Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@07:39:57 GMT

منابع آبی در استان زنجان وضعیت مناسبی ندارد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۴۴۴۶

منابع آبی در استان زنجان وضعیت مناسبی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جزء قاسمی شامگاه یکشنبه در جمع مدیران استان در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه  میزان بارش‌ها در سه ماهه سال جاری در استان زنجان خوب بود، گفت: با این  حال باید مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف مدنظر قرار گیرد.

وی بابیان اینکه متأسفانه منابع  آبی در استان زنجان وضعیت مناسبی ندارد، اظهار کرد: متأسفانه بارش‌ها در فصل زمستان خوب نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: در استان زنجان هر نفر در شبانه‌روز به‌صورت متوسط ۱۹۰ لیتر آب مصرف می‌کند و تأمین آب شرب سالم برای مردم مهم‌ترین رویکرد و خط قرمز فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان است. 

جزء قاسمی تأکید کرد: شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان برای تأمین آب شرب طرح‌های تأمینی در سطح استان اجرا می‌کند و بیش از ۹۰ درصد چاه‌های آب مربوط به بخش کشاورزی است و آب باید اهمیت واقعی خودش را پیدا کند و اجرای مدیریت مصرف بهینه منوط به فصل تابستان نباشد.

جزء قاسمی بر نقش خانواده‌ها در ترویج مصرف بهینه آب  در استان زنجان تأکید کرد و گفت: تنها با ۱۰ درصد کاهش مصرف می‌توان به الگوی مصرف صحیح دست‌یافت و عبور از بحران آب تنها از طریق دستگاه‌های اجرایی و یا از طریق شرکت‌های آب و فاضلاب مقدور نیست. 

وی ابراز کرد: مدیریت مصرف آب نیاز به همت همگانی دارد تا بتوانیم از بحران به خوبی عبور کنیم.

کد خبر 4329674

منبع: مهر

کلیدواژه: آب شرب بحران آب گرگان بوشهر شهرکرد مشهد خبرگزاری مهر شیراز کرمانشاه یاسوج عید سعید فطر خرم آباد بیرجند تبریز سانحه تصادف مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ شعاعی با بیان اینکه در بحث بازآفرینی عمدتا دو رویکرد در کشور داریم که یکی از این رویکردها، رویکرد رایجی است که از طرف ستاد شرکت بازآفرینی نیز با هدف ایجاد مشوق لازم برای ساخت و تجدید بنای بافت‌های فرسوده پیگیری می‌شود، گفت: رویکرد این امر نیز آن است که هم بحث خدمات و هم بحث مخاطرات در آن دیده شود.

وی بابیان اینکه خروجی این رویکرد این است که به صورت کلی یا موضعی طرح‌هایی در این بافت‌ها اجرا می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه بستر زیرساختی موجود در این بافت‌ها وجود دارد اقبال بر این است که از بستر‌های موجود استفاده شود، اما چون زیرساخت‌ها عمر زیادی دارند مشکلاتی در آنها خواهیم داشت.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه در محلات هدف بازآفرینی شهری یک بخش مربوط به بافت فرسوده و یک بخش مربوط به بافت ناکارآمد است، افزود: در این زمینه باید تفکیک قائل شویم، زیرا بافت‌های ناکارآمد معمولا بافت‌هایی است که به لحاظ تفکیک و زندگی از دست حکمران خارج بوده و در طول ادوار گذشته سر و شکل گرفته است و معمولا محلاتی که به زورآباد‌ها معروف هستند این شکلی بوده‌اند.

شعاعی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده نیز بافت‌هایی را شامل می‌شود که به لحاظ سابقه شهری در شهر‌های مختلف سابقه زیادی از زندگی در آن جا وجود دارد، گفت: عمر زیادی از بافت‌های فرسوده گذشته و معمولا در مراکز شهر قرار دارند و بافت‌هایی هستند که مردم شهر یک قرابت و یک همزاد پنداری با آن دارند.

وی با توضیح اینکه در بافت‌های فرسوده یک رویکرد این است که این بافت‌ها را با ضوابط و مسائل شهرسازی به روز کنیم، افزود: رویکرد‌های جدیدی که در کشور در حال اتفاق افتادن است توسعه گردشگری در این مناطق با اعطای تسهیلات و مشوق‌ها است که اگر درست اجرایی شود از طرح‌های بسیار خوب است.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه درباره بافت‌های ناکارآمد مسائل مختلفی طرح موضوع می‌شود، گفت: از جمله این مسائل می‌توان به بحث‌هایی نظیر توانمندسازی و جابه‌جایی اشاره کرد که در مورد این بافت‌ها بررسی و مطالعات دقیق از اهمیت بسزایی برخوردار است و همچنین طرح‌هایی که آماده می‌شود حتما باید یک سیستم کارگزاری حتی در بافت‌های فرسوده نیز مستقر باشد، زیرا بخش‌های دولتی معمولا توان و فرصت کافی برای راهبری با تمام جزئیات نخواهند داشت.

دیگر خبرها

  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد