Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، بهرام قاسمی در نشست خبری هفتگی خود که صبح امروز برگزار شد، ضمن گرامیداشت مقام شهدای هفتم تیر به خصوص شهید بهشتی، درباره مقاومت مردم یمن در موضوع الحدیده اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در خصوص یمن ثابت بوده و هست و ما تجاوز ائتلاف به رهبری عربستان را محکوم کرده و می کنیم و می دانیم که شرایط اسفباری در آن کشور وجود دارد و خواهان ورود جدی سازمان های بین المللی و کشورهای دیگر در این مسأله هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بر اساس شکایت ایران به دادگاه بین‌المللی لاهه به خاطر توقیف غیرقانونی دارایی های بانک مرکزی توسط امریکا جلسه ای در ۸ یا ۱۲ اکتبر تشکیل می شود و باید دید داستان این شکایت ما برای احقاق حقوق خود چه می شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص جنگ تجاری میان امریکا و اروپا تصریح کرد: کشورها و مناطق مختلف جهان در قالب اتحادیه ها و سازمان ها هر یک منافع خود را دنبال و سیاست خود را با دیگر بازیگران بر اساس منافع خود تنظیم می کنند.
وی افزود: امریکا هم پیچیدگی های رفتاری خود را با سازمان ها و اتحادیه های مختلف دارد و از جمله با اتحادیه اروپا، ولی نمی توان این مسائل را با یکدیگر قاطی کرد و الان نمی توانم به صراحت بگویم که این مسأله ممکن است چه آثاری در روابط اروپا با دیگر کشورهای جهان داشته باشد.   خبر تکمیل خواهد شد

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: قاسمی نشست خبری یمن عربستان کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، برنی سندرز عضو مجلس سنای امریکا با ارائه طرحی، خواستار توقف کمک نظامی امریکا به رژیم صهیونیستی شده است. وی هنگام ارائه این طرح گفت: با توجه به این واقعیت که اکثریت مردم آمریکا اکنون می خواهند کمک مالی به ماشین جنگی نتانیاهو متوقف شود تصویب چنین کمکی غیرقابل درک است. به ویژه در زمانی که دولت اسراییل به وضوح این قانون را زیر پا گذاشته ، اعطای کمک مالی برای کشتار مردم غزه تصمیمی افتضاح است. آقای رییس جمهور من واقعا نمی فهمم تخریب دانشگاه، خانه، زیرساختها و مراکز بهداشتی و آموزشی چه فایده نظامی دارد؟!
وی افزود: به خصوص زمانی که شاهدیم بسیاری از مردم آمریکا حتی قادر به پرداخت اجاره مسکن، قبوض ماهانه و هزینه های درمانی و تحصیلی شان نیستند، این کمک های چند میلیارد دلاری چه معنی دارد؟!
این سناتور آمریکایی خواستار از سرگیری کمک مالی آمریکا به آنروا آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی شد.

در این حال فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل از اینکه حامیان مالی آنورا از حمله امریکا حاضر به از سرگیری کمک‌های خود نیستند ابراز نگرانی کردو گفت: تاکنون در حمله مستقیم اسراییل به غزه، ۱۸۰ کارمند آنروا کشته و ۱۶۰ ساختمان این آژانس کاملا ویران شده است. ما درباره پیامد‌های احتمال حمله گسترده اسراییل به رفح هم عمیقا نگران هستیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:
برنی سندرز - سناتور آمریکایی
فیلیپ لازارینی - رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل

دیگر خبرها

  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • چالش‌های سیاست خارجی در ۱۴۰۳؛ ایران با کدام پرونده‌های مهم روبروست؟
  • رویترز : اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد