Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@16:46:21 GMT

عالمان حقیقی در پیشگاه خدا خشیت دارند

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۳۰۸۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست سالانه طرح هجرت و امین که در حوزه علمیه امام صادق (ع) برگزار شد، به شاخصه‌های شناخت عقل حقیقی اشاره کرد‌ و ابراز داشت: اگر موانع بر سر راه عقل انسان قرار نگیرد، مجذوب دین می‌شود و درک صحیحی از دین پیدا می‌کند.
وی تصریح کرد: حیله و نیرنگ عقل به حساب نمی‌آید بلکه عقل را به فساد می‌کشاند اما اگر عقل واقعی در انسان وجود داشته باشد، انسان را به عبادت و بندگی سوق می‌دهد و شوق بندگی را در انسان بیدار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در استان قزوین به اهمیت علم در نگاه دینی اشاره کرد و افزود: قرآن در خصوص علما می‌فرماید آنها خشیت الهی دارند؛ یعنی اگر کسی صاحب علم زیاد باشد اما در پیشگاه عظمت الهی خشیت نداشته باشد، قرآن نام عالم را بر او نمی‌گذارد.
امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه شاخصه بارز قرآنی عالم، خشیت الهی است، گفت: اگر عالم در پیشگاه ذات الهی خشیت داشته باشد می‌تواند مبلغ دین و رسالت‌های انبیاء باشد.
وی ادامه داد: امام علی (ع) فرمودند عالمان ربانی و کسانی که علاقه‌مند هستند در جایگاه عالم ربانی قرار گیرند، مورد تأیید نظام دینی قرار دارند. حضرت کسانی که در این زمره قرار نمی‌گیرند را «هَمَجٌ الرَعَاع» نامیده است؛ یعنی کسانی که راه را نمی‌دانند و از رهروان راه نیز سؤال نمی‌کنند و دنبال هر نسیمی به حرکت در می‌آیند.
آیت‌الله عابدینی در خصوص کسانی که عالم نیستند اما خود را عالم می‌پندارند، ابراز کرد: امیرالمؤمنین (ع) در خصوص عالم نمایان فرمودند آنها نیز کار می‌کنند و تأثیرگذاری دارند اما با ریسمان‌های فریب، نیرنگ و سخنان دروغ شبکه‌هایی را ایجاد می‌کنند تا مردم را به دام بیندازند و آنها را به انحراف بکشانند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در این خصوص ادامه داد: حضرت می‌فرمایند صورت عالم نمایان صورت انسان است اما قلبشان قلب حیوانات است و آنها مرده‌های زنده نما هستند و توان بیداری و آگاهی بخشی جامعه را ندارند.
وی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم از منابعی استفاده کنیم که مورد تأیید خداوند قرار بگیرد باید بویی از زندگی، حیات و معنویت داشته باشند و بتوانند دلهای ما را آباد و نورانی کند.
1001/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت خانه عالم روستای کرچ در بویین میاندشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ بخشدار بخش کرچمبوی بویین میاندشت در آغاز ساخت این خانه عالم گفت:خانه عالم روستای کرچ در زمینی به مساحت ۱۲۶وزیربنای ۸۵ تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.
حسن بهارلو افزود:زمین بنا را بنیاد مسکن رایگان واگذار کرده وبرای ساخت آن ۱۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در مرحله نخست ۳میلیارد ریال آن تامین شده است.
روستای کرچ در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان و ۲۰ کیلومتری شمال غرب بویین میاندشت ودر بخش کرچمبوی شمالی واقع شده است وبیش از ۳۶۰ نفر جمعیت دارد.

دیگر خبرها

  • علیرضا حقیقی از لیست مسعود شجاعی خط خورد
  • سورپرایز مسعود شجاعی در بازی جام حذفی
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • آغاز ساخت خانه عالم روستای کرچ در بویین میاندشت
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟
  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی