Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@18:35:27 GMT

کاندیداهای بخش شعر جایزه قلم زرین اعلام شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۶۳۰۹

به گزارش ایکنا؛ وجیهه سامانی، دبیر شانزدهمین دوره جایزه قلم زرین درباره اعلام نتایج کاندیداهای گروه شعر بزرگسال جایزه قلم زرین، اعلام کرد: آخرین جلسه داوری گروه شعر بزرگسال روز چهارشنبه ٢ تیرماه در محل انجمن قلم و با حضور بنده و سه داور این گروه برگزار شد که طی پنج ساعت بحث و تبادل نظر و جمع‌بندی امتیازات، از میان تمامی آثار چاپ شده در سال ٩٦ در حوزه شعر بزرگسال، که طبق لیست دریافتی از خانه کتاب ٣٠٥٧ عنوان کتاب بود، آثار زیر به عنوان کاندیدای دریافت جایزه قلم زرین انتخاب و معرفی شد:

١- ساکن چو آب و روان چون رود؛ تقی پور نامداریان

٢- دلنخواهی؛ محمد حسین انصاری نژاد

٣- لیلی آذر؛ آذر سعادتمند

٤- سیاه مست سایه تاک؛ مرتضی امیری اسفندقه

٥- عشق سوزان است؛ مهدی جهاندار

٦- تحیر؛ سید حمید رضا برقعی

٧- اسفار آفتابگردان؛ عباس باقری

٨- به رنگ درنگ؛ محمد مرادی

٩- مرز ما عشق است؛ سید محمد مهدی شفیعی

١٠- سفرنامه با صاد؛ سید مهدی موسوی

وجیهه سامانی ارزیابی به توصیف داوری این بخش از آثار چاپ شده سال ٩٦ پرداخت و گفت: خوشبختانه در حوزه شعر بزرگسال شاهد آثار بسیار خوب و فخیمی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این از تعدد کاندیداهای این بخش هم مشهود است. رقابت به حدی تنگاتنگ و امتیازات نزدیک به هم بود که تیم داوری تصمیم گرفتند ده عنوان کتاب را به عنوان کاندیدای جایزه قلم زرین معرفی کنند تا در نهایت، در روز چهاردهم تیرماه، مصادف با روز ملی قلم، کتاب برگزیده این بخش که شایسته دریافت جایزه قلم زرین است، معرفی شود.

دبیر شانزدهمین دوره جایزه قلم زرین همچنین افزود: اخبار و اطلاعات و اسامی کاندیداهای گروه‌های شعر کودک و نوجوان، داستان بزرگسال و پژوهش و نقد ادبی، متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: جایزه قلم زرین شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۶۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید نورمحمدی سخنگوی حزب ندای ایرانیان ، درباره رویکرد حزب ندای ایرانیان برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: در انتخابات دور اول که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد، حزب ندای ایرانیان در برخی حوزه‌ها وارد انتخابات شد و از کاندیداهای همفکر خود حمایت کرد.

وی در گفتگو با ایسنا، ادامه داد: سه حزب کارگزاران سازندگی، اعتمادملی و اعتدال و توسعه احزابی بودند که همین سیاست حزب ندای ایرانیان را در پیش گرفتند و به همین دلیل هماهنگی‌هایی میان این احزاب طراحی شد و با هماهنگی کامل در برخی حوزه‌ها از کاندیداهایی حمایت کردیم که نتیجه انتخابات برای این ۴ حزب قابل قبول بود و به تشکیل یک فراکسیون تاثیرگذار و اقلیت به نتیجه رسید.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در برخی از حوزه‌های انتخابیه مانند قائم‌شهر و خرم آباد انتخابات به دور دوم رفت و کاندیداهای مورد حمایت این ۴ حزب باید در دور دوم به رقابت با رقبا بپردازند. حزب ندای ایرانیان برای حمایت از کاندیداهای مورد حمایت که به دور دوم رفته اند، آماده شده و با تمام توان تلاش می‌کنیم که این نامزدها پیروز شوند. علاوه بر کاندیداها که در دور اول نیز از آنها حمایت کرده بودیم، در برخی حوزه‌ها، برخی چهره‌های مستقل با کاندیداهای اصولگرا به دور دوم رفته‌اند که در لیست اولیه ۴ حزب نبودند. در جلسات مشورتی که بین ستادهای انتخاباتی ۴ حزب در سال جاری برگزار شد، مقرر شد از این افراد مستقل که انگیزه حضور در فراکسیون اقلیت تشکیل شده را دارند، حمایت شود.

نورمحمدی ادامه داد: حال که فراکسیون اقلیت شکل گرفته است، وظیفه خود می‌دانیم در دور دوم تعداد دیگری از نمایندگان همسو با این فراکسیون را وارد مجلس کنیم. در جلسه‌ای که با برخی از نمایندگان منتخب از جمله آقای پزشکیان و نوری قزلجه داشتیم، از آنها خواستیم در ایام تبلیغات انتخابات با ما همراهی کنند و به نفع کاندیداهای مستقل وارد انتخابات شوند و از آن‌ها حمایت کنند که این پیشنهاد مورد حمایت این دوستان قرار گرفت.

وی در پایان گفت: لیست مورد حزب ندای ایرانیان در بیش از ۱۵ حوزه به زودی منتشر خواهد شد و این حزب با تمام توان از کاندیداهای مستقل و کسانی که ما آنها را حمایت خواهیم کرد. متاسفانه در شهر تهران هیچ کاندیدایی برای حمایت باقی نمانده و تمرکز حزب ندای ایرانیان در سایر حوزه ها بر تقویت فراکسیون اقلیت خواهد بود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901606

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی
  • آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • دور برگشت لیگ یک گلبال کشور در بابلسر
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت