Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:56:22 GMT

کشف مواد مخدر در خراسان شمالی 12 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۳۶۲۷

کشف مواد مخدر در خراسان شمالی 12 درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در استان در سه ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه پارسال 12 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، سردار علیرضا مظاهری روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: در سه ماهه امسال 720 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و غیرصنعتی در این استان کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه افزایش کشف مواد مخدر نشانه افزایش میزان عرضه این مواد نیست افزود: با تلاش پلیس مواد مخدر استان، توانسته ایم اقدامات خوب و موثری برای کشف مواد مخدر انجام دهیم بطوریکه شاهد افزایش میزان کشف در این زمینه هستیم.
سردار مظاهری گفت: پلیس به هیچ عنوان اجازه جولان به سوداگران مرگ و افرادی که سلامت جامعه را به مخاطره می اندازند نمی دهد.

* کشف بیش از 7 کیلوگرم هروئین در هفته جاری
فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به کشف مواد مخدر صنعتی از نوع هروئین در استان گفت: هفته جاری در 2 عملیات بیش از هفت کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع هروئین در استان کشف شد.
وی اظهار داشت: در اسفراین، در یک عملیات، در بازرسی از خودروی متهمان، 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع هروئین کشف و 2 سوداگر مرگ دستگیر شدند.
وی افزود: روز شنبه هم بیش از پنج کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین در شهرستان بجنورد کشف شد و در این زمینه 2 نفر دستگیر شدند.
سردار مظاهری خاطرنشان کرد: متهمان اقدام به آتش زدن مواد مخدر در داخل خودرو کردند که منجر به آتش سوزی خودرو و نیز آسیب دیدن خود شد.
وی با بیان اینکه ماموران با استفاده از کپسول آتش نشانی متهمان را نجات دادند افزود: 2 متهم در این حادثه آتش سوزی دچار مصدومیت شدند که یکی از آنان به علت شدت جراحت، برای ادامه درمان به مشهد اعزام شد.
وی خاطرنشان کرد: جراحت دیگر متهم به صورت سطحی بود که در بیمارستان مورد مداوا قرار گرفت.

* اقدامات ایجابی و سلبی در مقابله با آسیب ها
سردار مظاهری در بخش دیگر سخنان خود درباره اقدامات پلیس در برخورد با آسیب ها اظهار داشت: پلیس تلاش دارد تا در برخوردها، اقدامات ایجابی داشته باشد و رویکرد ما انجام اقدامات ایجابی به جای اقدامات سلبی است.
وی با بیان اینکه یکی از تاثیرگذارترین نهادها برای جلوگیری از آسیب های مواد مخدر در استان، خانواده است تصریح کرد: خانواده به عنوان کوچکترین و البته تاثیرگذارترین نهاد در این باره باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: یکی از موثرتری اقدامات برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی، آگاه سازی و فرهنگ سازی است که در این باره رسانه ها نقش بسیار تاثیرگذاری در جامعه دارند و خوشبختانه در این استان، تعامل خوبی میان نیروی انتظامی و رسانه ها برقرار است.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی افزود: با همکاری خوب میان مردم و نیروی انتظامی، ناآرامی های زمستان سال گذشته به خوبی مدیریت شد و در این استان نیاز به استفاده از یگان ویژه ایجاد نشد و در این باره نیروی انتظامی خراسان شمالی مورد تقدیر شورای امنیت کشور قرار گرفت.

* افزایش آمار نزاع ها در استان
سردار مظاهری درباره آسیب اجتماعی نزاع ها و درگیری ها در استان گفت: کاهش آستانه تحمل افراد، افزایش خشونت و نزاع های فردی و جمعی در استان به عنوان یک آسیب اجتماعی مطرح است و البته شمار پرونده ها در این باره در سال در سال 96 نسبت به سال 95 رشد داشته است.
وی گفت: این آسیب در خراسان شمالی به نسبت جمعیت بالا تر از میانگین کشوری است.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی اظهار داشت: استان ما استان کشاورزی است و البته خشکسالی ها و کمبود آب یکی از علت های نزاع و درگیری ها است.
7185 / 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نيروي انتظامي مواد مخدر خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۳۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان

 ۱۳۰ زندانی جرائم غیر عمد با ۷۸ میلیارد تومان بدهی در انتظار رهایی هستند.
۲۴۰ زندانی جرایم غیرعمد استان پارسال با میزان بدهی هزار و ۲۳ میلیارد تومان از حبس رهایی یافتند.
سال گذشته شکات ۶۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از مجموع بدهی زندانیان خراسان شمالی را بخشیدند که کمک بسیار بزرگی بود.
با توجه به شاخص جمعیت زندانی، خراسان شمالی در آزادی زندانی‌های جرایم غیرعمد رتبه ۶ کشور را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • کشف ۱۱ کیلو حشیش دپو شده در منزل مسکونی در باقرشهر
  • پایان کار سوداگر مرگ در باقرشهر
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان