Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@23:43:20 GMT

حزب‌الله: در تشکیل دولت لبنان تسریع شود

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۴۶۱۰

حزب‌الله: در تشکیل دولت لبنان تسریع شود

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله ضمن تمجید از برگزاری موفق انتخابات در این کشور (در 16 اردیبهشت 97)، خواستار تسریع در تشکیل دولت جدید شد.نعیم قاسم اعلام کرد، لبنان موفق به برگزاری انتخابات پارلمانی خوبی با بهترین نتایج شد زیرا انتخابات مذکور بر اساس نظام «تناسبی» و نتایج، نشان‌دهنده گزینه‌های مورد نظر مردم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش شبکه «الجدید»، شیخ قاسم ادامه داد: خواستار تسریع در تشکیل دولت وحدت ملی هستیم زیرا این موضوع به نفع همه است.
وی سپس به موضوع بیش از یک میلیون آواره سوری در لبنان پرداخت و گفت: بدانید که آمریکا و کشورهای غربی نمی‌خواهند مشکل آوارگان حل شود بلکه مانع از حل این موضوع می‌شوند زیرا آنها معتقدند که حضو آوارگان در لبنان دلیل آن است که دولت سوریه قادر به حمایت از ملتش نیست؛ آنها پس از آنکه در جنگ 7 ساله سوریه شکست خورده‌اند می‌خواهند به این وسیله بر دولت سوریه برای تحقق مطالبات سیاسی اعمال فشار کنند.

شیخ قاسم افزود: اما ما معتقدیم که آوارگان باید به منازلشان بازگردند زیرا آوارگی یک حالت موقت است، ما خواستار بازگشت امن آنهاییم و تمام اقدامات لازم برای ایجاد تسهیلات مناسب در این زمینه را انجام می‌دهیم حتی اگر در مرحله فعلی، به کندی پیش رود. بهترین راه‌حل توافق دولت‌های لبنان و سوریه بر یک برنامه منظم برای بازگشت آوارگان است ما از دولت می‌خواهیم با جدیت موضوع هماهنگی با دولت سوریه برای یک طرح سازماندهی‌شده و مدت زمانی مشخص جهت بازگشت آوارگان را دنبال کند.

معاون دبیرکل حزب‌الله سپس گفت: برای تمام جهان مشخص شده که آمریکا کشوری ظالم، متکبر و جنایتکار است، مشکل آمریکا فقط با حزب‌الله، ایران، سوریه و یمن نیست بلکه این کشور با اروپایی‌ها، روسیه، چین و تمام جهان مشکل دارد زیرا می‌خواهند ظلم و دستاوردهایش را بر تمام کشورها تحمیل کند، آمریکا می‌خواست گزینه‌هایش را بر منطقه تحمیل کند اما موفق نشد. این کشور در لبنان و جنگ 2006 که از طریق اسرائیل انجام شد، شکست خورد، در جنگ سوریه که از 2011 آغاز شده شکست خورد،طی اشغال عراق در 2003 نیز یک شکست دیگر را متحمل شد، اکنون در یمن نیز یک شکست‌‌خورده است زیرا عربستان توانایی تحقق دستاوردهای سیاسی و میدانی را ندارد.

شیخ قاسم در پایان گفت: اسرائیل غاصب را فراموش نکنید، تمام مصیبت های موجود در منطقه و جهان از اسرائیل است، اما چراغ‌خاموش حرکت می‌کند و مزدوران، حامیان و سرویس جاسوسی‌اش را به کار می‌گیرد، این رژیم در حال آماده کردن فضا برای «معامله قرن» (طرح پیشنهادی آمریکا برای مسأله فلسطین) است اما با وجود مقاومت و ملت فلسطین که به معامله قرن «نَه» می‌گویند اسرائیل نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، ما مطئنیم تا زمانی که مقاومت در منطقه موجود است پروژه آمریکا و اسرائیل عملی نخواهد شد.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۴۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف

وزارت بهداشت امروز همزمان با دویستمین روز آغاز حملات به غزه، آماری از شمار شهدا و زخمی‌ها منتشر و اعلام کرد در حمله نظامی اسرائیل به غزه از ۷ اکتبر تاکنون حداقل ۳۴ هزار و ۱۸۳ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۱۴۳ فلسطینی زخمی شده اند. در حالی که نیرو‌های اشغالگر ۱۴ فلسطینی را طی عملیات ۵۰ ساعته در اردوگاه پناهندگان نور شمس در کرانه باختری به شهادت رساندند.

همچنین در دویستمین روز آغاز حملات به غزه، اعلام الحربی با انتشار اینفوگراف آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد.

 

بر این اساس، جبهه مقاومت لبنان از آغاز جنگ در غزه ۱۶۳۷ حمله به مواضع صهیونیستی داشته است که ۱۴۰۴ مورد هدف قرار گرفته است. در این حملات ۵۱ حمله مرتبط با هواپیما‌های بدون سرنشین صورت گرفته و ۱۸۲ شهرک اسرائیلی هدف قرار گرفته است.

جبهه مقاومت عراق ۲۴۳ حمله از جمله ۹۰ حمله در عراق و ۸۸ حمله در سوریه علیه مواضع نظامی ایالات متحده و ۶۵ حمله علیه مواضع اسرائیل انجام داده است.

جبهه مقاومت یمن نیز ۱۱۸ حمله از جمله ۹۸ حمله در دریا و ۱۸ حمله علیه اسرائیل انجام داده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان اروپا در استراسبورگ که به صورت آنلاین پخش می‌شد به برآورد خسارات وارده به غزه در سایه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که حدود ۴۵ درصد از کل زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه ویران شده است، ۶۰ درصد از زیرساخت‌های باقی مانده آسیب دیده است و کل خسارت مادی بیش از ۹۰ میلیارد دلار است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • وعده صادق هژمونی آمریکا را در هم شکست
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است