Web Analytics Made Easy - Statcounter

به عقیده کارشناسان، بعد از پیروزی اردوغان در انتخابات روز گذشته در ترکیه باید انتظار داشت که همکاری‌های آنکارا و مسکو ادامه یافته، هرچند امکان بهبود نسبی روابط ترکیه با کشورهای غربی نیز وجود دارد. ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ بین الملل اروپا ترکیه و اوراسیا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه اینترنتی «آر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ب.کا» امروز نوشت: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در ترکیه منجر به پیروزی "رجب طیب اردوغان" و ادامه حاکمیت حزب وی در این کشور شده است. بدین ترتیب انتظار می‌رود که روابط مسکو و آنکارا در سطح مناسب کنونی باقی بماند.

رئیس جمهور کنونی ترکیه در جریان مبارزات انتخاباتی برغم پیشرفت غیرمنتظره جایگاه مخالفان، همچنان محبوب‌ترین و بانفوذترین سیاستمدار ترکیه بشمار می‌رفت. اردوغان بیش از 15 سال است که قدرت در ترکیه را در دست دارد: از سال 2003 الی 2014 بعنوان نخست وزیر و از سال 2014 به این طرف بعنوان رئیس جمهور این کشور.

پیروزی دوجانبه اردوغان، برغم مشکلات اقتصادی و اجتماعی در ترکیه

"ویکتور ندی‌ین-رایوفسکی" کارشناس ارشد موسسه اقتصاد جهانی و سیاست بین‌الملل در آکادمی علوم روسیه به این روزنامه توضیح داد، این در حالی است که اردوغان طی چند سال اخیر و بعد از تلاش برای کودتای دولتی و بازداشت‌های گسترده، از جمله رهبران مخالفان، خبرنگاران و صاحبان کارخانه‌ها و همچنین به خاطر وضعیت اقتصادی دشوار در ترکیه محبوبیت خویش را نزد مردم از دست داد. به همین دلیل انتخابات پیش از موعد را برگزار کرد چرا که اطمینان نداشت در سال 2019(زمان اصلی برگزاری انتخابات) بتواند به پیروزی دست یابد.

وخامت اوضاع اقتصادی در ترکیه همچنان ادامه داشته و رهبران جدید مخالفان در میان مردم محبوبیت پیدا کرده‌اند. طبق اطلاعات منابع خبری ترک زبان، نرخ بیکاری در این کشور بیش از 10 درصد شده و میزان بیکاری در میان جوانان 15 الی 24 سال، دو برابر افزایش یافته. پس از سال 2016 میزان سرمایه گذاری‌های خارجی در اقتصاد ترکیه نیز کاهش یافته و ارز ملی این کشور نیز ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است.

امکان تغییراتی در روابط ترکیه با غرب و تاثیر آن بر روابط مسکو-آنکارا

"تیمور احمدوف" کارشناش مسائل ترکیه در شورای امور بین‌الملل روسیه نیز در رابطه با روابط دوجانبه روسیه و ترکیه به «آر.ب.کا» گفته است: «با توجه به نتیجه انتخابات می‌توان انتظار داشت که همکاری‌های دو کشور همچنان ادامه یابد، چرا که این دقیقاً اردوغان بود که دستور کار کنونی گفت‌وگوها بین مسکو و آنکارا را شکل‌دهی کرده و آن را توسعه بخشید. در ضمن باید انتظار داشت که روابط ترکیه با کشورهای غربی نیز تغییر کند، چرا که اردوغان علاقه‌مند به عادی‌سازی روابط با اروپا و آمریکاست و این مسئله می‌تواند تا حدودی بر روابط ترکیه با روسیه تاثیر بگذارد. البته در مسئله سوریه باید امیدوار بود که توجه آنکارا به روی مشکل بازگرداندن مناطقی از سوریه متمرکز شود که در حال حاضر در کنترل نظامیان ترکیه قرار دارد.»

 انتهای پیام/

R1445/P1396/S8,89,1414/CT12 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات ترکیه 2018

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۵۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد

در پی تصمیم ترکیه مبنی بر قطع کامل روابط تجاری با رژیم صهیونیستی، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای خواستار قطع روابط کشور‌های مختلف با این رژیم شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: از تصمیمات اخیر ترکیه در حمایت از فلسطین که در معرض نسل‌کشی وحشتناک قرار دارد، قدردانی می‌کنیم.

جنبش حماس با اشاره به تصمیم آنکارا مبنی بر توقف روابط تجاری با رژیم اشغالگر صهیونیستی و اعلام پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از این رژیم در دیوان دادگستری بین‌المللی، تاکید کرد: این تصمیمات شجاعانه را بازتاب مواضع اصیل ملت ترکیه در حمایت از مبارزات ملت فلسطین و حق آزادی و تعیین سرنوشت آن می‌دانیم.

این جنبش از تمامی کشور‌ها و در راس آن کشور‌های اسلامی و عربی خواست تمامی روابط خود را با رژیم نازی و جنایتکار قطع کرده و آن را در عرصه بین‌الملل طرد و منزوی کنند و در تلاش برای بازخواست و محاکمه سران تروریست آن به سبب جنایات هدفمند و سازماندهی شده علیه کودکان و غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه باشند.

دیگر خبرها

  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم
  • ادعای رژیم صهیونیستی درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • ادعای تل‌آویو درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • اولین اظهارات اردوغان پس از قطع روابط تجاری با اسرائیل/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • اردوغان: تجارت با اسرائیل را ندیده گرفتیم و این در را بستیم
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • ترکیه بالاخره تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را قطع کرد