Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران نوشت: با شکایت مرد میانسال، تحقیقات برای دستگیری سارق چاقو به‌دست آغاز شد. دو سال از این ماجرا گذشت و در حالی که بررسی‌ها برای شناسایی و دستگیری سارق موتورسوار ادامه داشت مأموران دریافتند گوشی مسروقه دست زن جوانی به‌نام فرنگیس است. فرنگیس به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت احضار شد.

اما زن جوان در تحقیقات راز جنایت سیاهی را فاش کرد که سرنخ دستگیری سارق گوشی تلفن همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرنگیس گفت: من یک زن مطلقه هستم و با پسر کوچکم در خانه پدرم زندگی می‌کنم. از آنجا که پدرم بیمار است و نیاز به مراقبت دارد و من هم به خاطر اینکه شاغل هستم نمی‌توانستم از او بخوبی مراقبت کنم بنابراین تصمیم گرفتم یک مرد را برای مراقبت از او استخدام کنم. در همسایگی ما پیرزنی زندگی می‌کرد که وقتی موضوع را فهمید گفت پسرم فریبرز می‌تواند از پدرت مراقبت کند من هم به اعتماد او پسرش را استخدام کردم.

وی ادامه داد: از آنجایی که فریبرز تمام کارهای پدرم را انجام می‌داد یکی از کارت‌های عابر بانکم را که مبلغ زیادی هم پول داخل آن نبود به فریبرز دادم تا اگر نیاز به پول داشت از آن استفاده کند. اما بعد از مدتی متوجه شدم که 100 میلیون تومان پول به حسابم واریز شده است. وقتی از او پرسیدم این پول از کجا آمده است جواب درستی به من نداد اما بعدها متوجه شدم که فریبرز سارق گوشی تلفن همراه است و این هم پول فروش اموال مسروقه بوده است.

زن جوان ادامه داد: من سال‌ها قبل به خاطر اختلافات از همسرم جدا شدم و با بچه‌ام نزد پدرم زندگی می‌کردم. فریبرز که تنهایی مرا دیده بود به من پیشنهاد ازدواج داد اما وقتی با پاسخ منفی من رو‌به‌رو شد شروع به تهدید کرد. او می‌گفت روی من اسید می‌ریزد و به پدرم آسیب می‌رساند اگر با ازدواج او موافقت نکنم. یک روز هم که در خانه تنها بودم با تهدید مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و حتی خودروی 206 مرا هم سرقت کرد. فریبرز مدام مرا تهدید می‌کرد که اگر از بلاهایی که سرم آورده به کسی حرفی بزنم پدر و بچه‌ام را اذیت می کند و حتی روی من اسید می‌ریزد. ترس از این موارد بود که باعث شد در این مدت شکایتی نکنم.

با اظهارات زن جوان به دستور بازپرس ایردموسی، مأموران برای دستگیری فریبرز وارد عمل شدند. همزمان با این عملیات بود که مرد میانسالی به پلیس مراجعه کرد و از سرقت گوشی تلفن همراهش و تهدید از سوی پسر جوانی شکایت کرد. شهرام گفت: دیروز مرد جوانی که قد بلند و هیکلی بود جلوی مرا گرفت و با چاقو مرا تهدید به مرگ کرد. او به‌زور گوشی تلفن همراهم را سرقت کرد. با توجه به فیلمی که مردم از متهم هنگام سرقت و زورگیری گرفته بودند تصویر متهم به دست آمد و مأموران دریافتند وی همان فریبرزاست.

این درحالی بود که در ادامه کــــــــارآگاهان با دو شکایت مشابه دیگر نیز مواجه شدند و زمانی که تصویر فریبرز به آنها نشان داده شد، مالباختگان او را بــــــــــــه‌عنوان عامل سرقت گوشی هایشان شناسایی کردند.

اخاذی‌های سریالی با فیلم‌های سیاه

در ادامه تحقیقات از سوی کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت فریبرز بازداشت شد. مرد جوان که ابتدا منکر سرقت و آزار و اذیت بود زمانی که با مالباختگان رو‌به‌رو شد؛ به ناچار سرقت‌ها را قبول کرد و گفت: زورگیری را قبول دارم اما هرگز فرنگیس را مورد آزار و اذیت قرار نداده‌ام و او را تهدید نکرده‌ام.

درحالی که فریبرز منکر آزار و اذیت زن جوان بود، کارآگاهان در ادامه تحقیقات با فیلم‌های سیاهی در گوشی تلفن همراه او رو‌به‌رو شدند که نشان می‌داد وی زنان و دختران زیادی را مورد سوء‌استفاده قرار داده است. همچنین مشخص شد که فریبرز به بهانه ازدواج با آنها طرح دوستی ریخته و بعد از برقراری ارتباط با دختران جوان و تهیه فیلم و عکس از آنها اخاذی می‌کرده است. او که پنهانی از این روابط فیلم گرفته بود به دختران جوان پیام می‌داد که اگر مبلغی را که می‌خواهم در اختیارم قرار ندهید فیلم‌ها و تصاویرتان را در فضای مجازی منتشر خواهم کرد. فریبرز با این ترفند از آنها اخاذی می‌کرد و از طرفی قربانیان که آبروی خود را در خطر می‌دیدند هیچ شکایتی از او نمی‌کردند.

با افشای این راز، تحقیقات به دستور بازپرس پرونده از فریبرز ادامه دارد.

 

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از رؤیا تا واقعیت! /نگاهی روان‌شناختی به سودای بازیگرشدن در دختران جوان

فکر بازیگری و بازیگرشدن از کجا به ذهن آدمی می‌رسد؟! در این زمانه پر از هیاهوی شهری که پر از دغدغه‌های فراوان است، گاهی اوقات به آنچه اطراف‌مان می‌گذرد، نگاهی بیندازیم، به مواردی برمی‌خوریم که جای تأمل و تفکر فراوان دارد. این روز‌ها شاید درباره پدیده بازیگرشدن، «چیز‌هایی شنیده یا دیده باشید»؛ اما گاهی اوقات به‌سادگی از کنار آن عبور می‌کنیم! بی‌شک آن‌قدر در گیرودار زندگی ماشینی امروز غرق شده‌ایم که آسیب‌های اجتماعی، روانی و فرهنگی جامعه‌ای را که در آن زندگی می‌کنیم، به‌سادگی فراموش می‌کنیم! شاید بپرسید چرا؟! شاید به‌جرئت بتوانم بگویم که دنیای این روز‌های برخی از دختران نوجوان و جوان این مرز پرگهر، این رؤیا شده است که «بازیگر شوند!». آرزویی که با آن شاید سال‌هاست زندگی می‌کنند!

حال چرایی و چگونگی آن نیاز به بررسی دقیق و کارشناسانه دارد که در حوصله شما خوبان و نیکان اکنون نمی‌گنجد. خاطره‌ای که خواندن آن را به شما توصیه می‌کنم. لطفا همراه من باشید. چندی پیش یکی از دوستانم با من تماس گرفت و گفتند که یک آگهی آموزش و تست بازیگری در روزنامه دیده‌اند و تمایل دارند که به آن آموزشگاه برای تست‌دادن بروند و من هم همراه ایشان به آنجا رفتم. به دلیل اصرار این عزیز، من با او راهی آن آموزشگاه شدم و تعداد زیادی دختران و زنان جوان را که همگی تحصیل‌کرده نیز بودند، دیدم و وقتی اندکی جست‌وجو کردم، متوجه شدم که همه آنان عاشق بازیگری هستند و به قول سینمایی‌ها، «عاشق جلوی دوربین رفتن و دیده‌شدن!». فردی که متصدی تست بود، آمد و از تک‌تک افراد به فراخور علاقه‌شان، تست بازیگری گرفت.

احساس خوبی نداشتم. نمی‌دانم چرا؟! بگذریم! بعد از چند وقتی خبر رسید که آن آموزشگاه را به دلایل خاص تعطیل کرده‌اند و اصلا آنجا مجوزی برای آموزشگاه بازیگری نداشته است. حال شما خود قضاوت کنید که چرا و به چه دلیل! شاید شما هم در صفحات حوادث نشریات و روزنامه‌ها دیده، شنیده یا خوانده باشید که: «دختری به خاطر بازیگرشدن، طعمه افرادی شیاد و دروغ‌گو قرار گرفته و اغفال شده است!». پس لطفا اندکی تأمل داشته باشید، دوست عزیز من که سودای بازیگری در سر دارید!

وسوسه بازیگری در دختران جوان از کجا می‌آید؟!

اکنون روی سخن من با دختر خانم‌های نوجوان و جوانی است که با دیدن یک فیلم سینمایی یا یک سریال تلویزیونی وسوسه بازیگری یا به عبارتی سودای بازیگرشدن را در سر می‌پرورانند! خوبان و نیکان! گاهی اوقات آدمی تحت تأثیر آنچه می‌بیند، قرار می‌گیرد و بلافاصله دوست دارد آن رؤیا را به واقعیت تبدیل کند؛ اما به چه قیمتی؟! آیا تابه‌حال از خود پرسیده‌اید که چگونه بر این احساس زودگذر خود غلبه کنید؟ ما انسان‌ها خیلی احساسی تصمیم می‌گیریم و تحت تأثیر آنچه دیده‌ایم، بدون اینکه تأمل و تفکری کرده باشیم، می‌خواهیم یک‌شبه قهرمان داستان بشویم! نمی‌خواهم بگویم که بازیگری خوب نیست! نه! نگاه و دلیل من این است که شما توانایی‌هایی دارید که از آنها غافل هستید. برای آنکه بازیگر شوید، بهتر است از راه اصولی و علمی آن وارد شوید.

قوانین طلایی روان‌شناس

تحصیل در رشته سینما و تئاتر و گذراندن روش‌های کارشناسی در دانشگاه و آشنایی با اصول و فنون علمی و عملی و تجربه این رشته زیر نظر استادان دانشگاه که کاربلد، مجرب، کارآزموده، متعهد و با دانش کافی هستند، بدون‌شک شما را به سرمنزل مقصود خواهد رساند. اینکه یکباره و بدون تحقیق و پژوهش و تنها به خاطر یک آگهی سر از آموزشگاه‌های بدون مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مراجع ذی‌صلاح دربیاورید، گاهی اوقات چنان لطمه‌های جبران‌ناپذیری برای شما به بار خواهد آورد که در ابتدای این نوشته اشاره کردم که در صفحه حوادث روزنامه‌ها و نشریات اگر مطالعه کرده باشید، خواهید دید؛ یعنی همان اتفاق‌ها در کمین شما نیز هست!

آیا همه آموزشگاه‌های بازیگری نامناسب هستند؟!

در پاسخ به این سؤال باید بگویم که خیر! من قصد نفی همه آموزشگاه‌های بازیگری را ندارم؛ چراکه برخی از این مکان‌ها با بهره‌گیری از استادان برجسته و متعهد، درصدد برآوردن آرزوی دیرینه شما هستند که جا دارد به همه آنانی که در این روزگار غریب، صادقانه و عاشقانه کار می‌کنند و درصدد فراهم‌کردن زمینه درست و دقیق دوره‌های بازیگری و کارگردانی هستند، یک خسته نباشید جانانه و صمیمی بگویم و برای‌شان که در راه اعتلای فرهنگ و هنر این سرزمین کهن تلاش و کوشش خالصانه و خاضعانه دارند، از یزدان بخشنده آرزوی سلامتی، موفقیت و شادکامی دارم. از قدیم گفته‌اند که «هنر نزد ایرانیان است و بس!».

رسیدن به شهرت و محبوبیت خوب است؛ اما به کدامین بهانه و دلیل؟!

دیده‌شدن خوب است؛ اما به چه بهایی؟! خداوند عالمیان در نهاد هر انسانی یک هنر و تخصص به ودیعه گذاشته است که اگر آن را خوب بشناسید و به آن بها بدهید، بدون‌شک مطمئن باشید که شما نیز فردی موفق و سربلند خواهید شد. پس به توانایی‌های خود بیشتر بیندیشید. حتما قرار نیست که همه دختران، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون شوند. شاید استعداد و توانایی‌های شما فراتر از این باشد و در دیگر زمینه‌های فردی موفق و برجسته و مهم شوید که بی‌شک همین نیز هست!

کلام پایانی روان‌شناس

من نمی‌گویم که به دنبال بازیگری نروید؛ بلکه نگاه و بینش من این است که با احساس تصمیم نگیرید، نه‌تن‌ها برای این رشته؛ بلکه برای دیگر امور زندگی‌تان! لحاظ‌کردن نظر خانواده و دوستان دلسوز و اطرافیان شما که عاشقانه شما را دوست می‌دارند، می‌تواند در روند تصمیم‌گیری‌های شما در طول زندگی سهیم باشد. همچنین مشورت و مطالعه زندگی بازیگران و هنرمندان مورد علاقه‌تان و اینکه آنان چگونه به این مرتبه از جایگاه شهرت و محبوبیت رسیده‌اند، می‌تواند دیدگاه و نگرش و رویکرد شما را درباره این موضوع روشن‌تر و بهتر جلوه دهد. اگر قصد بازیگرشدن دارید، حتما با بینش، آگاهی، دانش، اطلاعات و مشورت با بزرگان این فن و نیز درنظرگرفتن شرایط فعلی جامعه و فرهنگ ایرانی درباره انتخاب خود قدم بردارید؛ چراکه هر انسانی حق انتخاب دارد؛ اما هوشیارانه، آگاهانه و هدفمند. توصیه می‌کنم که اگر چنین قصدی دارید که به دنبال بازیگرشدن بروید، حتما از کلاس‌های مجوزدار مورد تأیید مراجع مربوطه اطمینان کامل حاصل کنید و با تمام انرژی‌تان در مسیر علاقه‌تان گام بردارید. به امید آن روز.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • تهدید به انتشار تصاویر خصوصی با انگیزه اخاذی از زن جوان  
  • اینجا سن‌سیروس: خالق زیباترین تصاویر روز
  • برد بزرگ دختران بم در فوتبال زنان
  • مشخص‌شدن دختران پینگ‌پنگ ایران در انتخابی المپیک
  • رابطه بین چاقی و افسردگی چگونه است؟
  • بحران وحشتناک در انگلیس؛ ۲۰هزار تجاوز در مراکز روانی
  • از رؤیا تا واقعیت! /نگاهی روان‌شناختی به سودای بازیگرشدن در دختران جوان
  • بحران وحشتناک در انگلیس؛ ۲۰هزار تجاوز در مراکز روانی + جزئیات
  • بحران وحشتناک در انگلیس؛ ۲۰هزار تجاوز در یک مراکز روانی + جزئیات
  • بحران وحشتناک در انگلیس؛ ۲۰هزار آزار جنسی در یک مراکز روانی+ جزئیات