Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سیدحمید موسوی (مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران) گفت: شهر یک موجود زنده است و در سیر تکاملی خود دچار فرسودگی خواهد شد به همین دلیل تخریب و نوسازی و ترمیم بافت‌های فرسوده و بناهای قدیمی امری طبیعی و عادی در کلانشهرها به ویژه شهر تهران است.

وی عنوان کرد: آنچه که تخریب و نوسازی و ایجاد کارگاه‌های ساختمانی را در شهر تهران تشدید می‌کند، حرکت جریان سرمایه به سمت ساخت و سازهای شهری است، به این معنی که  از یک طرف نیاز به نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده داریم و از طرف دیگر حرکت جریان سرمایه به سمت ساخت و سازهای شهر باعث می‌شود عمر مفید ساختمان‌های ما کمتر به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی افزود: موضوع تخریب و نوسازی در کلانشهرها همچون تهران و سطح دانش فنی و تکنولوژی موجود در ساخت و ساز باعث می‌شود مزاحمت‌هایی ایجاد و آسیب‌هایی به مجاوران، عابران و ساکنان وارد شود.

موسوی گفت: تعداد زیادی از ساختمان‌ها همچنان به روش سنتی احداث و همین امر موجب می‌شود آلودگی‌های صوتی، سد معبر ساختمانی، تجاوز به حریم معابر، سقوط داربست‌ها و سقوط مصالح صورت گیرد و این موضوع نیز سبب می‌شود کیفیت زندگی برای شهروندان و آنچه که قانونگذار وضع کرده است، وجود نداشته باشد.

وی تاکید کرد: براساس قانون مقررات ملی ساختمان در مبحث ۱۲ هیچ شهروند، مالک و سازنده‌ای حق ندارد در اجرای پروژه ساختمانی موجبات آزار به همسایگان و عابران را ایجاد کند و باید سلامت و بهداشت شهروندان اعم از ساکنان و عابران را تضمین و طبق قوانین و ضوابط و بخشنامه‌های شهرداری عمل کند.

مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران گفت: کسانی که ساختمان‌سازی می‌کنند باید در ساعات مشخصی مشغول به فعالیت شوند و ساعات کار خود را تا ساعت ۲۱ شب پایان دهند اما از آنجا که خلاء قانونی در این زمینه وجود دارد و اداره راهنمایی و رانندگی اجازه تردد خودروهای سنگین و حمل بار را در روز نمی‌دهد. این کامیون‌ها شب هنگام برای تخلیه بار اقدام می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود آرامش و آسایش شهروندان از بین رود. در همین رابطه باید قانون نسبت به تردد کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین در شب هنگام تغییر کند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران فارغ از هرگونه قانونی پل ارتباطی بین مردم و شهروندان است و تقاضای مدیریت شهری این است هرگاه شهروندی تخلفی را مشاهده کرد با سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ تماس بگیرد. ماموران شهرداری موظف‌اند با فرد خاطی برخورد کنند و عوامل اغلب در بازه زمانی کمتر از یک ساعت در محل حضور پیدا می‌کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۸۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت از جان شهروندان با برقی‌سازی خودروها

کارشناس مسائل شهری با بیان اینکه پیشرفت تهران روی ریل مشخص و قابل اعتمادی در حال حرکت است، گفت: اگر جان انسان‌ها برایمان اهمیت دارد باید از برقی شدن خودروها و ناوگان‌ حمل و نقل عمومی استقبال و موانع آن را برطرف کنیم. - اخبار اجتماعی -

مجتبی شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ورود تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اظهار کرد: حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت که در این دوره به طور کامل محقق شد، دستاوردهای خود را در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد و برخی از وزرا نیز انجام امور خود را با مشارکت شهرداری تهران انجام می‌دهند. 

وی ادامه داد: نوسازی بافت‌های فرسوده با مشارکت شهرداری تهران و وزارتخانه مربوطه، ساخت واگن با همکاری شهرداری تهران و وزارت صمت و همچنین ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله مواردی است که حاصل مشارکت این نهاد شهری با ارگان‌های دولتی محسوب می‌شود. 

کارشناس مسائل شهری تصریح کرد: در این بین،‌ با توجه به اینکه بسیاری از کشورها برای کاهش و ریشه‌کن کردن آلودگی هوا به سمت برقی‌سازی خودروها در حرکت هستند، برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران که روند آن آغاز شده، یک ضرورت است البته برخی افراد در این راستا به کمبود برق اشاره می‌کنند؛ این در حالیست که ساخت راکتورهای هسته‌ای در دستور ساخت قرار دارد و بهره‌برداری از آنها به وضعیت موجود کمک خواهد کرد. 

آغاز برقی‌سازی حمل‌و‌نقل عمومی در گرو حمایت‌ واقعی دولت

وی با بیان اینکه ما در مسیر افزایش تولید برق قرار داریم و با یک آینده‌نگری می‌توان مطمئن بود مسیری که در آن حرکت می‌کنیم، مسیر درستی است، ادامه داد: در عین حال نباید بیمار‌ی‌‌ها و مرگ‌‌ومیرهای ناشی از آلودگی هوا که گریبان‌گیر مردم شهرهای بزرگ شده است را فراموش کنیم، اگر جان انسان‌ها برایمان اهمیت دارد باید از برقی شدن خودروها و ناوگان‌ حمل و نقل عمومی استقبال و موانع آن را برطرف کنیم.

شاکری خاطرنشان کرد: با توجه به گزارشات و برنامه‌هایی که شهرداری تهران در جلسات برگزار شده با اعضای شورای شهر ارائه کرده به نظر می‌رسد پیشرفت تهران روی ریل مشخص و قابل اعتمادی در حال حرکت است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شورایاران خدمات شهری را به اطلاع شهروندان برسانند
  • صیانت از جان شهروندان با برقی سازی خودروها
  • انتقاد عضو شورای شهر از عدم ساخت ورزشگاه‌های جدید در پایتخت
  • ترافیک نیمه سنگین در محور شهریار – تهران
  • اعمال قانون ۱ میلیون ۹۵۰ هزار فقره تخلفات شبانه در تهران
  • صیانت از جان شهروندان با برقی‌سازی خودروها
  • شهرداری تهران چطور می خواهد مشکل کمبود اتوبوس را حل کند؟
  • الحاق ۲۰ دستگاه ماشین آلات تخصصی حمل مصالح به ناوگان شهرداری تهران
  • مسجد قیطریه آزمونی برای شهردار تهران
  • ترافیک پر حجم اما روان در پایتخت