Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@23:26:57 GMT

مشکلی در تامین ارز کالاها وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۷۴۰۶

مشکلی در تامین ارز کالاها وجود ندارد

خبرگزاری میزان- رئیس کل بانک مرکزی گفت:با تشکیل جلسات اخیر به نظر می رسد که تامین ارز مورد نیاز این گروه های کالایی با هیچ مشکلی روبرو نیست و می تواند با انضباط کامل تخصیص پیدا کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، ولی الله سیف در حاشیه نشست بررسی مسائل اقتصادی و ارزی کشور با اشاره به اینکه در تامین ارز با مشکلی روبرو نیستیم خاطرنشان کرد: خوشبختانه سامانه نیما با انضباطی که مورد نظر ماست این امکان برای دولت فراهم کرده که با اشراف کامل نسبت به تخصیص بهینه منابع اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید توجه شود که کالاهای ضروری و مورد نیاز وارد شود و به این نکته توجه شود که برای واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید می شود باتوجه به تاکیدات بر حمایت از صنایع داخلی منابع ارزی بی مورد صرف نشود.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: برای واردات چهار گروه کالایی سابقه ها نشان می دهد که  گروه اول کالایی حدود 18 میلیارد دلار ارز نیاز است، گروه دوم 24 میلیارد دلار و گروه سوم حدود 6 میلیارد دلار نیاز دارد و این درحالی است که گروه چهارم کالاهای است که در تولید آن خودکفایی هستیم و نیاز به واردات آن وجود ندارد و نیاز حدود 3.8 میلیارد دلاری داشتند که قرار نیست دیگر واردات آنها انجام شود.

سیف با اشاره به تشکیل جلسات اخیر گفت: به نظر می رسد که تامین ارز مورد نیاز این گروه های کالایی با هیچ مشکلی روبرو نباشد و می تواند با انضباط کامل تخصیص پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازار پول ارز دلار بازار سرمایه تامین ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۷۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵.۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی یک میلیارد و 228 میلیون دلار،‌برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ 3 میلیارد و 301 میلیون دلار و برای خدمات 145 میلیون و برای واردات در مقابل صادرات  یک میلیارد و 5 میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی یک میلیارد و 60 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 168 میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و 228 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل 623 میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل 335 میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل 237 میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل 202 میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل 226 میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب 297، 40، 237، 131 و 6 میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز شانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و 678 میلیون دلار ارز نیمایی و 294 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

گفتنی است، در روز 17 اردیبهشت ماه 1403 در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ 44 هزار و 588 تومان، یورو با نرخ 47 هزار و 982 تومان و درهم با نرخ 12 هزار و 141 تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ 41 هزار و 632 تومان، یورور با نرخ 44 هزار و 801 تومان و درهم با نرخ 11 هزار و 336 تومان بود.

دیگر خبرها

  • ۵٫۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • ۵.۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی
  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد