Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خدابخش با اشاره به اينکه دستگاه‌هاي اداري در حال گذر از سيستم سنتي به سيستم مدرن هستند، افزود: در اين شرايط، نحوه تأمين امنيت منابع هم متفاوت از گذشته است و مديران بايد در اين زمينه هوشيار باشند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت کشور؛ مجيد خدابخش در جلسه شوراي پدافند غيرعامل استان، با اشاره به اينکه دستگاه‌هاي اداري در حال گذر از سيستم سنتي به سيستم مدرن هستند، افزود: در اين شرايط، نحوه تأمين امنيت منابع هم متفاوت از گذشته است و مديران بايد در اين زمينه هوشيار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه فضاي مجازي يک ابزار کمکي براي کارهايي است که در فضاي واقعي انجام مي‌شود، افزود: مديران همان‌طور که در فضاي واقعي براي امنيت مجموعه‌هاي تحت مديريت خود حساسيت دارند در فضاي مجازي هم بايد اين حساسيت را داشته باشند.
استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به برخي از آسيب‌هاي فضاي مجازي در دستگاه‌هاي اداري، بر تفکيک اينترنت و اينترانت در ادارات، آموزش مديران و نظارت بر نحوه استفاده از اينترنت و نرم‌افزارهاي مختلف توسط کارمندان ادارات تأکيد کرد.
وي با بيان اينکه هيچ دستگاه دولتي حق ندارد در شبکه‌هاي اجتماعي ارائه خدمت کرده يا مکاتبات اداري را مبادله کند، افزود: اين کار هيچ ضرورتي ندارد و از نظر قانون جرم است.
خدابخش با بيان اينکه در حال حاضر در عرصه يک جنگ سايبري قرار گرفته‌ايم، گفت: مديران بايد با غيرت و احساس مسئوليت در اين عرصه وارد شوند و از امنيت مجموعه‌هاي تحت مديريت خود حفاظت کنند.
وي با اشاره به ارزيابي عملکرد دستگاه‌هاي اجرايي استان از نظر امنيت شبکه، از اداره کل امور مالياتي استان، پتروشيمي تبريز، مخابرات استان، شرکت‌هاي توزيع برق و تبريز و پالايشگاه تبريز به‌عنوان سازمان‌هاي موفق در اين زمينه قدرداني و به ساير دستگاه‌هاي اداري استان توصيه کرد از تجربيات اين سازمان‌ها استفاده کنند.
استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينکه در راستاي کاهش مراجعات مردم به ادارات، سامانه‌هاي دولتي بايد به يکديگر متصل شوند، افزود: اين کار با هدف کاهش فساد اداري انجام مي‌شود، اما ممکن است موجب افزايش آسيب‌ها و تهديدهاي سايبري نيز بشود که لازم است اقدامات پيشگيرانه در اين خصوص صورت گيرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای، از امروز چهارشنبه به تدریج سامانه بارشی وارد استان می‌شود و از نظر وضعیت دمایی نیز تا پایان هفته دما به طور نسبی در استان افزایش می‌یابد.

دیروز هم در برخی مناطق استان به ویژه در نواحی غربی و جنوبی بارش پراکنده باران و باد رخ داد و امروز هوای بیشتر مناطق استان ابری است.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

 

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • برگزاری ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی