Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج اولیه در آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی رشته‌های علوم پایه پزشکی سال ۹۷ به همراه دفترچه انتخاب رشته منتشر شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۷ در روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این آزمون برای پذیرش دانشجوی دکتری در دوره های روزانه، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد اسلامی در ۶۱ رشته امتحانی گروه علوم پایه پزشکی، ۱۲ رشته امتحانی دکتری تخصصی داروسازی و ۲ رشته دکتری تخصصی دندانپزشکی در ۱۰ منطقه آمایشی برگزار شده است.

تعداد ۱۰ هزار و ۳۲۳ نفر در آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی سال ۹۷ گروه پزشکی ثبت نام کردند که از این تعداد ۶ هزار و ۸۸۶ نفر زن و ۳ هزار و ۴۳۷ نفر مرد بودند. از این تعداد ۹ هزار و ۹۱۵ نفر در آزمون دکتری تخصصی (آموزشی) و تعداد ۴۰۸ نفر در آزمون دکتری پژوهشی سال ۹۷ گروه پزشکی ثبت نام کردند. همچنین تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از داوطلبان در آزمون غایب بودند.

نتایج اولیه (مرحله کتبی) به همراه دفترچه شماره دو و زمان مصاحبه برای داوطلبان مجاز آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۷ منتشر شد.

از داوطلبانی که در آزمون کتبی (مرحله اول) حد نصاب نمره لازم، که ۳۰ درصد نمره آزمون و نیز ۵۰ درصد میانگین نمره داوطلبان آن رشته است را (با توجه به سهمیه داوطلب) کسب کرده باشند، به تعداد دو برابر ظرفیت، جهت آزمون شفاهی (مصاحبه) دعوت شده است.

توجه: کسانی که به مصاحبه دعوت نشده اند، یا حد نصاب نمره کتبی را کسب نکرده اند و یا در جمع دو برابر ظرفیت رشته قرار نگرفته اند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته/محل پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته/محل و آگاهی از ظرفیت دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی، باید از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه (الزاماً شماره ای که در زمان ثبت نام اولیه ثبت شده است) نسبت به انتخاب رشته/محلهای خود اقدام کنند.

از آنجا که فرایند پذیرش نهایی بر اساس نمره کل داوطلب (نمره کتبی و مصاحبه) و ترتیب اولویت انتخاب های وی صورت می گیرد، لذا توصیه می شود اولویت های انتخابی هر داوطلب بر اساس علاقه فردی انجام پذیرد.

چنانچه داوطلب در موعد مقرر انتخاب رشته/محل نکرده باشد امکان انتخاب مجدد وجود نداشته و از فرایند پذیرش حذف خواهد شد.

ارسال فرم انتخاب رشته/محل از طریقی به غیر از سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی (از جمله ارسال پستی یا حضوری) به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد شد.

داوطلبانی که در مجموعه های ۱ تا ۷ رشته های علوم پایه، بهداشت و تخصصی و یا مجموعه داروسازی مجاز به انتخاب رشته/محل شده اند دقت کنند از آنجا که در فرم انتخاب رشته کامپیوتری، سیستم جلوی انتخاب آنها را نخواهد گرفت لذا داوطلبان باید بر اساس مدرک تحصیلی خود و مدارک مورد پذیرش رشته های آن مجموعه اقدام به انتخاب کنند.

در واقع، افرادی که در این مجموعه ها مجاز به انتخاب رشته/محل شده اند، با وجود اینکه می توانند همه رشته های آن مجموعه را انتخاب کنند اما باید بر اساس مدرک تحصیلی خود، رشته هایی که طبق مدارک مورد پذیرش آن رشته مجاز هستند، انتخاب کنند.

در صورت عدم تطابق مدرک تحصیلی مقطع قبل با رشته پذیرفته شده، قبولی داوطلب کان لم یکن تلقی شده و (در صورت قبولی نهایی) برای یک دوره از شرکت در آزمون دکتری تخصصی محروم خواهد شد. مسئولیت این امر بر عهده شخص داوطلب خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دندانپزشکی آزمون دکتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد / جزییات

به گزارش صدای ایران از ایسنا، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد:
پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸و اطلاعیه‌های اصلاح آن به تاریخ‌های ۰۲ و ۱۴۰۳/۰۲/۰۵، ضمن اعلام اصلاحات جدید مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در این آزمون می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۲/۰۸) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز دوشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند؛ لذا داوطلبان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه‌های فوق و این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند. 

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد / جزییات
  • تمدید دوباره مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • امروز آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری