Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: سال جاری ۱۲ هزار و ۸۹۷ کودک زیر 6 سال مبتلا به سوء تغذیه از سبد غذایی این نهاد بهره‌مند هستند.

‌به گزارش ایسنا- به نقل از اداره‌کل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان، سید مهدی عبادی، افزود: برنامه حمایت تغذیه‌ای کودکان دچار سوء تغذیه زیر پنج سال با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امداد اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کودکانی که زیر منحنی رشد قرار دارند مشمول این طرح هستند، افزود: سال‌جاری  ۱۲ هزار و ۸۹۷ کودک کمتر از 6 سال دچار سوء‌تغذیه شناسایی شده که ۸۵ درصد از کودکان مشمول این طرح از خانوارهای غیرمددجو و مابقی از خانوارهای تحت حمایت این نهاد هستند‌.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه هر دوره 6 ماهه ۳۰ درصد کودکان دچار سوء تغذیه بهبود می‌یابند، ادامه داد: برای هر کودک زیر نمودار رشد طبیعی، سبد غذایی به ارزش ۱۰۰ هزار تومن تعریف شده که با همکاری مرکز بهداشت شهرستان‌های این استان تهیه و در اختیار آنها قرار می‌گیرد‌.

عبادی یادآور شد: کودکان 6 تا دو سال نیاز به پایش رشد ندارند اما بالای دو سال در صورت بهبود از چرخه حمات خارج و افراد جدید جایگزین آنها می‌شود‌.

وی اعلام کرد: به کودکان دارای سوء تغذیه هر ماه سبد غذایی شامل برنج، عدس، پنیر، کنسرو ماهی، تخم مرغ، ماکارونی، حبوبات و شیر پاستوریزه تعلق می‌گیرد  تا ان‌‌شاءالله در یک دوره مشخص مراحل رشد و تکامل طبیعی کودک طی شود‌.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پایش و نظارت مستمر از فعالیت‌های اجرایی این برنامه با همکاری کمیته امداد و مرکز بهداشت شهرستان‌های این استان صورت می گیرید، افزود: در صورتی که پس از یک دوره 6 ماهه دریافت سبد غذایی وضعیت رشد و اندازه‌گیری وزن کودک دارای شرایط مطلوب باشد، به عنوان کودک بهبود یافته در نظر گرفته شده و از برنامه حمایتی این نهاد خارج می‌شود‌.

وی گفت: این نهاد پس از معرفی کودکان مبتلا به اختلال رشد و کم وزنی در خانوارهای نیازمند از طریق مرکز بهداشت نسبت به بررسی وضعیت معیشتی خانوار و وضعیت کودک از نظر بهره‌مند شدن از برنامه حمایتی این نهاد اقدام می‌کند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سوء تغذیه منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۳۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: حامیان نیکوکار سال گذشته بیش از ٣٨ میلیارد ریال به کودکان یتیم و نیازمند مورد حمایت این نهاد در استان کمک کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، ناصر مرادی پویانی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران حامیان نیکوکار با بیان اینکه سال گذشته بیش از ٣٨ میلیارد ریال به حساب کودکان یتیم و نیازمند واریز شده است، اظهار کرد: تعداد ۴ هزار کودک یتیم و نیازمند مورد حمایت کمیته امداد استان است.

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود ١١ هزار حامی از استان‌های کشور برای سرپرستی از کودکان یتیم و نیازمند اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به مشارکت مردم در طرح ارزشمند و معنوی، اضافه کرد: شهروندان با حضور به ادارات امداد در سطح استان، و یا به درگاه www.ekram.emdad.ir و یا ارسال عدد ١ به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳۸۴ ثبت نام، و حمایت از یک یا چند فرزند یتیم را عهده‌دار شوند.

کد خبر 751243

دیگر خبرها

  • هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان رایگان شد
  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • یونیسف: ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
  • ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است