Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: حق استماع در دادگاه ها و عدالت اداری از مهم ترین ویژگی های قوانین قضایی ایران است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمدجواد لاریجانی در آغاز چهارمین دور از گفتگوهای قضایی و حقوق بشری ایران و ایتالیا، افزود: ما درباره حقوق بشر بحث های مختلفی در دنیا و در قالب گفتگوی دینی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : در گفتگوهای حقوق بشری مدل های مختلفی داریم ،  اول قوانین دو کشور را بررسی می کنیم و بعد مبتنی بر مبانی دینی مباحث را دنبال می کنیم.
دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد : دموکراسی در کشور ما بر اساس عقلانیت سیاسی است و سوال این است که مبنای عقلانیت چه تاثیری بر قوانین ما داشته ؟ با یک مثال ساده پاسخ می دهم شما در ایتالیا اعدام ندارید و این مسئله در سیستم سکولار لیبرال شما معنا دارد و ما دوست داریم دلیل آن را بدانیم که چرا ایتالیا اعدام ندارد ضمن این که شاید شما درباره قوانین ما سوال داشته باشید؟
وی گفت: ما در این مدل گفتگو که می گوییم مدل ایتالیایی، مباحث را بررسی می کنیم.
لاریجانی افزود: برای این دوره چهارم گفت و گو دو موضوع انتخاب کرده ایم که یکی حق استماع است یعنی دادگاه ها ملزم هستند حرف متهمان و شهود را بشنوند، نکته دیگر حق عمومی شنیدن است که به علنی بودن یا غیرعلنی بودن دادگاه ها مربوط است.
وی گفت: نکته دوم نظام عدالت اداری است که هم می تواند در دولت باشد و هم در دستگاه قضا که افراد بر اساس قانون اجازه دارند اعتراض کنند و قانون به آنها اجازه می دهد که اعتراض آنها شنیده شود.
دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد: در این جلسه از اتحادیه اروپا و دانشگاه اسلو آقای "یوهان بوخت" مهمان ما هستند.
چهارمین دور گفتگوهای قضایی و حقوق بشری ایران و ایتالیا در هتل اسپیناس تهران در حال برگزاری است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ستاد حقوق بشر قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های آمریکا از دانشجویانی که شجاعانه علی‌رغم سرکوب شدید پلیس آمریکا، با تحصن و تجمع صدای مردم مظلوم غزه شدند، حمایت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، متن نامه مسعود میرزایی به شرح زیر است:

به نام خدا

همکاران محترم؛ دانشگاه‌های ما به عنوان حافظان آموزش عالی و آزاداندیشی، باید به عنوان سنگری جهت تبادل آزاد نظرات و ایده‌ها عمل کنند. ما در دانشگاه فردوسی مشهد، عمیقاً احساس می‌کنیم که باید نگرانی خود را نسبت به سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه، و به طور مشخص‌تر، اقدامات و سیاست‌های بی‌رحمانه اسرائیل ابراز کنیم.

اقدامات خشنی که برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد این مسائل مهم حقوق بشری انجام شده، عمیقاً نگران‌کننده است. این نه تنها قداست و حرمت آزادی آکادمیک را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مانع تلاش جمعی‌ ما برای دستیابی به حقیقت و عدالت می‌شود.

با توجه به تأثیر مخرب جنگ بر زندگی انسان‌های بی‌گناه از جمله کودکان، این وظیفه اخلاقی ماست که اقداماتی که حقوق بشر را نقض می‌کند، محکوم و در مورد این نگرانی‌های فوری و حیاتی جهانی، گفت‌وگوی باز را تشویق کنیم. به عنوان آموزگاران، ما باید از آرمان صلح و عدالت دفاع و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای طرح انتقاد و حمایت از آرمان‌ صلح و عدالت هستند.

ما از همه دست‌اندرکاران می‌خواهیم که قاطعانه از این اصول حمایت کنند تا بر تعهد خود نسبت به آزادی اندیشه و کرامت انسانی مجدداً تاکید کنیم.

با احترام و دعوت به اقدام، مسعود میرزایی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر ندارد
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟