Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سیستان‌وبلوچستان از تلاش ایران برای  راه‌اندازی  مجدد خط‌دریایی عمان – چابهار  خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مانا، علیرضا جلال‌زایی گفت: زمان راه‌اندازی مجدد خط کشتیرانی مسقط – چابهار  به کشور عمان بستگی دارد.

او تأکید کرد: رایزنی‌های نهایی جهت راه‌اندازی مجدد خط کشتیرانی عمان- چابهار انجام‌شده و هفته آینده هیات ایرانی به این کشور سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سیستان‌وبلوچستان گفت: در این سفر نمایندگانی از سازمان میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری، اداره بنادر و دریانوردی استان و منطقه آزاد چابهار حضور خواهند داشت.

جلال‌زایی در خصوص مدت‌زمانی که برای راه‌اندازی مجدد خط کشتیرانی عمان- چابهار به طول خواهد انجامید، تصریح کرد: همه‌چیز در این خصوص به همکاری دولت عمان در این زمینه بستگی دارد.

او به راه‌اندازی خط دریایی بندر چابهار- مسقط  در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین دلایل عدم موفقیت این خط  مسافربری دریایی عدم تبلیغات مناسب بود.

این مقام مسئول به تأثیر راه‌اندازی این خط دریایی در توسعه توریسم سواحل مکران اشاره کرد و گفت: از ضرورت‌های لازم برای ایجاد خط مسافربری دریایی پررونق حضور اسپانسرهای قوی در کنار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و نیز بخش دولتی است.

جلال‌زایی تأکید کرد: هم‌اکنون سرمایه‌گذاران ایرانی برای راه‌اندازی خط دریایی در مسیر عمان- چابهار آمادگی خود را به اداره کل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده‌اند.

او به آمار بالای بلوچ‌های ساکن در عمان اشاره کرد و گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی‌های مناسب شرایط توسعه هر چه بیشتر توریسم دریایی بین دو کشور را به وجود آورد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خط دریایی عمان عمان چابهار مسقط چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۳۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران

حسین ایزدی سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت:استاد عباس نجفی، گنجینه زنده بشری و هنرمند برجسته و پیشکسوت صنایع‌ دستی در رشته آهنگری سنتی درگذشت.

او افزود: این هنرمند به‌عنوان آخرین گنجینه زنده بشری برای حفظ، احیا و ثبت‌ملی هنر و فن چلنگری مازندران در فهرست آثار ناملموس کشور بسیار تلاش کرد.

ایزدی با اشاره به تسلط این هنرمند پیشکسوت به تکنیک خاص در جلنگری، گفت: آهنگری سنتی با استفاده از جوش گِل رس به هم و ساخت ابزار و ادوات کشاورزی یکی از شاخص‌های هنری این هنرمند در ساخت محصولات بوده است.

او، آهنگری را یکی از کهن‌ترین روش‌های فرم دهی فلزات برشمرد و افزود: چلنگری، نوعی آهنگری سنتی است که در آن اشیاء سبک وزن مانند میخ طویله، میخ سرکج، داس، انبر، سیخ، سه پایه، منقل، نعل اسب و جوالدوز ساخته می‌شد

مرحوم عباس نجفی در سال ۱۴۰۰ به عنوان گنجینه زنده بشری در رشته جلنگری، آهنگری سنتی به شماره ثبت ۱۳۴ در فهرست ناملموس ملی ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • راه اندازی مجدد کارخانه آسفالت شهرداری مهاباد
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهربازی خراسان شمالی
  • اهتمام شهرداری شهرکرد برای معرفی صنایع دستی
  • (ویدئو) تبدیل صحرای برهوت به دریا در عمان
  • بازارچه صنایع‌دستی زنان کارآفرین در کرج راه‌اندازی می‌شود