Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلنگ‌زنی پل گلشهر انجام شد، این بار کلنگ‌زنی توسط 9 نفر انجام شد و تنها کسانی که نماینده آنها کلنگ نزد، خبرنگاران بودند، بر اساس وعده مسؤولان و روزشمار نصب شده قرار است، این بار شهرداری یک ساله پل بزند!

به گزارش فارس از زنجان، خاکبرداری به سرعت در حال انجام است و کارگران مشغول کار، امروز شهرداری می‌خواهد کلنگ‌زنی کند، کلنگ‌زنی برای پل زدن! پل گلشهر کاظمیه که قرار است، برای روان شدن ترافیک در این منطقه شهری ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دعوت برای حضور در مراسم اما از سوی شهرداری برای فرهنگسرای بانوان انجام شده است، برای همین است که مسؤولان سر راه خود قبل از حضور یافتن در این مسیر با خودروهای شخصی یا اداری ابتدا به محل کلنگ‌زنی می‌روند تا ببیند، اوضاع کار در آنجا چگونه است.

مراسم در فرهنگسرای بانوان آغاز می‌شود و در ابتدای این مراسم رئیس شورای اسلامی شهر زنجان برای سخنرانی به روی سن رفته و از زبان مردم سخن گفت.

احمد نصیری با اشاره به روند طولانی شدن پروژه‌ها و گله‌مندی مردم از این موضوع اظهار کرد: روند ساخت پروژه‌ها در زنجان آنقدر طولانی شده بود که به گفته شهردار کسی سخنان وی را در ساخت پل یکساله باور نمی‌کند.

وی گفت: اما ما پیگیر هستیم و با توجه به اینکه امروز در میلاد امام حسن مجتبی (ع) پل گلشهر کلنگ‌زنی شد، سال آینده در اول خردادماه آن را تحویل می‌گیرم و البته برای اطمینان مردم برای آن روزشمار نیز نصب می‌کنیم.

شهردار زنجان نیز در این مراسم به مشخصات فنی پروژه پل گلشهر کاظمیه اشاره کرد و افزود: پل گلشهر را یک ساله می‌سازیم و البته روند ساخت پل نیز با توجه به کمبود فصل کاری در زنجان به صورت شبانه‌روزی خواهد بود.

مسیح‌اله معصومی با اشاره به اینکه شعار شهرداری در سال‌جاری، زنجان در مسیر توسعه است، گفت: سرحرفمان هستیم و بنا داریم هر دو هفته یکبار یک کلنگ‌زنی و یک مراسم افتتاح داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در این مراسم از شهردار و پل یک ساله سخن به میان آورد و گفت: در مراسم معارفه مطالبی را صریح و روشن به شهردار بیان کردم و به ایشان گفتم که با این جوی که حاکم است، شما یک سال بیشتر اینجا نیستید، منتهی ایشان حواسشان جمع بود و خوب درخشیدند و حالا اگر یکی از عوامل موفقیت وی هم همان هشدار بنده بوده باشد، خیلی هم خوب است.

آیت‌الله خاتمی همچنین به رکورد شکنی خود برای عدم حضور در مراسم کلنگ‌زنی اشاره کرد و افزود: آنقدر روند ساخت پروژه‌ها در زنجان طولانی شده است که راضی نمی‌شوم در این مراسم‌ها حضور پیدا کنم و البته برای حضور در این مراسم نیز شک و تردید داشتم.

وی با اشاره به اینکه در نصب تابلوی روزشمار برای پل گلشهر یک نوع سنت شکنی شده است، گفت: امیدواریم این پل در طول یک سال ساخته شود تا از بدبینی مردم نسبت به پروژه‌های شهری کاسته شود.

پس از پایان سخنرانی در فرهنگسرای زندگی، مسؤولان این بار مسیر فرهنگسرا تا محل کلنگ‌زنی را اتوبوسی طی می‌کنند تا به محل برسند!

به محل کلنگ‌زنی می‌رسیم بازهم کارگران مشغول کارند، این بار اما مسؤولان نیز در صحنه هستند و آمده‌اند تا در مراسم کلنگ‌زنی حضور داشته باشند.

مراسم کلنگ‌زنی پل گلشهر اما متفاوت‌تر از بقیه برگزار می‌شود و برخلاف روال مرسوم که کلنگ‌زنی توسط یک یا دو نفر از مسؤولان انجام می‌شد، این بار 9 نفر که از مسؤولان از جمله نماینده ولی فقیه در استان زنجان، نمایندگان قوه‌های مجریه، مقننه، قضائیه، نیروی انتظامی، بودند، کلنگ به دست گرفته و به شیوه‌های مختلف آن را به زمین زدند تا شاید به قول نماینده ولی فقیه در استان به "پی" ساختمان برسند، با این اوصاف به نظر می‌رسید، تنها کسانی از قشر حاضر در مراسم که نماینده آنها کلنگ‌زنی نکرد، خبرنگاران بودند!

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، معاون عمرانی استاندار زنجان، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، شهردار زنجان، دادستان عمومی و انقلاب زنجان، فرمانده انتظامی شهرستان زنجان، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان، فرماندار زنجان و مدیرعامل جهاد نصر کلنگ زدند.

همین کلنگ‌زنی‌ها و قول‌‌هایی که شهردار درباره ساخت یک ساله آن داده بود موجب شد که این پروژه و پل منحصر به فردتر از بقیه باشد، چرا که مسؤولان شهرداری برای متعهد شدن به قولی که داده بودند، برای نخستین بار در یک پروژه در روز کلنگ زنی روزشمار نصب کردند، روزشماری که در برخی از پروژه‌ها کار نمی‌کند!

نکته دیگر در مراسم کلنگ‌زنی حضور مردم بود، مردمی که برای کلنگ‌ زدن و یا مثل برخی از مسؤولان برای ثبت نام خود به عنوان حضور در مراسم نیامده بودند.

مردم امروز آمده بودند تا مطالبه کنند، موضوعی که کمتر از مردم محجوب زنجان دیده شده بود.

امروز مردم به روند طولانی شدن پروژه‌ها گلایه داشتند و آنها هم باور نمی‌کردند در شهر زنجان که متوسط ساخت پروژه‌ها که در برخی از موارد به سه دهه نیز رسیده، امروز قول ساخت پلی داده شد که یک ساله ساخته خواهد شد.

یکی از شهروندان گلایه خود را با رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در میان گذاشت و به طولانی شدن روند ساخت پل سیدالشهدا در 10 سال گذشته اشاره کرد و گفت: برای پل سیدالشهدا هزینه بسیاری شد اما ساخت آن قریب به 10 سال طول کشید، ما از شما قول می‌خواهیم با وجود اینکه برای این پل مبلغ کمتری در نظر گرفته شده ولی سر موعد افتتاح شود.

گروه دیگری از شهروندان که در محل کلنگ‌زنی حاضر بودند، به خبرنگار فارس گفتند: ساخت پروژه‌ها از جیب مردم است، پس ما حق داریم در جریان امور ساخت و اینکه چه طرحی برای آن در نظر گرفته شده است، باشیم.

یکی از شهروندان با اشاره به اینکه پیش از این پروژه‌هایی همچون پل گلشهر بسیار در زنجان ساخته شده اما آنچه عاید مردم شده اتلاف هزینه و وقت بوده است، گفت: گلشهر و پونک از شهرک‌های پرجمعیت هستند، پس شهرداری نباید مثل روال گذشته فعالیت کند و باید سر قولی که داده است باشد.

شهروند دیگری به خبرنگار فارس گفت: امیدواریم مسؤولانی که امروز در مراسم کلنگ‌زنی حضور داشته و کلنگ زدند، در تاخیر پروژه نیز اینگونه در صحنه حضور داشته و پیگیر حقوق مردم باشند.

مراسم کلنگ‌زنی پل گلشهر در نهایت به پایان می‌رسد و مسؤولان با خودروهای شخصی و اداری به محل کار خود بازمی‌گردند، بساط کلنگ‌زنی جمع شده و مردمی که قانع شده یا نشده پراکنده می‌شوند، در محل کلنگ‌زنی اما تلی از خاک می‌ماند و کارگرانی که مشغول کار هستند!

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پل کلنگ زنی پل گلشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد

شهردار زنجان گفت: پارکینگ طبقاتی توفیق در مساحت ۸۳۴۰ متر مربع، شامل ۲۳ مغازه، ۱۴۷ پارکینگ مسقف و ۱۸ پارکینگ روباز برای رستوران طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علیرضا فیروزفر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جریان افتتاح پارکینگ طبقاتی توفیق با بیان اینکه پس از افتتاح، این مکان به‌صورت رایگان خدمت‌رسانی خواهد داشت، اظهار کرد: پروسه واگذاری این مکان به بخش خصوصی هم طی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طبقه آخر مجتمع تجاری توفیق رستوران روباز و بسته طراحی و واگذاری هم خواهد شد، افزود: این پروژه در مساحت ۸۳۴۰ متر مربع، شامل ۲۳ مغازه، ۱۴۷ پارکینگ مسقف و ۱۸ پارکینگ روباز برای رستوران طراحی شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه قسمت تجاری آن ۲۲۰۰ و متر مربع و زیر بنای رستوران ۴۱۶ متر مربع است، بیان داشت: این پروژه در هشت طبقه است که ۲ طبقه آن به زیر زمین، یک طبقه همکف، پنج طبقه روی همکف را شامل می‌شود.

فیروزفر با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در سال ۹۴ به زمین زده شد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم، افزود: امیدواریم با این کار گشایش‌هایی به لحاظ تأمین پارکینگ شهری رخ دهد.

وی با بیان اینکه امروز یک روز خوب در تقویم به نام شوراها نامگذاری شده است، گفت: این پروژه در حوزه مولد سازی و سرمایه گذاری شهری به ویژه گشایش‌ها در حوزه ترافیکی است که در سیستم و هسته مرکز شهر با این معضل مواجه هستیم.

شهردار زنجان یکی از راه حل‌های گره ترافیکی شهر زنجان را احداث پارکینگ‌های متعدد طبقاتی به ویژه در هسته‌های مرکزی شهر ذکر کرد و گفت: در حوزه مولدسازی، شهرداری تلاش دارد این مهم را به نحو مطلوبی به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه امید است پروژه‌های مهم شهری به مراحل خوبی برسد، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم شهیدان کریمی است که در واقع ۵ پروژه را در خود جای داده که قرار داد اولیه آن هزار میلیارد تومان است.

فیروزفر با بیان اینکه با پایان این پروژه مبلغ قرارداد بیشتر خواهد شد، افزود: همچنین حذف فاضلاب از زنجانرود که از دارایی‌های مهم زنجان است، رقم خواهد خورد و بلافاصله تفرج سازی این مکان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های سال قبل همچون اصلاح معابر نیز انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد: از مردم زنجان در خواست داریم همانند سال گذشته همراهی داشته باشند.

شهردار زنجان خاطر نشان کرد: آبیاری مکانیزه در حوزه فضای سبز شهری پس از سال‌ها، اصلاح و نوسازی حمل و نقل عمومی پس از یک و نیم دهه از جمله اقدامات مهم شهرداری زنجان بوده است.

کد خبر 748889

دیگر خبرها

  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج