Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@05:14:08 GMT

اپیدمی بیماری در مناطق زلزله زده نداریم

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۷۳۹۶

اپیدمی بیماری در مناطق زلزله زده نداریم

کرمانشاه - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، تمام موارد بهداشتی مناطق زلزله زده استان را در کنترل دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: تاکنون هیچ گونه اپیدمی(همه گیری) بیماری در این مناطق نداشته ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر محمدابراهیم شکیبا روز دوشنبه در نشستی خبری با تشریح وضعیت بهداشتی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه افزود: وضعیت بهداشتی این مناطق توسط دانشگاه علوم پزشکی هر روز کنترل می شود و نگرانی بابت شیوع بیماری وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت که با گرم شدن هوا باید از وقوع بیماری های منتقله از طریق آب و غذا در این مناطق مراقبت کنیم که اقدام های لازم در این ارتباط انجام شده است.
وی یکی از نگرانی ها در مناطق زلزله زده را شیوع سالک دانست و گفت: این بیماری بومی منطقه است که در زمان گرما امکان شیوع آن وجود دارد.
وی به سمپاشی و جونده کشی در سطح 15 میلیون متر مکعب در هفت شهرستان مناطق زلزله زده استان اشاره کرد و گفت: از این میزان 9 میلیون متر مکعب سمپاشی و در سطح 6 میلیون متر مکعب نیز جونده کشی با هدف مبارزه با شیوع سالک انجام شده است.
وی یادآوری کرد که سمپاشی باید در طول سال ادامه یابد و در مرداد امسال مرحله بعدی آن انجام می شود.
رئیس شبکه بهداشت استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه همه ابعاد بهداشتی مناطق زلزله زده به صورت مستمر و روزانه رصد و کنترل می شود، گفت: آب آشامیدنی در شهرها و روستاها از نظر کیفیت نیز روزانه کنترل می شود و اکنون در این زمینه نیز مشکلی نداریم.
شکیبا از همکاری دستگاه های خدمات رسان از جمله شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در تامین آب و رفع مشکلات شبکه فاضلاب مناطق زلزله زده قدردانی کرد و افزود: هماهنگی دستگاه ها در این ارتباط مطلوب بوده و منجر به رفع مشکلات مردم شده است.
وی از همکاری و مشارکت مردم برای عادی شدن وضعیت در مناطق زلزله زده قدردانی کرد و گفت: اجرای طرح ها و برنامه ها در این مناطق نیازمند همکاری هرچه بیشتر مردم دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت زد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
3033/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زلزله96 اپيدمي بيماري علوم پزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۷۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر خطا کنید، زلزله متوقف نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین اکبری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: در تاریخ ۱۷ اکتبر سال گذشته گفتم اگر مجدداً خطا کنید طوفان الاقصی به زلزله الأقصیٰ تبدیل می‌شود؛ خطا کردید و چند ساعت زلزله را دیدید. ‏ گفتید ما آماده ایم بیایید آمدیم اما در پناه‌گاه بودید اگر باز هم خطا کنید؛ ‏زلزله متوقف نخواهد شد.‌

کد خبر 6081734 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ عشایر و ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی
  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • اگر خطا کنید، زلزله متوقف نخواهد شد
  • بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • ۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • لزوم بازبینی در حرایم بهداشتی دامپروری جهت مشارکت حداکثری مردم در حوزه دام