به صورت آکادمیک جدی گرفته شود و افراد با تخصص وارد عرصه تولید آثار شوند بی شک این حوزه پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت.

وی ادامه داد: آموزش اصولی موسیقی باعث پیشرفت این حوزه در سبک های مختلف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از افرادی که در حال حاضر مشغول فعالیت هستند، موسیقی را به صورت پایه ای یاد نگرفته اند.

در حال حاضر دانشگاه ها به لحاظ کمی آموزش موسیقی را افزایش داده اند و در کل آموزش این هنر در شهرها گسترش یافته است

آهنگساز سمفونی «ایران» با اشاره به اینکه بخش آکادمیک موسیقی باید تقویت شود، گفت: در حال حاضر دانشگاه ها به لحاظ کمی آموزش موسیقی را افزایش داده اند و در کل آموزش این هنر در شهرها گسترش یافته است.

فرهت افزود: دانشگاه ها و آموزشگاه های مختلف سرمایه بسیاری را برای آموزش موسیقی صرف می کنند اما نکته قابل تأمل اینجاست که این مکان های آموزشی از سرمایه های انسانی متخصص و باسواد مناسب برای تدریس استفاده نمی کنند.

وی به مدت کوتاه تدریس خود در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و یادآورشد: مدت کوتاهی در دانشگاه آزاد اسلامی تدریس می کردم، این دانشگاه و همچنین دانشجویان در آن زمان عملکرد مناسبی داشتند اما فکر می کنم همچنان می تواند پیشرفت کند.

** اهالی موسیقی باهم متحد نیستند

آهنگساز سمفونی «خلیج فارس» درباره مشکلات این روزهای حوزه موسیقی، اظهار کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد اهالی موسیقی با هم متحد نیستند و در واقع هوای یکدیگر را ندارند، مدامی که همکاران نتوانند از یکدیگر دفاع کنند مشکلات موسیقی همچنان ادامه خواهد داشت.

متاسفانه در بسیاری از موارد اهالی موسیقی با هم متحد نیستند و در واقع هوای یکدیگر را ندارند، مدامی که همکاران نتوانند از یکدیگر دفاع کنند مشکلات موسیقی همچنان ادامه خواهد داشت

فرهت ادامه داد: اگر بخواهیم مشکلات هنر موسیقی را برطرف کنیم، باید بیشتر همکاران هر چند وقت یکبار دورهم جمع شوند تا ابتدا مشکلات را بازگو و پس از آن برای حل مشکلات راه حل بیندیشند.

وی با اشاره به اینکه تولید یک اثر در ایران به سختی انجام می شود، گفت: در ایران برای تولید آثار موسیقی با کیفیت امکانات کافی وجود ندارد، برای بسیاری از افراد همواره سوال است که چرا من برای ضبط سمفونی ها به خارج از کشور می روم، در جواب باید بگویم تولید یک اثر و همچنین اجرا در ایران به سادگی انجام نمی شود.

آهنگساز سمفونی «دماوند» یادآور شد: تمامی مراحل انتشار یک اثر با سختی های بسیاری انجام می شود چرا که امکانات بسیاری برای تولید وجود ندارد.

فرهت توزیع آثار را هم نامنظم دانست و گفت: در حال حاضر حتی انتشار آهنگ ها هم با مشکل روبه رو می شود، بطور مثال من یک اثر را با مشکلات بسیاری تولید می کنم و اثر را به یک ناشر می سپاریم اما آهنگ ها به دلیل موانعی سر راه ناشر با تأخیر بسیار به دست مردم می رسد.

وی افزود: هنگامی که موانع و مشکلات هنرمندان از میان برداشته شود و اهالی موسیقی بتوانند با آموزش صحیح و همچنین تحصیلات کافی به تولید آثار با کیفیت بپردازند.

آهنگساز سمفونی «خلیج فارس» با اشاره به اینکه مردم همواره از موسیقی حمایت کرده اند، ادامه داد: مردم همیشه حامی هنرمندان بوده اند و مسلما اگر آهنگ با کیفیتی را بشنوند، از خواننده و آهنگساز استقبال می کنند به همین دلیل با اطمینان می گویم پیشرفت این حوزه به فعالیت خود هنرمندان بازمی گردد.

** آرشیو منظمی برای نگهداری آثار هنرمندان وجود ندارد

فرهت در ادامه به از بین رفتن و پراکنده شدن آثار هنرمندان بویژه پس از مرگشان اشاره کرد و گفت: متاسفانه آرشیو منظم و مطمئنی برای نگهداری آثار هنرمندان در ایران وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها مکانی که برای جمع کردن آثار هنرمندان وجود دارد، موزه موسیقی است که اخیرا برخی از موسیقیدانان آهنگ های خود را به این موزه اهدا می کنند اما این موزه برای این کار کافی نیست.

آهنگساز سمفونی «ایثار» با اشاره به اینکه باید یک نهاد برای جمع آوری آثار هنرمندان پس از مرگشان وجود داشته باشد، یادآور شد: در موزه موسیقی هم افراد باید خودشان قبل از مرگشان این آثار را بطور کامل اهدا کنند در غیر این صورت آرشیو کامل آهنگ ها را نمی توانیم پیدا کنیم.

** برای ضبط سمفونی ها به اکراین می روم

فرهت همچنین درباره آخرین فعایت های خود ، اظهار کرد: در چند وقت گذشته سمفونی هجده را ساخته ام که هنوز اجرا نشده است.

درحال حاضر مشغول ساخت سمفونی نوزده هستم که البته به زودی تمام می شود. تصمیم گرفته بودم که در چند ماه گذشته برای ضبط سمفونی هجده به اکراین بروم اما تصمیم گرفتم که هر دو کار را باهم تمام کنم

وی ادامه داد: درحال حاضر مشغول ساخت سمفونی نوزده هستم که البته به زودی تمام می شود. تصمیم گرفته بودم که در چند ماه گذشته برای ضبط سمفونی هجده به اکراین بروم اما تصمیم گرفتم که هر دو کار را باهم تمام کنم.

آهنگساز سمفونی «پیامبر(ص)» به گران و نایاب بودن ارز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برای ضبط این آثار و رفتن به اکراین به دنبال اسپانسر می گردم چرا که عملکرد اسپانسرها به دلیل گرانی و تورم شدید کند شده که البته حق هم دارند.

فرهت خاطرنشان کرد: تلاش می کنم در تابستان بتوانم اسپانسر پیدا کنم تا برای ضبط این سمفونی ها به اکراین بروم.

به گزارش ایسکانیوز، شاهین فرهت در سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد. وی از پنج سالگی فراگیری موسیقی را آغاز کرد و از سیزده سالگی پیانو نواخت.

فرهت پس از این که در مقطع کارشناسی رشتهٔ موسیقی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد، برای ادامهٔ تحصیل به آمریکا رفت.

او از دانشگاه نیویورک در مقطع کارشناسی ارشد آهنگسازی مدرک گرفت و فراگیری آهنگسازی را در کلاس‌های آهنگساز مطرح آمریکایی «ازرا لدرمن» ادامه داد.

پس از آن وی به دانشگاه استراسبورگ فرانسه رفت و در رشتهٔ آهنگسازی دکترا گرفت. تز دکترای او پیرامون آثار آهنگسازان ایرانی بود. فرهت از سال ۱۳۵۵ در گروه موسیقی دانشگاه تهران تدریس می‌کند. وی هم‌چنین دوره‌ای مدرس موسیقی ایران در سوئد بوده و استاد آکادمی موسیقی این کشور در رشته آهنگسازی است.

«ایران»، «تهران»، «امام رضا(ع)»، «پیامبر(ص)»، «خلیج فارس»، «ایثار» و «دماوند»از جمله سمفونی هایی است که فرهت ساخت.

503

شاهین فرهت موسیقی دانشگاه آزاد اسلامی حمایت از کالای ایرانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شاهین فرهت موسیقی دانشگاه آزاد اسلامی حمایت از کالای ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب به اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه، با تجلیل از ایستادگی بی‌نظیر نیروهای مقاومت فلسطین و همچنین مردم غزه تاکید کردند: صبر تاریخی مردم غزه در مقابل جنایتها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل غرب انجام می‌شود، یک پدیده عظیم است که حقیقتا به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را علی‌رغم خواست دشمن، به مسئله اول جهان تبدیل کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه کشتار مردم غزه و نسل‌کشی در این منطقه هر انسان صاحب وجدانی را متاثر می‌کند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع حمایت افکار عمومی بین‌المللی و همچنین افکار عمومی جهان اسلام به‌ویژه دنیای عرب از مردم غزه را مهم ارزیابی کردند و گفتند: اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود.

ایشان همچنین یاد شهید «العاروری» از رهبران حماس را که به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، گرامی داشتند و خاطر نشان کردند: این شهید بزرگوار شخصیت برجسته‌ای بود که عاقبتِ مبارکِ شهادت، پاداش خداوند متعال به مجاهدت‌های وی بود.

آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین و به‌خصوص مردم غزه، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه ارائه کرد و گفت: صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیروهای مقاومت در این شش ماه،که ناشی از ایمان راسخ آنان است موجب شده دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد.

رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر اینکه عملیات «طوفان‌الاقصی» اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بُرد و اکنون دشمن صهیونیستی بعد از گذشت شش ماه خسارت‌های سنگینی را متحمل شده و هزاران نفر از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شده‌اند، افزود: جنگ غزه یک جنگ جهانی است و هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیستها است زیرا رأسا هدایت جنگی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد.

وی در پایان خطاب به رهبر انقلاب تاکید کرد: به جنابعالی اطمینان خاطر می‌دهم که به‌رغم همه وحشیگیری‌ها و جنایات و نسل‌کشی که در غزه در جریان است، مردم غزه و نیروهای مقاومت با قدرت ایستاده‌اند و به دشمن صهیونیستی اجازه نخواهند داد ذره‌ای به اهداف خود دست یابد.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888419

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم‌برخوردار
  • ساختار نظام سلامت ایران یک ساختار توسعه یافته در کلاس یک دنیا است
  • استقبال از نمایشگاه قرآنی امسال بیش از توقع بود/ ۱۰۰ جلد از آثار اندیشمندان مسیحی در مورد اهل‌بیت (ع) به چاپ می‌رسد
  • فعالیت شبانه روزی ۸۲ اکیپ عملیاتی برای تامین برق پایدار در ایام نوروز
  • اعلام حمایت وزارت فرهنگ از طرح‌های خلاقانه و آیینی
  • آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی دارای ظرافت و اصالت بالایی است
  • رهبر انقلاب به اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است
  • فعالیت بیش از هزار نیروی مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در نوروز
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • جهش تولید با مشارکت مردمی، مستلزم تربیت نیروی‌های ماهر و متعهد است