Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از دو تقابل با مراکش و اسپانیا امشب در شهر سارانسک تیم ملی مقابل سومین حریف خود در گروه مرگ جام جهانی ۲۰۱۸ جدال مرگ و زندگی را برگزار خواهد کرد.

به گزارش شریان نیوز،به نقل از خبرورزشی، حریفی که دو سال پیش در همین برهه جشن تاج‌گذاری خود در قاره سبز را با قهرمانی در یورو ۲۰۱۶ مقابل فرانسه میزبان در ورزشگاه استادو فرانس برگزار کرد تا یکی از اتفاقات بزرگ تاریخ فوتبال جهان رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرتغال که به سلسائوی اروپا مشهور است امشب برای سومین بار در تاریخ فوتبال دو کشور مقابل ایران به میدان می‌رود به این امید که سومین برد خود را تجربه کند و به عنوان یکی از دو تیم صعود‌کننده بعد از ۱۶ سال بار دیگر در جمع ۱۶ تیم برتر جام جهانی قرار بگیرد. کشوری که در یک دهه گذشته نامش را با ستاره‌ای همچون کریس رونالدو گره زده تا CR۷ در کنار پر کردن کلکسیون افتخارات فردی برای طرفداران و فوتبال‌دوستانش نیز تاریخ‌سازی کند. 
پیرمرد‌های جام با نسل طلایی
میانگین سنی ۴/۲۸ سال باعث شد پرتغال از جمله تیم‌های مسن در جام جهانی ۲۰۱۸ لقب بگیرد که این اتفاق هم اجتناب‌ناپذیر بود، چون اگر می‌خواستند میانگین سنی‌شان را پایین بیاورند باید قید نسل طلایی خود را می‌زدند. نسلی که در یک دهه گذشته پایه‌گذار موفقیت‌های بزرگی برای فوتبال ملی پرتغال شدند حالا در روز‌های پایانی فوتبال ملی‌شان فرصت حضور در جام جهانی را به دست آوردند تا در کنار تلاش برای رسیدن به یک افتخار دیگر فرصت خداحافظی رؤیایی با پیراهن پرتغال نصیب‌شان شود. کریس رونالدو (۳۳ سال)، پپه (۳۴ سال)، برونو آلوز (۳۴ سال)، ژائو موتینیو (۳۲ سال) و... از جمله این نسل طلایی قلمداد می‌شوند که باعث شدند میانگین سنی پرتغال بالا برود. 
پادشاهان اروپا
یورو ۲۰۱۶ برای پرتغالی‌ها قصه عجیبی داشت، شروعی ناامید‌کننده توأم با پایانی شیرین. در گروهی که مجارستان، ایسلند و اتریش حضور داشتند پرتغال با تمام ستاره‌هایش تنها به سه تساوی رسید تا با توجه به ۲۴ تیمی بودن رقابت‌ها این فرصت را داشته باشد به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم گروه‌ها جواز صعود به مرحله یک هشتم را دریافت کند. این شروع ناامید‌کننده، اما با رسیدن به مراحل حذفی جای خود را به نتایجی فوق العاده داد تا این تیم در عین ناباوری همگان جام قهرمانی را از چنگ تیمی مثل فرانسه در خاک این کشور دربیاورد تا لقب پادشاه اروپا به پرتغال برسد، عنوانی که در تاریخ این کشور بی‌سابقه بود و باعث شد فوتبال‌دوستان خاطره تلخ نایب‌قهرمانی در یورو ۲۰۰۴ مقابل یونان در لیسبون را از یاد‌ها ببرند. 
سلاطین ضدحمله
پرتغال، یورو را با ترکیبی تهاجمی شروع کرد، ولی سانتوس وقتی متوجه شکنندگی تیمش شد فرم بازی را تغییر داد و با دفاع- ضدحمله در مسیر موفقیت قرار گرفت. پرتغال در مرحله حذفی با بلوک بسته دفاعی بازی می‌کرد و روی ضدحملات و ضربات ایستگاهی حساب باز کرده بود. این تیم حتی در فینال هم موفق شد خط حمله فرانسه را ۹۰ دقیقه متوقف کند و در وقت اضافه با گل ادر به قهرمانی برسد. می‌توان گفت: جام جهانی روسیه برای سانتوس ادامه همان مسیر یورو ۲۰۱۶ است، چون تیمش همچنان با همان سبک بازی می‌کند. آن‌ها در بازی با اسپانیا بیشتر در دفاع بودند و مقابل مراکش هم پس از گل زودهنگام مراکش کاملاً عقب نشستند. تاکتیکی که باعث شد با درخشش تک‌مهاجمی همچون رونالدو این تیم با ۴ امتیاز از شانس بالایی برای صعود از مرحله گروهی برخوردار باشد. از همین رو بسیاری به این تیم لقب سلاطین ضد‌حمله را داده‌اند. 
پرتغال نه، بگو کریس رونالدو
مرد پرافتخار رئال این روز‌ها نامش همچون سایه‌ای امن برای فرناندو سانتوس و شاگردانش در پرتغال مد نظر قرار گرفته است. ستاره‌ای که باعث شده نگاه‌ها به این تیم کاملاً با حضور او تغییر پیدا کند تا همگان نامی همچون اوزه بیو را تا حد زیادی به صندوقچه خاطرات‌شان بفرستند. کریس رونالدو یا همان CR۷ معروف که با بیشترین توپ طلا در تاریخ به رکوردی افسانه‌ای رسیده این روز‌ها تلاش می‌کند تا در آخرین سال‌های فوتبال حرفه‌ای تنها جام خالی در کلکسیون افتخاراتش را نیز به دست بیاورد تا خداحافظی به یادماندنی رقم بزند. جام جهانی تنها عنوانی است که در ویترین افتخارات رونالدو دیده نمی‌شود، عنوانی که این بار به نظر می‌رسد رونالدو عزم خودش را برای تصاحب آن به عنوان لشکری یک‌نفره جزم کرده است. 
پدیده‌های خطرناک
نسل جدید فوتبال پرتغال، اما با وجود اینکه هنوز کار خاصی برای این تیم انجام نداده‌اند، اما طبق روال سنوات گذشته مهره‌هایی هستند که پیش‌بینی می‌شود با کسب تجربه بیشتر بتوانند پا جای پای بزرگان بگذارند. از میان این پدیده‌ها دو بازیکن هستند که در جام جهانی ۲۰۱۸ طرفداران این کشور حساب خاصی روی درخشش‌شان باز کرده‌اند یکی گونسالو گوئدوس مهاجم ۲۱ ساله باشگاه پاری‌سن‌ژرمن و دیگری آندره سیلوا مهاجم ۲۳ ساله و ۳۲ میلیون یورویی میلان که تابستان گذشته رکورد نقل و انتقالاتی پدیده‌های جوان پرتغال را در کوچ به میلان شکست. گوئدوس در روسیه بیشتر از سیلوا مد نظر سانتوس قرار گرفته تا با شماره ۱۷ پرتغال در کنار رونالدو به میدان برود، بازیکنی باهوش و فرصت‌طلب که مهارت خاصی در گلزنی از نقاط کور ساختار تدافعی رقبا دارد. 
فرمانده پرتغال شاگرد مکتب کارلوس
شاید خواندن این موضوع کمی عجیب به نظر برسد، اما واقعیت این است که فرناندو سانتوس مربی محبوب این روز‌های سلسائوی اروپا شاگرد مکتب کی‌روش قلمداد می‌شود، چون آخرین سال‌های فوتبال حرفه‌ای خود را زیر نظر سرمربی ایران گذرانده است. فرناندو سانتوس ۱۳ سال در تیم اشتوریل پرتغال بازی کرد که در سال ۱۹۸۴ شاگرد کارلوس کی‌روش در این تیم بود. اشتوریل در واقع نخستین تیمی بود که کی‌روش کار مربیگری خود را در سن ۳۱ سالگی به عنوان مربی از آن آغاز کرد و در همان سال فرناندو سانتوس عضوی از این تیم پرتغالی محسوب می‌شد. پس از ۳۴ سال رویارویی این دو دوست قدیمی که یکی در سن ۶۵ سالگی است و دیگری ۶۴ سالگی اش را پشت سر می‌گذارد می‌تواند از جذابیت‌های دیگر این بازی حساس و مهم باشد. 
۴-۱-۴-۱ محبوب پرتغالی‌ها
فرناندو سانتوس برخلاف تمام ادعا‌هایی که پیرامون علاقه اش به فوتبال تهاجمی بر زبان می‌آورد از همان روزی که هدایت تیم را به عنوان جانشین پائولو بنتو در دست گرفت سیستم ۴-۱-۴-۱ را در دستور کار خودش قرار داد تا جایی که در بحث تدافعی این تیم شکلی جالب در فوتبال جهان ابداع کرد و با شکلی مهندسی در قالب مثلث‌های تدافعی در مناطق مختلف توانست سبکی نو را ارائه بدهد. شاید در این چیدمان بتوان از دو تا سه نفر به عنوان مهره‌های کلیدی نام برد که قطعاً یکی از آن‌ها ویلیام کاروالیو هافبک سیه‌چرده و جنگنده این تیم است. ستاره‌ای از اسپورتینگ لیسبون که این روز‌ها شایعات فراوانی پیرامون انتقال ۳۵ میلیون یورویی او به باشگاه‌های انگلیسی و اسپانیایی به گوش می‌رسد. در کنار کاروالیو که قابلیت بازی در چند پست را دارد و در تمام مثلث‌های تدافعی منطقه‌ای پرتغال یکی از اضلاع کلیدی است باید از پپه مدافع سرشناس پرتغال نیز به عنوان دیگر مهره کلیدی در ساختار تدافعی این تیم نام برد. 

ترکیب پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸
کریس رونالدو
برناردو سیلوا 
ژائو موتینیو 
ژائو ماریو 
گونسالو گوئدوس
ریکاردو کاروالیو
سدریک سوآرس 
ژوزه فونته 
په‌په 
رافائل گوئررو 
روی پاتریسیو

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۴۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم

به گزارش ورزش سه، استیون جرارد سرمربی انگلیسی الاتفاق عربستان و بازیکن سابق لیورپول در گفتگو اختصاصی که با رسانه لیگ عربستان داشت درباره نکات شخصی زندگی‌اش صحبت کرده است.

او ابتدا گفت: من به ورزش علاقه زیادی دارم، بنابراین سعی می‌کنم در این رشته بمانم و شغلی مرتبط با فوتبال یا شاید ورزش دیگری پیدا کنم. در دوران کودکی تنها اوقات فراغت من این بود که در تلویزیون به تماشای فوتبال بنشینم.

او ادامه داد: توصیه‌ای که من به بازیکنان جوان می‌کنم این است که رویاهای خود را محدود نکنند و تا زمانی که به آن‌ها نرسیدند، سخت و با پشتکار باشید. آدم‌های موفق با انگیزه و منظم هستند و تا زمانی که به موفقیت برسید، من معتقدم که باید این مسیر را ادامه دهند.

جرارد در مورد انتخاب سه بازیکن خود برای پیوستن به تیم تاریخی مدنظرش گفت: زین الدین زیدان را قطعا انتخاب خواهم کرد، زیرا او الگوی نسل من بود و بهترین هافبک جهان بود، بنابراین زیدان را انتخاب خواهم کرد. بعد از آن هم رونالدو و مسی را انتخاب می‌کنم که بهترین بازیکنان جهان در دوران بازیگری من بودند و به رقابت با آنها افتخار می‌کنم.

مربی انگلستانی الاتفاق در خصوص نحوه شخصی خودش پاسخ داد: وقتی سر کار نیستم، فقط به خانواده فکر می‌کنم. من فردی هستم که خیلی به خانواده‌ام وابسته هستم و 3 دختر و یک پسر دارم که همیشه با آنها فوتبال بازی می‌کنم و با آنها درباره فوتبال بدون خسته شدن صحبت می‌کنیم. برای خانه رفتن همیشه مشتاق بودم چون می‌دانم یک خانواده دوست‌داشتنی منتظر من هستند.

دیگر خبرها

  • ستارگانی که با رؤیای «رونالدو شدن» بزرگ شدند!
  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • ستارگانی که با رویای 'رونالدو شدن' بزرگ شدند!
  • جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم
  • تاجیکستان هم مغلوب دختران فوتبال ایران شد
  • موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی
  • شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی
  • قصه یک عشق در تمرین استقلال
  • فیلیپین، نخستین حریف نوجوانان دختر ایران در قهرمانی آسیا
  • فیلیپین نخستین حریف نوجوانان دختر ایران/ تلاش ۱۳ تیم برای جام