Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@20:41:10 GMT

بیمه کشاورزی دردی از تولیدکننده دوا نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۳۵۳۸

بیمه کشاورزی دردی از تولیدکننده دوا نمی‌کند

به گزارش جهان نيوز، عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در خصوص الزامات تقویت بیمه کشاورزی، اظهار کرد: ابتدا باید این فرهنگ در بین مسئولان صورت گیرد که به قول و وعده‌ای که به مردم می‌دهند عمل کنند، زیرا در غیر این صورت مردم به آنها بی اعتماد خواهند شد.
   وی افزود: در خصوص بیمه کشاورزی تصور مردم این است که این مقوله چندان مفید نیست، زیرا یا پرداخت‌ها برای خسارات دیر انجام می‌شود و یا به قدری اندک است که دردی را از کشاورز و تولیدکننده دوا نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بسیاری از روستاییان به بیمه کشاورزی بی‌اعتماد هستند که مقصر این امر دویت است، زیرا تامین اعتبار برای سهم خودش انجام نداد و همین امر موجب تاخیر در پرداخت خسارات و بی‌اعتمادی مردم شده است.

عزیزی ادامه داد: کشاورزان و باغداران با وجود مسائل و مشکلات موجود راضی به بیمه محصولات خود شده‌اند، این در حالی است که زمانی که دچار آسیب و ضرر می‌شوند خسارت به موقع به آنها تعلق نمی گیرد، لذا با وضع موجود نمی‌توان به راحتی نظر آنها را برای این موضوع جلب کرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت از قبل از انقلاب تاکنون به تامین اجتماعی بدهکار بوده است، بیان کرد: برای حل این معضل امسال و در بودجه ۹۷ دولت را وادار کردیم ۵۰ هزار میلیارد تومان از طریق تهاتر بدهی را به تامین اجتماعی بپردازد.

وی در پایان تصریح کرد: صنعت بیمه دولتی نمی‌تواند راهگشا باشد که در این راستا ضرورت دارد این بخش به دست خصوصی سپرده شود و این بخش نیز باید با توانمندی وارد عرصه شود؛ زیرا در غیر این صورت بیمه خصوصی هم نمی‌تواند مشکلات این بخش را مرتفع کند.
 
منبع: رادیو گفت‌وگو

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۳۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان یزد گفت: استان یزد از نظر ضریب نفوذ بیمه جایگاه اول را در کشور داراست و این امر نشان می‌دهد سطح فرهنگ مردم استان یزد در بحث بیمه‌ای بالا است.

روح الله حیدری در حاشیه شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: به منظور همکاری و همراهی همه شرکت‌های بیمه‌ای در استان جهت ارائه بهتر خدمات بهینه بیمه‌ای به شهروندان یزدی جلسه سندیکای شرکت‌های بیمه در استان یزد شکل گرفت و در آن حول محور کارگروه‌های متعدد بحث و تبادل نظر شد و پیشنهادات خوبی نیز مطرح گردید.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم در سال جدید خدمات بهتری را به مردم استان یزد ارائه دهیم خاطر نشان کرد: در طی سال‌های اخیر در استان یزد متأسفانه شاهد بلایای طبیعی هستیم، در این بین برخی از مردم و اهالی شهرها و روستاها فاقد بیمه‌نامه منازل مسکونی و اماکن تجاری خود هستند که در بلایای طبیعی دچار گرفتاری می‌شوند.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان تصریح کرد: شاهد این هستیم که پس از خسارت‌های وارده مردم به دستگاه‌های حمایتی مراجعه دارند و این معضلی برای مردم فاقد بیمه شده است.

حیدری افزود: لازم است با هماهنگی‌های بیشتر به مردم جهت تهیه بیمه نامه‌ها اطلاع رسانی شود تا بتوانند در زمان خسارت از شرکت‌های بیمه‌ای مطالبه کنند.

وی تاکید کرد: به جهت تحقق این امر انتظار است تا مدیران استان همکاری و کمک داشته باشند تا شرکت‌های بیمه‌ای بتوانند در راستای خدمات مؤثر واقع شوند.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان گفت: یکی از اقداماتی که شرکت‌های بیمه‌ای انجام می‌دهند و در طی سال‌های گذشته آن را تقویت کردند بیمه‌های بازنشستگی به کمک بیمه‌های تجاری است، لذا توصیه ما به مردم استفاده از پارامترهای بیمه‌ای در این خصوص در شرکت‌های بیمه است.

حیدری با بیان اینکه استان یزد از نظر ضریب نفوذ بیمه جایگاه اول را در کشور دارد ادامه داد: این امر نشان می‌دهد سطح فرهنگ مردم استان یزد در بحث بیمه بالا است و این جای خوشحالی و تبریک به مردم استان دارد.

وی تاکید کرد: امیدواریم تا با پوشش گسترده بیمه در استان در زمان حوادث، خسارت کمتری به مردم وارد شود و خسارت‌ها تا حدی جبران شود.

کد خبر 747129

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور