Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@11:19:34 GMT

۶ راهکار جلوگیری از افسردگی زنان میانسال

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۷۸۰۸

۶ راهکار جلوگیری از افسردگی زنان میانسال

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که ریسک ابتلا به افسردگی در زنان تقریبا دو برابر مردان است.  احتمال ابتلا به افسردگی در زنان میانسال با توجه به تغییرات فیزیولوژیک و هورمونی بیشتر است.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایکولوژی تودی، توجه به مسائلی همچون خانواده، شغل، بارداری و یائسگی به تنهایی برای زنان یک چالش محسوب شده و در صورت عدم موفقیت در درک و کنترل این مسائل، زمینه افسردگی در زنان فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روانشناسان معتقدند که با کنترل شرایط فردی و اجتماعی می‌توان افسردگی زنان را در میانسالی کنترل کرد و شرایط را به گونه‌ای تغییر داد تا جایگاه زنان به عنوان محور خانواده حفظ شود.

اولین راهکار اساسی برای پیشگیری و برون رفت از وضعیت افسردگی، به روز نگه داشتن اطلاعات است. در واقع زنان باید در سنین میانسالی با توجه به آزادی بیشتر در زمان، به مطالعه بپردازند و از اهمیت جایگاه خود در کنترل خانواده آگاه شوند. در واقع تنها با شناخت اهمیت جایگاه است که زنان به محوریت و اهمیت خود در خانواده پی‌ می‌برند و می‌توانند با مدیریت زمان حتی به امور وضعیت فرزندان نیز رسیدگی کنند.

دومین راهکار مهم برای کنترل افسردگی در سنین میانسالی ورزش کردن است. تحرک یک عامل حیاتی برای به ضربان افتادن زندگی است و از این رو زنان باید به ورزش بپردازند  و هرگز نگران بالا رفتن سن نباشند.

سومین مسئله حائز اهمیت در کنترل افسردگی رسیدگی به وضعیت جسمانی در میانسالی است. با توجه به تغییرات هورمونی و پیدایش دوره یائسگی در دوره میانسالی، بهتر است زنان با مراجعه به پزشک از وضعیت سلامت خود آگاه شوند و با مشورت پزشک، تغییرات مشخصی در رژیم غذایی و نحوه زندگی اعمال کنند.

حفظ ارتباط با دیگران و یافتن دوستان جدید به عنوان چهارمین روش برای کنترل افسردگی در سنین میانسالی است. ارتباط با افرادی که در اطراف شما زندگی می‌کنند بسیار بهتر از گذران زندگی در انزوا است. شما نباید در این سن انتظار رسیدگی از دیگران را داشته باشید، بلکه صرفا کافی است که وقت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و اوقات استراحت و تفریح را با دوستان خود سپری کنید.

اهمیت به درمان به عنوان پنجمین راهکار برای مقابله با افسردگی بیان شده است. زنان هرگز نباید از مراجعه به پزشک و روانپزشک خجالت بکشند. آنها باید از اهمیت سلامت خود به عنوان محور خانواده آگاهی یابند. آنها باید بدانند که صرفا با سلامتی زنان است که سلامت خانواده تضمین می‌شود.

آخرین راهکار برای برون‌رفت از وضعیت افسردگی، یافتن هدف در زندگی است. روانشناسان توصیه می‌کنند که تمرینات مدیتیشن در این دوران بهترین روش برای آسودگی افکار است و زنان با مشاوره با دوستان موفق می‌توانند به زندگی خود هدف و شادی هدیه دهند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام افسردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی در آخرین لحظات عمر خود به هر جنایتی دست می‌زند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،نیر الهامی، مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی، گفت: با ادامه دار بودن جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار زنان و کودکان مظلوم و بی دفاع فلسطین، همچنان غزه در آتش خشم و کینه دشمنان قسم خورده اسلام می‌سوزد.   وی افزود: امروز مردان، زنان و کودکان غزه تاوان ایستادگی و عدالتخواهی خود را پس می‌دهند و بدون داشتن هیچ پناهی، بر روی آوار خانه‌های خود ایستاده و نشان پیروزی بلند کرده‌اند.   الهامی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص): «کسی‌که در راه احقاق حق ستم‌دیده گامی بردارد خداوند قدم‌های او را در روزی‌که همه قدم‌ها می‌لرزد باثبات و استوار قرار می‌دهد» در حدیثی قدسی خداوند متعال نیز می‌فرمایند «سوگند به عزت و جلالم که من از ظالم در دنیا و آخرت انتقام می‌گیرم و نیز کسی‌که مظلومی را ببیند و قدرت یاری او را داشته باشد، اما یاری‌اش نکند، او را کیفر خواهم کرد»؛ این حدیث قدسی و کلام پیامبر اکرم (ص) مسیر زندگی را برای ما مشخص می‌کند.   وی گفت: رژیم صهیونیستی در آخرین لحظات عمر خود در چاه عمیق فرو افتاده و برای چند روز بقای بیش دست به هر جنایتی می‌زند؛ غافل از اینکه وعده خداوند بر استقرار مستضعفین در روی زمین حق علیه باطل است و انشالله به زودی محقق خواهد شد.   مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی افزود: ما زنان، دختران و خانواده‌های غیرتمند استان آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور انزجار خود را نسبت به اعمال وحشیانه حمله‌های رژیم صهیونسیتی ابراز نموده و برای پایان دادن به نفس‌های آخر این رژیم کودک کش هم قسم می‌شویم که تمام توان خود را به میدان آورده و روایتگر این اقتدار و حماسه باشیم تا مسیر تمدن‌سازی و ظهور را هموار نموده و نقش حیاتی خود را در این مسیر ایفا کنیم.   وی گفت: همچنین اعلام می‌داریم در هر برهه و زمان همچون هشت سال دفاع مقدس مطیع امر ولی فقیه زمان با کوچک‌ترین اشارتی از سوی معظم له آماده دفاع از ملت مظلوم فلسطین هستیم.

دیگر خبرها

  • پیام های تسلیت در پی درگذشت زهرا شجاعی
  • تسلیت محسنی اژه ای در پی درگذشت زهرا شجاعی
  • کشت ۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب دار شهرستان فیروزه
  • رژیم صهیونیستی در آخرین لحظات عمر خود به هر جنایتی دست می‌زند
  • از زندگی خسته شده‌اید؟ این راهکار‌ها را امتحان کنید
  • زهرا شجاعی که بود و علت درگذشت او چه بود؟
  • زهرا شجاعی درگذشت
  • چرا جوان‌ها از پیرها غمگین‌تر هستند؟
  • راهکار‌هایی برای جلوگیری از افت کیفیت چغندر
  • انتصاب سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم