Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ دکتر جمشید کرمانچی با بیان اینکه برای هر کدام از خدمات درمانی و توانبخشی، سقف پرداختی معین شده است، در خصوص اقدامات درمانی بیماران ام اس، افزود: بسته خدمتی بیماری ام اس از دو سال قبل توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است و هر دانشگاه مطابق با ظرفیت و امکاناتی که در اختیار دارد، خدماتی مانند مشاوره‌های درمانی، توانبخشی، دندانپزشکی و سایر خدمات را به آن‌ها ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برخی از دانشگاه‌ها این خدمات را دارند، اما برخی از آن‌ها نیاز دارند با بخش خصوصی تعامل کنند و خدمات را ارائه دهند که این موضوع نیز توسط دانشگاه‌ها درحال پیگیری است.

مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در امور بیماری‌ها با بیان اینکه ارائه خدمات توانبخشی به بیماران ام اس نیازمند دستورالعمل معینی بود، افزود: این دستورالعمل در سال ۹۶ توسط همکاران حوزه توانبخشی تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و علاوه بر آن، راهنمای بالینی بیماری ام اس با همکاری دفتر تعرفه و استانداردسازی خدمات وزارت بهداشت نیز، در حال طراحی و آماده سازی است که به زودی ابلاغ خواهد شد، تا براساس آن، تمام بیماران به صورت یکسان و استاندارد در سراسر کشور خدمت را دریافت کنند.

دکتر کرمانچی گفت: در حال حاضر، چند مرکز جامع ارائه خدمات درمانی و توانبخشی به بیماران ام اس در کشور تعریف شده که چهار مرکز در تهران و در بیمارستان‌های سینا، امام خمینی (ره)، فیروزگر و امام حسین (ع) در حال تکمیل است و مابقی مراکز در شهر‌های مشهد، اصفهان، شیراز و کرمانشاه به عنوان مرکز مراجعه بیماران ام اس، در حال فعالیت هستند و بسته خدمات ام اس را به طور کامل ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل تجمیع خدمات بیماری ام اس به تمام دانشگاه‌ها ابلاغ شده است، افزود: دانشگاه‌ها موظف شده اند تا خدمات بیماران ام اس را در یک مرکز به صورت جامع ارائه دهند، این اقدام با این هدف انجام می‌شود که بیمار مبتلا به ام اس، بتواند از طریق یک مرکز به تمام خدمات مورد نیاز با کمترین دغدغه و دردسر و با تعرفه دولتی، دسترسی داشته باشد.

مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در امور بیماری‌ها با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های امسال معاونت درمان وزارت بهداشت، درنظر گرفتن هزینه ویژه‌ای برای بیماران خاص و صعب العلاج است، تأکید کرد: براساس این برنامه، در تلاش هستیم، کسری اعتباری و پرداختی که پارسال مشکلاتی را در برخی دانشگاه‌های کشور ایجاد کرده بود، امسال به حداقل رسیده و برطرف شود.

دکتر کرمانچی گفت: مقرر است، منابع مالی ویژه درمان سرپایی بیماران خاص و صعب العلاج علاوه بر بستری به صورت جداگانه به دانشگاه‌ها برسد تا به صورت کامل برای این بیماران هزینه شود؛ آنچه برای ما و بیماران مهم است، این است که مطمئن شویم مراکز درمانی، خدمات را به صورت استاندارد، کامل، با کیفیت مناسب و با تعرفه دولتی به بیماران ارائه می‌دهند.

وی در واکنش به خبری درخصوص اختلال در ارائه خدمات درمانی به بیماران ام اس، افزود: این خبر درست نیست، زیرادر حال حاضر بسته خدمات بیماران ام اس در مراکز جامع ام اس، ارائه می‌شود و بیماران می‌توانند از هرگونه مشاوره‌ای در این مراکز بهره‌مند شوند.

دکتر کرمانچی گفت: در برخی شهرها، به علت نبودن تجهیزات و امکانات پیشرفته توانبخشی، برخی خدمات ارائه نمی‌شود و در برخی شهر‌ها به علت کمبود اعتبارات دانشگاه‌ها نتوانستند، با بخش خصوصی یا غیردولتی قرارداد ببندند، بنابراین برای برخی بیماران ممکن است، بسته خدمتی به صورت کامل ارائه نشود که این موضوع در دستور کار است و بررسی خواهیم کرد تا کمبود‌ها جبران شود و مشکلات اعتباری حل شود و دانشگاه‌ها نیز بتوانند خدمات را به صورت کامل ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خدمات بیماران ام اس وزارت بهداشت درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رئیس گروه خدمات پاراکلینیکی، توانبخشی و پیراپزشکان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت ایران وظیفه پوشش بیمه افراد کم توان را متناسب با اختلال عملکردی آنها بر عهده دارد.
سید سعید انوری افزود: افراد کم توان بر اثر بیماری هایی، چون سکته مغزی، اتیسم و اس ام‌ای از پوشش بیمه خدمات توانبخشی برخوردار می‌شوند بدین صورت که از طریق سازمان بهزیستی به بیمه سلامت معرفی شوند.
او ادامه داد: بر این اساس، این افراد در گفتار درمانی، فیزیو تراپی، کاردرمانی از ۵۹ کد خدمتی ستاره دار که سایر افراد برخوردار نیستند استفاده می‌کنند و از بسته خدمات وزارت بهداشت در این صندوق بهره‌مند شود در این صورت ۷۰ درصد هزینه مراکز با هر نوع مالکیتی رابیمه پرداخت می‌کند و اگر از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره‌مند شوند در مراکز دولتی کاملا رایگان و در مراکز غیر دولتی تا ۸۰ درصد تعرفه خدمات توانبخشی را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

دیگر خبرها

  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • 10 نکته مهم برای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه
  • پلتفرم جامع خدمات به‌زودی راه‌اندازی می‌شود!