Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست نوشت: سران برخی کشورها، از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با لفاظی‌ها و سخنان تحریک‌کننده خود درباره برخی گروه‌ها، «میل شدید به گروه‌بندی و حذف عناصر مختلف جامعه» را احیا کرده‌اند که این امر عواقب جدی به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: این نکته که در قرن گذشته چه تعداد دیکتاتوری وجود داشت و چقدر متفاوت از یکدیگر بودند، قابل توجه است. «رژیم‌های آدمکش»، در هر نوع جامعه‌ای قد علم کردند. با وجود این، یک چیز در همه این رژیم‌ها مشترک بود. این ویژگی مشترک وسواس فکری بود.

نویسنده این مطلب با اعلام اینکه لفاظی‌ها مقامات غربی در خصوص مسائل جهانی افزایش یافته است، نوشت: به طور قطع هم اکنون این رویکرد دوباره جان گرفته است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، یا همتایان اروپایی‌اش را با لنین یا هیتلر مقایسه نمی‌کنم، حتی چنین مقایسه‌ای، موجب مهم به نظر رسیدن آن‌ها می‌شود، که استحقاقش را ندارند. اما (باید گفت) که سران این کشور‌ها «میل شدید به گروه‌بندی و حذف عناصر مختلف جامعه» را احیا کرده‌اند، و این امر عواقب جدی به همراه خواهد داشت.

این نکته شایان توجه است که ترامپ اغلب، پناهجویان را با مهاجران غیرقانونی و اعضای باند ام اس-۱۳ (باند تبهکار بین‌المللی که اصلیت بیشتر اعضای آن، به آمریکای مرکزی باز می‌گردد) یکی می‌داند. این امر تصادفی نیست؛ او یک گروه ( مهاجران) را هدف قرار داده و ویژگی‌هایی را به آن‌ها نسبت داده است - آن‌ها خشونت‌طلب، متجاوز جنسی، و عضو باند هستند- که ویژگیِ بیشتر آن‌ها نیست. وی سپس با اظهارات و توصیف‌های خود، تصویری غیرانسانی از آن‌ها ترسیم می‌کند. 

فقط ترامپ نیست (که چنین رویکردی دارد). ماتئو سالوینی، وزیر کشور جدید ایتالیا، نیز به تازگی از «پاکسازی گسترده کل بخش های» ایتالیا سخن گفت. وی درباره کولی‌ها صحبت می‌کرد، اما او هم به شیوه‌ای مبهم سخن می‌گفت. او «کولی ها» را با «خارجی ها»، و بعد با «کودکانی که یاد گرفته‌اند دزدی کنند» یکی کرد. شاهکار ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، حتی بزرگتر است او (مردم را) تحریک به بیم از یک گروه هدف -مهاجران خارجی- کرده است که اصلاً در این کشور وجود ندارند.

نویسنده واشنگتن‌پست نوشت: فکر نمی‌کنم هیچ یک از سران این کشور‌ها در حال حاضر قصد کشتار دسته جمعی داشته باشند. در این مقطع زمانی، هدف، چیز دیگری است: تعریف و طبقه‌بندی گروهی که از وجود آن، می‌توان برای ایجاد بیم و وحشت استفاده کرد. می‌توان از رسانه‌های اجتماعی برای بیشتر جلوه دادن تعداد واقعی این دشمنان استفاده کرد؛ حتی زمانی که چنین گروه‌هایی اصلاً وجود ندارند، می‌توان از (معطوف کردن توجه مردم به) «محله‌های خطرناکی که کسی جرات رفتن به آن‌ها را ندارد»، و «افزایش جرم و جنایت»، برای جلب آراء استفاده کرد.  استفاده از این تاکتیک‌ها، عواقبی خواهد داشت.

پلیس مرزی آمریکا که کودکان را از والدینشان در مرز با مکزیک جدا کرد، به خاطر (اظهارات قبلی ترامپ و تصویر غیر انسانی که وی از مهاجران غیر قانونی ترسیم کرده بود) از نظر ذهنی آمادگی این کار را پیدا کرده بود. حدود یک سوم آمریکایی‌ها نیز از نظر ذهنی برای پذیرفتن این امر (اینکه کودکان در مرز از والدینشان جدا شوند) آماده شده بودند. این تاکتیک‌ها آثار شدیدتری هم داشت.

در انتهای این مطلب آمده است: در درازمدت، باید تاوان دیگری پرداخت. در نهایت، اگر بیشتر مردم، قصه بافی‌های سران تقریباً دیکتاتور خود را باور کنند، بحث درباره مسائل واقعی مهاجرت، یا گفتگو درباره مهاجران واقعی غیرممکن خواهد بود. اگر آن‌ها فکر کنند که با یک مشت متجاوز جنسی رو به رو هستند، نمی‌توانند صحبت از روادید کار یا قوانین پناهندگی کنند. اگر برداشت مردم از آوارگان، ساکنان محله‌های خطرناک باشد، دیگر اروپا نمی‌تواند راه حلی برای بحران آوارگان واقعی، از جمله آن‌هایی که واقعاً آواره جنگی هستند، پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۵۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت پادشاه بحرین از بشار اسد برای شرکت در نشست اتحادیه عرب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الاخباریه، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز سه‌شنبه دعوت رسمی «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین از او را برای شرکت در نشست آتی سران اتحادیه عرب در منامه دریافت کرد.

بر اساس این گزارش، «وحید مبارک سیار» سفیر بحرین در دمشق با بشار اسد دیدار کرد و پیام پادشاه بحرین را که شامل دعوت رسمی از او برای شرکت در سی و سومین نشست عادی سران اتحادیه عرب در منامه بود، دریافت کرد.

قرار است که نشست بعدی سران کشورهای عربی ۱۶ ماه مه آینده در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

گفتنی است که رئیس‌جمهور سوریه برای نخستین بار پس از ۱۱ قطعی روابط کشورهای عربی با دمشق، سال گذشته در نشست سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در جده عربستان شرکت و سخنرانی کرد.

کد خبر 6062966

دیگر خبرها

  • لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند
  • انفعال سران برخی کشور‌های اسلامی در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است
  • شب‌های احیای تلویزیون برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • مدعیان حقوق بشر به برقراری آتش‌بس در غزه کمک کنند
  • دهقان: مدعیان حقوق بشر به برقراری آتش‌بس در غزه کمک کنند
  • (عکس) گروه‌بندی یورو ۲۰۲۴ تکمیل شد؛ لیست تیم‌ها را ببینید!
  • عکس| گروه‌بندی یورو 2024 تکمیل شد
  • ۱۰ فکت اشتباه از جنگ جهانی دوم که بین مردم رایج هستند(+عکس)
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • دعوت پادشاه بحرین از بشار اسد برای شرکت در نشست اتحادیه عرب