Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس طراحی شهری گفت: اتصال چهارباغ عباسی به محور تاریخی جلفا به عنوان دو نقطه مهم گردشگری می‌تواند شاه کلید گردشگری اصفهان باشد.

مریم معمارزاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: اصفهان همچون سایر شهرهای مطرح دنیا دارای نقاط گردشگری بسیاری است و شهرداری اصفهان نیز طی سال‌های اخیر تلاش کرده تا این نقاط گردشگری بهترین وضعیت را داشته باشد، اما گاهی فراموش می‌شود که گردشگر برای رسیدن به جاذبه‌های تاریخی از برخی نقاط محلی عبور می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متأسفانه این نقاط به عنوان مقصد گردشگری شناخته نمی‌شود، در حالی که گردشگران در طول مسیر خود برای رسیدن به جاذبه‌های شهر از بسیاری محورها عبور می‌کنند و قطعا رسیدگی به آنها بر زیباسازی شهر تاثیرگذار است.

این کارشناس طراحی شهری با بیان اینکه گردشگران خوب می‌دانند شهرداری‌ها چه تمرکزی بر روی مقاصد گردشگری دارند، تصریح کرد: شهرداری باید بر زیباسازی مسیرهای منتهی به مقاصد گردشگری که نشان‌دهنده زندگی واقعی مردم اصفهان است، توجه کند تا فضای محیط متفاوت شود.

وی با ابراز خرسندی از اقدام خوب شهرداری اصفهان در خصوص پیاده راه سازی چهارباغ عباسی، گفت: اصفهان سال‌ها منتظر این اتفاق بزرگ بوده، اما می‌توان محور چهارباغ عباسی را به جلفا متصل و زیبایی‌های شهر را دوچندان کرد.

معمارزاده با بیان اینکه اتصال چهارباغ عباسی به محور تاریخی جلفا به عنوان دو نقطه مهم گردشگری می‌تواند شاه کلید گردشگری اصفهان باشد، اظهارکرد: جذابیت این مسیر می‌تواند به گونه‌ای باشد که گردشگر از کنار چند پل تاریخی، پیاده روی و حال و هوای شهر را بیشتر درک کند.

وی با بیان اینکه جذب گردشگر به معنای جذب سرمایه است، افزود: جذب سرمایه نیز به رونق کسب و کار و اقتصاد محلی و اشتغال کمک می‌کند.

این کارشناس طراحی شهری از گردشگری به عنوان صنعتی سفید یاد کرد و گفت: گردشگری می‌تواند بیش از سایر صنایع پول‌ساز باشد و در عین حال هیچ آلایندگی برای شهرها به همراه نداشته باشد.

وی ادامه داد: امروزه هر کشوری بتواند برای جذب گردشگر بیشتر سرمایه‌گذاری کند، موفقیت بیشتری خواهد داشت، البته رویکردهای جذب گردشگری باید به روز باشد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پياده راه سازي چهارباغ زیبایی اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۵۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| نجات جان ۱۵ گردشگر مفقودی در ارتفاعات نوشهر

دریافت 3 MB

در این فیلم کوتاه بخش‌هایی از عملیات امداد و نجات نیروهای امدادی برای شناسایی این گردشگران را مشاهده می‌کنید.

دیگر خبرها

  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای ایران بازدید کرد
  • برترین موتورکراس سواران تبریز معرفی شدند
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فیلم| نجات جان ۱۵ گردشگر مفقودی در ارتفاعات نوشهر
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان