Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید احمد مقدسی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف نرخ شیرخام و لبنیات، اظهارداشت: متاسفانه ستاد تنظیم بازار هنوز تصمیم جدی در این زمینه نگرفته است.  

وی با بیان اینکه دامداران خواهان این هستند که قیمت شیرخام که حدود ۴ سال است بدون تغییر مانده، افزایش یابد و به تبع آن قیمت لبنیات نیز متناسب با نرخ شیر باید رشد کند تا کارخانجات قادر به خرید شیرخام از دامداران باشند، گفت: ستاد تنظیم بازار اعلام کرده تا ۱۰ درصد بیشتر اجازه افزایش قیمت شیرخام  و لبنیات را نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی کرایه حمل، افزود: زمانی که دولت قیمت تعیین می کند باید ضرر و زیان ناشی از آن را به تولیدکنندگان بپردازد اما وقتی کمکی در این زمینه نمی کند باید قیمت را آزاد کند و همه چیز بسته به عرضه و تقاضا باشد.  

مقدسی با بیان اینکه پیشنهاد وزارت جهاد و تشکل های مربوطه با توجه به قیمت تمام شده تولید برای شیرخام ۱۷۴۸ تومان بوده است، گفت: ستاد تنظیم بازار با نرخ ۱۵۹۰ تومان موافقت کرده که این قیمت مورد تایید ما نیست.  

وی با انتقاد شدید از سیاست های دولت در این زمینه، تصریح کرد: دولت میخواهد تورم را از جیب تولیدکنندگان کنترل کند که این امر امکان پذیر نیست.  

مقدسی درباره آخرین وضعیت بازار نهاده ها نیز با بیان اینکه شرایط بازار مطلوب نیست، ادامه داد: دولت قیمت کنجاله سویا را ۲۲۰۰ تومان و ذرت را ۱۰۰۰ تومان تعیین کرده اما قیمت این کالاها در بنادر به ترتیب به ۲۶۳۰ تومان و ۱۱۶۰ تومان است.  

وی با اشاره به اینکه دولت برای این کالاها ارز ۳۸۰۰ تومانی تخصیص داده است، گفت: تجار این ارز را از دولت می گیرند اما نهاده ها را با ارز بالای ۴۸۰۰ تومان عرضه می کنند.  

مقدسی اضافه کرد: روز گذشته نیز شرکت بازرگانی دولتی که کنجاله را به نرخ ۲۰۶۰ تومان عرضه می کرد اعلام کرده که براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار نرخ این نهاده به ۲۲۰۰ تومان افزایش یافته است.  

وی درباره خرید توافقی شیرخام نیز گفت: خرید ادامه دارد، حجم آن نیز افزایش یافته و گفته می شود به روزانه حدود ۱۲۰۰ تومان رسیده است.  

کد خبر 4329932 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: خرید توافقی شیر خام ستاد تنظیم بازار شرکت بازرگانی دولتی ایران شیر خام لبنیات نهاده های دامی وزارت جهاد کشاورزی کنجاله سویا اوپک بانک مرکزی ایران تولید نفت قیمت نفت نشست 174 اوپک قیمت دلار غیر اوپک وزارت صنعت معدن و تجارت تحریم اقتصادی ایران بیژن نامدار زنگنه ایالات متحده آمریکا وزارت جهاد کشاورزی کاهش تولید نفت بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۶۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه‌ای با حضور سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و هیأت امنای یادمان شهدای هویزه درباره مسائل یادمان و تسهیلگری در حل مشکلات یادمان هویزه برگزار شد.

در ابتدا مسؤولان و اعضای هیأت امنای یادمان شهدای هویزه گزارشی از فعالیت‌های خود در ایام اوج جنوب کشور ارائه کردند و مشکلات و انتظارات خود را جهت بهسازی و خدمت رسانی بهتر به زائرین شهدا را اعلام کردند.

سرهنگ حسین زاده ضمن گرامیداشت شهدای هویزه به ویژه شهید علم الهدی و قدردانی از زحمات خادمان و مسؤولان این یادمان گفت: پشتیبانی از یادمان‌ها و فعال سازی و پای کار آوردن ظرفیت هیأت امناهای یادمان‌ها در دستور کار ستاد مرکزی راهیان نور کشور است.

وی افزود: ستاد مرکزی به دنبال فعال‌سازی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و دولت در راستای حل مشکلات و مسائل یادمان‌ها است.

در این جلسه حمید صادقی معاون مهندسی ستاد مرکزی راهیان نور کشور و سید ایمان یاراحمدی معاون دولت ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز حضور داشتند.

کد خبر 6097317 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • بازگشت دلار به کانال ۵۹/دلار تلگرامی خریدار ندارد
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • بررسی عملکرد سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در کمیسیون اصل نود
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • چرا داستان «جمشید بسم‌الله» دهه‌هاست تکرار می‌شود؟