Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که دولت کابل با هدف قراردادن رهبر تحریک طالبان پاکستان ثابت کرد که اجازه نمی‌دهد تروریست‌ها از خاک این کشور علیه کشور دیگری استفاده کند و اکنون نوبت دولت اسلام‌آباد است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان،  کشته شدن «ملا فضل‌الله» رهبر تحریک طالبان پاکستان در نتیجه همکاری دولت کابل با اسلام‌آباد در مناطق مرزی ولایت کنر هدف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور رهبر تحریک طالبان پاکستان در مناطق مرزی افغانستان باعث پیچیدگی در روابط دو کشور شده بود و مقامات پاکستانی همواره کابل را به حمایت از این گروه تروریستی متهم می‌کرد.

شورای عالی صلح افغانستان با اشاره به کشته شدن ملافضل‌الله تصریح کرد که دولت افغانستان نشان داد به گروه‌های تروریستی اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه سایر کشورها استفاده کنند.

این شورا تاکید کرد که دولت افغانستان نیز انتظار دارد تا اسلام‌آباد با اقدامات عملی را در راستای زمینه‌سازی برای آغاز گفت‌وگوهای صلح انجام دهد.

«سیداحسان طاهری» سخنگوی شورای عالی صلح به «رادیوآزادی» گفت: در صورت برقراری صلح بین دولت افغانستان و طالبان نگرانی‌ها از حضور گروه‌های تروریستی بین‌المللی در افغانستان نیز پایان خواهد یافت.

وی در ادامه تصریح کرد، ما منتظر تحقق تعهدات عملی پاکستان در روند صلح افغانستان هستیم زیرا روند برقراری صلح با طالبان به رهبری افغانستان برای ما اهمیت دارد.

طاهری خاطرنشان کرد، اگر دولت افغانستان و طالبان به تفاهم دست یابند و به صلح برسند تروریست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در این کشور با شکست مواجه خواهند شد.

ژنرال «جاوید کوهستانی» کارشناس افغان اظهار داشت: حضور فعال تحریک طالبان پاکستان در مناطق مرزی افغانستان همواره عامل تنش در روابط دو کشور بوده است.

وی افزود: دولت افغانستان باید استفاده متقابل کند و دستاوردی نیز داشته باشد.

دولت افغانستان رهبر تحریک طالبان پاکستان را به درخواست مقامات این کشور هدف قرار داد بنابراین انتظار دارد تا در ازای آن پاکستان نیز به تعهداتش در زمینه صلح عمل کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان دولت افغانستان تعهداتش مقامات بین المللی شکست انتظار متقابل طالبان پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت

منابع پاکستانی از درگیری نیروهای امنیتی با کارگران و کولبران در نزدیکی مرز این کشور با افغانستان خبر دادند که طی آن یک نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، ناآرامی‌ها در منطقه مرزی چمن واقع در ایالت بلوچستان منجر به تشدید تدابیر امنیتی در این منطقه شد.

اعتراض کارگران و کولبران در مرز چمن پاکستان به قوانین جدید این کشور برای سفر به افغانستان و بالعکس شامل داشتن روادید و گذرنامه معتبر بار دیگر تبدیل به تجمع و تحصن معترضان شد.

درپی درگیری معترضان با نیروهای امنیتی پاکستان یک نفر کشته و دست کم ۸ نفر دیگر زخمی شدند. تجمع کنندگان در اعتراض به خشونت مسلحانه نیروهای امنیتی، دست به تحصن زده و جاده اصلی شهر چمن منتهی به شهر کویته را نیز مسدود کردند.

به رغم حضور مسوولان انتظامی و دولتی ایالت بلوچستان برای مذاکره با متحصنین، اوضاع امنیتی در مرز پاکستان با افغانستان همچنان متشنج است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌