Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي يزد گفت: حدود هشت درصد از مشترکان صنعتي بيش از هفت مگاوات انرژي الکتريکي کشور يعني 26 مشترک صنعتي فعال در اين استان مستقر هستند.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي شرکت برق منطقه اي يزد، محمدحسن صباغزادگان در بيست و هفتمين جلسه عمومي کارگروه بهينه‌سازي طراحي خطوط و بررسي حريم‌ها اين مطلب را عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: يزد با هرمزگان، کرمان، خراسان، اصفهان و فارس از طريق شبکه‌هاي 400 و 230 کيلوولت ارتباط الکتريکي دارد.
وي به رتبه دوم يزد در بخش معدن، رتبه سوم در بخش توليد فولاد و رتبه‌هاي برتر ديگر در بخش صنعت اشاره کرد و افزود: ٧٢ درصد انرژي الکتريکي استان در بخش صنعت مصرف مي شود.
وي بيان کرد: 12 درصد برق استان در بخش خانگي، 9درصد در بخش کشاورزي، سه درصد عمومي و بقيه در ساير موارد مصرف مي شود که نشان دهنده ترکيب مصرف خوب در استان است.
مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي يزد، مصرف بالاي انرژي الکتريکي در بخش صنعت را هم به ‌عنوان فرصت و هم تهديد عنوان کرد و گفت: تامين برق صنايع با توجه به تاثير منفي کوچک‌ترين نوسان به ظرافت و دقت بيشتري نياز دارد.
همچنين معاون برنامه‌ ريزي و امور اقتصادي شرکت توانير گفت: در شرايطي که با محدوديت منابع مواجه هستيم و با فرض شرايط تحريمي خاص، اقداماتي با رويکرد بهينه ‌سازي از اولويت‌هاي بالاتري برخوردارند.
مجيد فرمد، افزود: تلاش‌هايي که اعضاي کارگروه و کارگروه‌هاي تخصصي انجام مي‌دهند باعث استفاده بهتر از پست‌ها، خطوط، نيروگاه‌ها و… خواهد شد و اين امر سبب مي‌شود که از سرمايه ‌هاي در اختيار صنعت برق به نحو بهتري استفاده کنيم.
وي با اشاره به تنوع بالاي اقليمي در ايران تصريح کرد: در کشور مناطقي مانند يزد با اقليم گرم و خشک و مرطوب نيز مثل گيلان وجود دارد، بايد تلاش شود در همه مناطق شبکه‌هاي مطمئن احداث و بهره‌ برداري شود.
معاون توانير با تاکيد بر لزوم خودکفايي بالا در زمينه تجهيزات انتقال برق يادآور شد: علاوه بر بهينه ‌سازي معمولي که در ساخت زيرساخت‌ها در نظر گرفته مي‌شود بايد با ابتکار و خلاقيت ‌ها در بحث بهينه ‌سازي و بهينه يابي نيز توجه شود.
همچنين مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي گيلان و رئيس کارگروه بهينه‌ سازي خطوط و بررسي حريم‌ها اظهار کرد: در شرايط کنوني در راستاي بهينه ‌سازي و شرايط ويژه کشور (تحريم ها) هر حرکت و ايده‌اي مي‌تواند، مفيد و مثمر ثمر باشد.
عظيم بلبل آبادي با ارايه گزارشي از عملکرد فعاليت‌ هاي اين کار گروه افزود: ٩ پروژه فعال براي شرکت‌هاي برق منطقه‌اي عضو اين کارگروه تعريف‌شد که ٢ مورد با پيشرفت ١٠٠ درصد و بقيه با وجود حجم بالا کار، پيشرفت خوبي دارند.
معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌اي يزد نيز با تشريح وضعيت شبکه و تجهيزات گفت: اين استان با توجه به گستردگي شبکه با چالش‌هايي از جمله آلودگي هاي بياباني و صنعتي، توفان‌ هاي شن شديد و خوردگي بتن فونداسيون‌ها مواجه است.
عليرضا رفيعي با اشاره به وضعيت مطلوب پايداري شبکه برق استان افزود: باوجود توفان شديد و ناپايداري جوي در فروردين و ارديبهشت سال 97 در يزد، پايداري شبکه برق حفظ شد و خاموشي در استان رخ نداد.
وي خاطرنشان کرد: پيک‌بار مصرف انرژي الکتريکي سال 96در استان 1408 مگاوات بود که با توجه به ورود صنايع جديد به مدار، پيش‌بيني مي‌شود در تابستان 97 با رشد بيش از 14 درصد به 1632 مگاوات برسد.
در اين جلسه گزارشي از روند اجراي پروژه‌هاي در دست اقدام و پيشرفت پروژه‌ها توسط نمايندگان شرکت‌هاي برق منطقه‌اي عضو کارگروه ارايه شد.
1968/ 2047/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۵۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیرعامل شرکت گاز مازندران از پاسخگویی به ۸۴ هزار و ۱۷۴ تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی با مرکز امداد و حوادث ۱۹۴ شرکت گاز استان، طی سال گذشته خبر داد.

دکتر مایلی رستمی با اعلام این خبر گفت: از این تعداد تماس ۷۹ هزار و ۶۷۶ مورد منجر به اعزام عملیاتی و ۹۸۹ مورد نیز منجر به اعزام فوری گروه‌های امداد و حوادث شده است.

وی رفع نشتی از کنتور و رگولاتور، بررسی صدای ناهنجار از رگولاتور، وصل کردن مجدد انشعاب، بازدید از حفاری، کنترل آتش‌سوزی و رفع شکستگی علمک در اثر برخورد خودرو را از جمله اقداماتی عنوان کرد که اعزام گروه‌های امداد و حوادث در پی داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به ضرورت آمادگی و انجام واکنش سریع نیرو‌های امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی، گفت: برگزاری مانور مقابله با زلزله، انفجار، آتش‌سوزی، گازگرفتی و شکستگی علمک، نقشه‌خوانی و تعیین موقعیت مکانی از جمله اقداماتی است که در این راستا طی سال ۱۴۰۲ انجام شده است.

دیگر خبرها

  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران