Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت هشتم شوال سالروز تخریب بقاع متبرکه و حرم نورانی ائمه مظلوم (علیه السلام) مدفون در قبرستان بقیع، مراسم بزرگداشت ۱۳ شهید مدافع حرم چهارمحال و بختیاری در مسجد امام رضا (علیه السلام) شهرکرد  با همت پایگاه مقاومت شهید صیاد شیرازی و هیأت بین الحرمین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مهدوی ارفع در این مراسم، گفت: زندگی ما بر اساس یکی قوانین ثابت تحت عنوان سنت الهی بنا شده است.

رئیس نهضت جهانی نهج البلاغه افزود: خودمان را باید با چارچوب الهی هماهنگ کنیم. سنت های الهی غیرقابل تغییر هستند. مثلاً اگر نصرت خدا را می خواهیم باید خدا و دین خدا را یاری کنیم.

وی، فراموشی مراقبت از دین را خطری برای انسان های انقلابی دانست و گفت: شهیدان به ما هزاران درس می دهند. برای این به کشته های راه خدا شهید می گویند که این بزرگواران بر وعده های خداوند گواه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ارفع ادامه داد: تمام دنیای استکبار تلاش کردند جامعه را به خواب غفلت بکشانند ؛ اما تا وقتی گفتمان شهادت طلبی و آرزوی شهادت در بین جوانان ما حاکم باشد، دشمن نمی تواند به اهدافش برسد.

وی تصریح کرد: شهدا ارزش های اسامی را با هیچ چیز عوض نکردند و بر سر ارزش ها هیچ گاه عقب نشینی نکردند.

این کارشناس مسایل دینی ادامه داد: شهادت رزق هرکسی نیست. هنر مردان خداست. یکی از خصوصیات رزمندگان اسلام تقدی به نماز شب بود. جز با مرکب شب زنده داری نمی توان به جایی رسید.

ساده زیستی و اهل ذکر و یاد خدا بودن از دیگر خصوصیات شهدا از نظر سخنران این مراسم بود، که خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ حقیقی انقلابی را می خواهیم باید به سراغ نهج البلاغه برویم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد:  باید نهج البلاغه بخوانیم که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، آیین نامه انقلاب است.

این مراسم معنوی با سخنرانی و مداحی و با حضور پرشور اقشار مختلف مردم، جمعی از مسئولان و خانواده معظم شهدا در مسجد امام رضا علیه السلام شهرکرد برگزار شد.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: مدافعان حرم مسجد امام رضا شهرکرد میرآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۴۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز

در این مراسم که امروز در سپاه عاشورا ترتیب یافت، یاد و خاطره سردار شهید شفیع‌زاده گرامی داشته شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: شهید شفیع‌زاده مردی بود که نه تنها فرماندهان سپاه بلکه تمام ملت ایران مدیون این شهید والامقام هستند و فعالیت‌های او باعث اقتدار و افتخار سبزپوشان انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: شهید شفیع‌زاده صبور، تواضع و گشاده رو بود و از خود ایثار و گذشت از خود نشان می‌داد و در همه امور خودش پیشقدم می‌شد.

وی یکی از ویژگی‌های آن شهید را شرح صدر و جمع کردن تمام ظرفیت‌های بالقوه در زیر یک چتر مدیریتی دانست و گفت: وی در تصمیم‌گیری‌ها از نظرات دیگران و در برخورد‌ها و قضاوت عدالت را رعایت می‌کرد.

وی سهم شهید شفیع‌زاده در تأسیس و کارکرد توپخانه سپاه در دوران دفاع مقدس را بی‌بدیل توصیف کرد و افزود: رسته توپخانه‌ایده و انگیزه وی بود و امروز ثمره فعالیت او در جمهوری اسلامی یک توپخانه قوی و قدرتمند است و همین پیروزی در عملیات وعده صادق ریشه در ابتکارات دفاع مقدس دارد.

سردار چهارباغی از فرماندهان موشکی سپاه و همرزم شهید شفیع‌زاده نیز در این مراسم قدرت و توان موشکی کشور را مدیون تلاش‌های سردارانی، چون شفیع‌زاده و تهرانی مقدم دانست و شاگردان این شهدای والامقام در موشکباران عین الاسد و اسرائیل کمر و هیمنه آمریکا و رژیم صهیونیستی را شکستند.

سردار بابازاده فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا هم گفت: شهدا در اوج مظلومیت امام و اسلام جان بر کف به میدان آمدند و جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و همه باید در جهت پاسداشت یاد شهیدان مسئولیت خود را ادا کنند.

شهید شفیع‌زاده در تاریخ هشتم اردیبهشت سال ۶۶ در منطقه عملیاتی کربلای ۱۰ در منطقه عمومی ماووت در حالی که عازم خط مقدم جبهه بود، خودروی وی مورد اصابت ترکش گلوله توپ دشمن قرار گرفت و به آرزوی دیرینه خود نایل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد