Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@14:05:25 GMT

«ارکستر ملی ایران» به باکو می رود

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۷۵۹۳

ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی که قرار است به مناسبت هفته فرهنگی ایران در آذربایجان به این کشور سفر کند و در باکو و گنجه به اجرای برنامه بپردازد، امروز ۴ تیر آخرین تمرین خود قبل از سفر را در تالار رودکی انجام داد.  

در این تمرین قطعات «جام تهی» از فریدون شهبازیان، «ساغر- ساغرم شکست ای ساقی» از همایون خرم، «بهار عاشق- در من این شور مستی خدایی است» و شعر محلی بختیاری «دست به دستمالم نزن جونم» از روح اله خالقی، «از خون جوانان وطن- هنگام می و فصل گل و گشت چمن شد» از عارف قزوینی، «خوشه چین- من که فرزند این سرزمینم» از نصراله زرین پنجه، «ایران- ایران فدای اشک و خنده تو» از بابک زرین، «جام مدهوشی – می و میخانه مست و می کشان مست» از علی تجویدی، «سرود گل» از حسین دهلوی و همچنین «قطعه آذربایجانی» ایریلیق توسط ارکستر ملی ایران نواخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارکستر ملی ایران ششم و هشتم  خرداد ساعت ۱۹ در کشور آذربایجان، شهرهای باکو و گنجه روی صحنه می رود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران شعر سالار عقيلی فریدون شهبازیان ارکستر ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۷۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره جالب عادل فردوسی‌پور و فریدون زندی درباره تلفظ اسامی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گل زیبای عادل فردوسی‌پور (فیلم) تشویق ایستاده عادل فردوسی‌پور در کنسرت روزبه بمانی توسط مردم (فیلم) حرکت فوق العاده عادل فردوسی‌پور برای کریم باقری (فیلم)

دیگر خبرها

  • واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین (فیلم)
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • مناظره جالب عادل فردوسی‌پور و فریدون زندی درباره تلفظ اسامی (فیلم)
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • خاطره منشوری فریدون زندی از وحید هاشمیان!