Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-09@07:43:26 GMT

اعلام آمار تلفات ائتلاف سعودی طی ۳ هفته درگیری

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۳۶۰۴

اعلام آمار تلفات ائتلاف سعودی طی ۳ هفته درگیری

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن وابسته به انصارالله از آزادی ۱۱۴ تن از اسرای درگیری‌های ساحل غربی این کشور خبر داد.

ایسنا: به نقل از المسیره، عبدالقادر مرتضی، رئیس کمیته ملی امور اسرا در یمن اعلام کرد، در تبادل اسرای درگیری‌های ساحل غربی یمن میان ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور از سویی و نیرو‌های وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن از سوی دیگر ۱۱۴ تن از اسرا آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت، ۴۰ تن از اسرای نیرو‌های دولت مستعفی در مقابل آزادی ۷۴ تن از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آزاد شدند.

در این راستا فرماندهی تیپ جنوبی "العمالقه" شب گذشته انجام قرارداد جدید تبادل اسیران بین این نیرو‌ها و انصارالله در شهرک مریس در شمال استان الضالع را تایید کرد.

پیشتر عبدالسلام جابر، وزیر رسانه در دولت نجات ملی یمن در پیام توئیتری گفته بود، عربستان اجساد ۳۹ تن از نیرو‌های خود در ائتلاف عربی را تحویل گرفت که در درگیری‌های ساحل غربی مشارکت داشتند.

جابر افزود، ۶۹ جسد دیگر از افسران و نظامیان عربستان همچنان در سردخانه‌های عدن قرار دارند که همگی در ساحل غربی کشته شده‌اند.

وی معتقد است، وزرای رسانه کشور‌های متجاوز هرگز نخواهند توانست آسیب‌هایی که ارتش و کمیته مردمی یمن در ساحل غربی بر آن‌ها وارد کرد را سرپوش بگذارند. همانطور که به صورت نظامی شکست خوردند به صورت رسانه‌ای نیز ناکام خواهند ماند.

شبکه المسیره نیز آمار‌های مربوط به جنگ الحدیده را از زمان سخنرانی عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله در ۲۷ ماه مه تا چهارشنبه ۲۰ ژوئن یعنی طی ۲۳ روز منتشر کرد. رهبر انصارالله در آن سخنرانی خواستار ریختن خون دشمن در ساحل غربی شد.

طبق آمار روزنامه المسیره، نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یک ناو اماراتی را در سواحل الحدیده، ۳۳۱ خودروی زرهی و تجهیزات را منهدم کردند، بیش از ۱۳۰۰ مزدور از جمله فرماندهان‌شان را به هلاکت رساندند، ۱۲ فروند موشک بالستیک شلیک کرده و شش عملیات پهپادی را طی سه هفته انجام داده‌اند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003VJw

منبع: فردا

کلیدواژه: عربستان یمن درگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۳۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار می‌گوید: پرسپولیس «تخت گاز» به دنبال پایین کشیدن استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به نزدیکی فاصله امتیازات تیم‌های استقلال و پرسپولیس در رده اول و دوم جدول لیگ برتر کاملا مشخص است که این دو تیم تا اینجا خود را به عنوان کاندیدا‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی بیست و سومین دوره لیگ برتر معرفی کرده‌اند.

اما نگاهی به تعداد برد‌های اخیر این دو تیم و نکته نهفته در کلین شیت‌های سرخابی ها، این واقعیت را مشخص می‌کند که تیم پرسپولیس انگیزه بیشتری برای گرفتن جایگاه استقلال در بالای جدول دارد.

شاگردان اوسمارویرو در ۵ بازی آخر (از هفته بیست و یکم تا بیست و پنجم) موفق شدند تیم پیکان را دو بر صفر، گل گهر سیرجان را یک بر صفر، ملوان بندر انزلی را یک بر صفر و صنعت نفت آبادان را ۳ بر صفر پشت سر بگذارند و در دیدار حساس مقابل تیم سپاهان با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شوند.

کسب ۴ پیروزی و به ثمر رساندن ۷ گل بدون دریافت حتی یک گل خورده در این تعداد بازی موجب شد تا علاوه بر نزدیک‌تر شدن پرسپولیس به استقلال در صدر جدول و کم کردن فاصله امتیازی به عدد یک زنگ خطر جدی را برای شاگردان جواد نکونام به صدا در بیاورند.

اما در نقطه مقابل تیم استقلال در ۵ دیدار اخیر خود با دو مساوی مقابل تیم‌های این مس رفسنجان و تراکتور دو امتیاز از دست داد تا از مجموع ۱۵ امتیاز ۵ بازی اخیر تنها ۱۱ امتیاز گرفته باشد. هرچند که تیم استقلال توانست تیم‌های هوادار و آلومینیوم اراک را با نتیجه مشابه یک بر صفر و شمس آذر قزوین را سه بر دو از پیش رو بردارد، اما نکته جالب توجه در تعداد گل‌های خورده و زده این دو تیم است که استقلالی‌ها هم هفت گل در این ۵ هفته به ثمر رساندند تا به لحاظ گلزنی از پرسپولیس عقب نباشند، اما دریافت ۴ گل خورده شرایط خط دفاعی این تیم را متزلزل‌تر نسبت به پرسپولیسی مشخص می‌کند که ظرف ۵ هفته یک گل هم نخورد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • احمدی: باید با چهار گل برنده می‌شدیم
  • درگیری شدید نیرو‌های قسام با نظامیان رژیم اشغالگر در شرق رفح
  • امروز با سعدی: که حال غرقه در دریا نداند خفته بر ساحل
  • ارسال گزارش تمام حوادث و درگیری های رخ داده در بازی استقلال و ذوب‌آهن به کمیته انضباطی
  • لحظه شروع درگیری خونین هفته گذشته نازی‎‌آباد | فیلم‌های دوربین مداربسته را ببینید
  • آمار عجیب مورایس و سپاهان در سال 1403!
  • بدون برد در نقش جهان؛ آمار منفی سال 1403 برای سپاهان!
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • آمار می‌گوید: پرسپولیس «تخت گاز» به دنبال پایین کشیدن استقلال