Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، ابوالقاسم موسوی در مراسم نکوداشت کتاب درسی «انسان ومحیط زیست»  با بیان اینکه هدف‌گذاری دفتر آموزش سازمان، ایجاد بستر برای مشارکت همه متخصصان و علاقمندان برای تهیه و تألیف، کتاب‌های مشابه کتاب «انسان و محیط زیست» برای سایر مقاطع تحصیلی است، افزود: کتاب «انسان و محیط زیست» از چنان اهمیتی برای اهالی محیط زیست برخوردار است که برگزاری چند مراسم نکوداشت برای انتشار و تألیف آن کم است زیرا این مراسم‌ها منجر به تداوم این نگاه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست، اشاره‌ای هم به خط مشی دولت دوازدهم داشت و مدیریت منابع آب و اصلاح الگوهای مصرف، مقابله با فرسایش خاک، بهبود کیفیت هوا و مدیریت فاضلاب و پسماند را از جمله اولویت های دولت برشمرد و افزود: بر همین اساس چهار اولویت مقابله با گرد و غبار، بهبود کیفیت هوا، دریافت حق آبه و احیاء تالاب ها و مدیریت پسماند در اولویت کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است که خوشبختانه عناوین و سرفصل های آموزشی کتاب با الویت های مذکور مطابقت دارد.

وی با یادآوری این موضوع که یکی از معضلات مهم محیط زیست کشور، پسماند است، ادامه داد: یونپ با توجه به شعار امسال روز جهانی محیط زیست مصادف با پنجم ژوئن، ۱۵ خردادماه که «حذف آلودگی پلاستیک» بود، آماری در این حوزه ارائه داد که از جمله آن ها می توان به تولید سالانه ۵ هزار میلیارد کیسه پلاستیکی در دنیا، ورود ۱۳ میلیون تن پلاستیک به اقیانوس ها، تایید وجود پلاستیک در ۸۳ درصد منابع آبی جهان، استفاده تنها یکبار از ۵۰ درصد پلاستیک ها و جمع آوری تنها یک سوم پلاستیک های مصرفی توسط انسان های ساکن بر کره زمین اشاره کرد.

سرپرست دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: به دلیل وسعت معضل پسماند در کشور و البته اهمیت موضوعی آن، پیش از شعار یونپ و در دی ماه ۱۳۹۶ طی برنامه صد روزه ای که توسط معاونت آموزش و پژوهش سازمان تدوین و مدیریت شد بر موضوع پسماند متمرکز شدیم و با شعار «از خودمان شروع کنیم» طرح «بی‌زباله»  در سراسر کشور و با مشارکت و همراهی مردم اجرا شد و اتفاق بسیار خوب مشارکت همگانی برای حفظ محیط زیست را رقم زد.

موسوی افزود: اجرای طرح بی‌زباله در کشور منجر به نهادینه شدن مشارکت و مسئولیت پذیری در جامعه و امر به معروف و نهی از منکر در حوزه محیط زیست شد.

وی اشاره ای هم به تمرکز برنامه های آموزش رسمی محیط زیست در دنیا بر رده سنی کودکان داشت و گفت: یکی از مهم ترین مباحث آموزش محیط زیست، آموزش کودکان و دانش آموزان در سن شکل گیری شخصیت آن ها برای تربیت نسلی متفاوت و حافظ و دوست دار محیط زیست است.

سرپرست دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: به همین دلیل بسته های آموزشی در حوزه محیط زیست برای رده پیش دبستان آماده و در مرحله چاپ و انتشار قرار گرفته است که بخشی از آن کتاب کار کودکان، بخشی مرتبط با مربیان و بخشی برای آموزش خانواده ها است.

موسوی همچنین از تلاش برای ساماندهی مباحث محیط زیستی موجود در کتب درسی مقاطع میانی دوره پیش دبستانی تا مقطع یازدهم خبر داد و ابراز امیدواری کرد: نتیجه تلاش‌های مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش به نفع محیط زیست کشور باشد.

وی تاکید کرد: بدون حضور و مشارکت مردم در حفظ و ارتقاء محیط زیست کشور و تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی یعنی مسئولیت همگانی برای حفظ محیط زیست کشور موفق نخواهیم بود.

کد خبر 4330006

منبع: مهر

کلیدواژه: امر به معروف و نهي از منكر زباله سازمان محیط زیست شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش ترافیک بیمه سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور سازمان هواشناسی قوه قضاییه جام جهانی 2018 روسیه محمد علی افشانی سرهنگ نادر رحمانی آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۴۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی از آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یوسف یوسفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات محیط زیست استان در راستای جمع‌آوری پسماند و نخاله‌های ساختمانی، اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی "مسیر سبز - ایران پاک " را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرج‌گاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران 31 استان کشور ابلاغ کرده است.

وی ابلاغ طرح پاکسازی طبیعت را راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور برشمرد و گفت: اجرای طرح پاکسازی طبیعت علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، سبب می‌شود گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح ملی مسیر سبز ایران پاک با مشارکت دستگاه‌های متولی و گروه‌های خودجوش استان مرکزی،  در بازه زمانی یک ماهه مقدار 480 هکتار از اراضی استان و به مقدار حدود 90 تن پسماند و نخاله ساختمانی جمع آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: براساس ماده هفت قانون مدیریت پسماندها، مدیریت اجرایی تمامی پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، و در خارج از حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بر عهده بخشداری‌ها قرار دارد و باید نسبت به به این امر توجه داشته باشند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود