Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدعلی‌اصغر رکنی، دبیر ستاد اقامه نماز و قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان بوشهر، در حاشیه برگزاری آزمون «نقش نماز در تحکیم بنیان خانواده» در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ به تفسیر آیه 41 سوره حج «الَّذينَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَ لِلَّهِ عاقِبَةُ الْأُمُورِ» پرداخت و اظهار داشت: نماز والاترین مظاهر عبودیت و ارتباط انسان مؤمن با پروردگار سبحان و زکات نیز مظهر ارتباط فرد با جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماز بهترين عمل برای سالم‌سازی جامعه و معماری شخصیتی فرد

قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه نماز بهترين عمل برای سالم‌سازی جامعه و معماری شخصیتی فرد است، گفت: معرفت صحيح نسبت به كاركردهای نماز نيازمند برنامه‌ريزی فرهنگی بنیادین منطبق با دستورات دینی است و لذا اهميت نقش خانواده در انتقال فرهنگ نماز و فرهنگ‌سازی اقامه نماز جماعت در ادارات نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر ستاد اقامه نماز بنیاد مسکن استان بوشهر در ادامه افزود: برگزاری نماز جماعت در دستگاه‌های اجرایی استان، با توجه به تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای‌(مدظله‌العالی) به اجلاس‌های سراسری نماز و تأکید معظم له بر مسئولیت همگانی در قبال اقامه نماز و تأثیر نماز بر سلامت معنوی جامعه و اجرایی کرد مفاد آیین‌نامه ترویج فرهنگ نماز در مصوبات هیئت وزیران و ارزیابی توسعه فرهنگ اقامه نماز، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از این امر مستثنی نبوده و در انجام وظایف محوله تلاش می‌کند؛ به همین منظور پشتیبانی از برنامه‌های ابلاغی برای تقویت و ترویج فرهنگ اقامه نماز و لزوم حفظ و ترویج ارزش‌ها در تحقق اهداف متعالی اسلام و همچنین ایجاد شرایط لازم در تداوم و تقویت این مهم، برنامه‌های تدوین شده خود را جهت عملیاتی شدن در اداره‌کل و شعب 9 گانه بنیاد مسکن به اجرا می‌گذارد.

مقام برتر بنیاد مسکن بوشهر طی 7 سال در امر نماز و کارهای فرهنگی

وی با اعلام اینکه بنیاد مسکن استان بوشهر در مقوله نماز و کارهای فرهنگی به مدت 7 سال پی در پی مقام برتر نهادهای استانی را کسب کرده است، عنوان کرد: برای پیشبرد برنامه‌های اعلام شده با برنامه‌ریزی و جلسات متعدد شورای اقامه نماز، پیگیری اعتبارات لازم در جهت انجام تمهیدات مدیریتی؛ تمهیدات آموزشی، پژوهشی؛ تمهیدات عمرانی و تمهیدات فرهنگی و تبلیغی از قبیل برگزاری نماز جماعت، ارائه مقاله‌نویسی در بین کارکنان و خانواده آنان با موضوع نقش نماز در تحکیم بنیان خانواده و موفقیت‌های تحصیلی فرزندان، آشنایی با درک شناخت نماز، آموزش ائمه جماعات، تجلیل از فعالان نماز، ایستگاه نقاشی با موضوع نماز و مهدویت ویژه نوجوانان و جوانان در شهرها و روستاها، برگزاری کلاس‌های آموزشی احکام، اخلاق و تفسیر قرآن و تجلیل از مکلفین نماز و دانش‌آموزان ممتاز در طول یک سال برگزار شده است.

بیمه افراد جامعه با نماز در مقابل فرهنگ‌های بیگانه

حجت‌الاسلام رکنی در پایان با تأکید بر اینکه نماز، افراد جامعه به‌ویژه جوانان را در مقابل توطئه و فرهنگ‌های بیگانه بيمه می‌كند، بیان داشت: یکی دیگر از وظایف محوله این دفتر، پیگیری استانداردسازی فضاهای اقامه نماز از قبیل احداث، تعمیر و همچنین پیش‌بینی فضای مناسب برای احداث مسجد و خانه عالم در طرح‌های هادی روستایی است.

وی در پایان به تغییر ساعات کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی توسط هیئت دولت به‌منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی در فصل تابستان اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس جلسه استانی شورای اقامه نماز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر به خاطر اینکه ساعت تعطیلی فصل تابستان ادارات قبل از وقت اذان ظهر است، کارکنان این اداره‌کل با توجه به اهمیت فریضه نماز جماعت ظهر و عصر، با حضور و آمادگی کامل و بدون استفاده از وسایل خنک کننده نماز‌های جماعت را اقامه می‌کنند و این رویه تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

حامد فکوری

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری

به گزارش خبرنگار مهر، امیر برومند صبح دوشنبه در نشست با مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اظهار کرد: در راستای رفع دغدغه خانواده‌های شاهد و ایثارگران در تأمین مسکن، اراضی قابل واگذاری از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، بر اساس معرفی از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر به خانواده‌های شاهد و ایثارگر واجد شرایط واگذار خواهد شد.

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، زمین را بر اساس ضوابط بنیاد مسکن و دستورالعمل‌های مربوطه به خانواده‌های شاهد و ایثارگران واجد شرایط واگذار خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای ساخت مسکن مقاوم بر روی اراضی مسکونی، تسهیلات مسکن روستایی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

کد خبر 6097902

دیگر خبرها

  • فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود
  • ترویج سیره عملی امام رضا (ع) با برنامه های دهه کرامت
  • قرایی مقدم، جامعه شناس: فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی به طور غیرمستقیم ترویج پیدا می‌کند/ نمی‌توانید فرهنگ را با زور و از بالا به پایین تحمیل کنید
  • کمک ۱۲۸ میلیارد تومانی مردم برای ساخت مسجد در کشور
  • (ویدئو) پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • ببینید | اقدام خارج از عرف صداوسیما؛ پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود