Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه مشهور آمریکایی از تصمیم ترامپ برای اعمال محدودیت‌های تجاری بیشتر علیه چین خبر داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد بسیاری از شرکت های چینی را از سرمایه گذاری در بخش فناوری آمریکا منع کرده و اجازه صادرات بیشتر فناوری به چین را ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش وال استریت ژورنال افزود: این تدابیر جدید محدودکننده قرار است تا پایان هفته جاری اعلام شود و هدف اصلی واشنگتن از اعمال این محدودیت های تجاری، مقابله با ایده "ساخت چین 2025 " است، طرحی که چین قصد دارد با اجرای آن به یک کشور پیشرو در زمینه فناوری در جهان تبدیل شود.

این روزنامه آمریکایی نوشت: وزارت خزانه داری آمریکا در حال تدوین قوانینی است تا مانع از خریداری سهام شرکت های فناوری آمریکایی از سوی شرکت هایی شود که حداقل 25 درصد مالکیت آنها در اختیار چینی هاست.

رویترز نیز محدودیت سرمایه گذاری شرکت های چینی در بخش فناوری آمریکا را تایید کرده است. از سوی دیگرف شورای امنیت ملی و وزارت بازرگانی آمریکا نیز در حال بررسی طرح های مشترکی هستند تا صادرات فناوری به چین را به شدت محدود کرده و کنترل های بیشتری را علیه صادرات فناوری به این کشور اعمال کنند.

پس از اعلام این گزارش شاخص سهام آمریکا بیش از 0.5 درصد افت داشته است. کاخ سفید و وزارت خزانه داری آمریکا هنوز حاضر به توضیح در این باره نشده اند. طی هفته های اخیر تنش های تجاری بین آمریکا و چین به شدت بالا گرفته است.

آمریکا قصد دارد از اوایل جولای نیز تعرفه های جدیدی را علیه 34 میلیارد دلار واردات کالاهای چینی اعمال کند. پکن نیز تهدید کرده است که تدابیر تلافی جویانه ای را اتخاذ می کند.

ترامپ پیش از این خواستار کاهش کسری تجاری آمریکا با چین شده است. این رقم سال گذشته به بیش از 375 میلیارد دلار رسیده است. دولت آمریکا پیش از این نیز تعرفه های تجاری را علیه 200 میلیارد دلار واردات کالا و خدمات از چین اعمال کرده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کالا تعرفه چین و آمریکا شرکت های چینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

سرهنگ پیمان کرمی گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه جاری از میدان امیرکبیر کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع می شود.

وی اضافه کرد: همچنین تردد وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت کرج و تهران از ساعاتی بعد با اعلام ماموران پلیس راه در محل به صورت یک طرفه خواهد شد.

کرمی افزود: همکاری رانندگان با مأموران پلیس راه و رعایت نکات ایمنی کاهش تخلفات و تصادفات را به همراه دارد.

رییس پلیس راه البرز یادآورشد: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان