Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اخلاص و تقوا باید در دستگاه قضایی به منصه ظهور برسد گفت: قضات در امر دادرسی خدامحوری را در خود تقویت کنند. ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی امروز در جمع اعضای شورای قضایی مازندران به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: هفته قوه قضاییه به مناسبت شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی و یاران و همراهانش در سرچشمه تهران و حزب جمهوری اسلامی که بیش از72 نفر شهید شدند را گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر چتر ولایت نباشد قضاوت ما قضاوت نیست دشمنان امروز ما را رها نمی‌کند و به دنبال زمین‌گیر کردن انقلاب و نظام است که باید حواسمان باشد.

طبرسی گفت: مردم دستگاه قضا را به عدالت می‌شناسند که هر چه انصاف و عدالت و رسیدگی بیشتر و دقیقتر باشد مردم بیشتر به نظام،انقلاب و دستگاه قضا راغب می‌شوند.

وی بیان کرد:  وجود قوه قضائیه پهلوان قهرمان عادل در تمام عرصه‌ها باید وجود داشته باشد که در سایه سار ولایت فقیه این امر تشکیل شد. قضاوت به اهلش مربوط می‌شود که بتوانند این مسئولیت سنگین الهی را به دوش بکشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: کارشناسان باید آسیب‌شناسی کنند که چرا جرائم مانند فحاشی زیاد شده که دستگاه‌های فرهنگی نقش خود را به درستی عمل کنند.

وی ادامه داد: فضای مجازی باید کنترل شود که در زمینه پیشگیری جرائم جدی وارد عمل شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انتقاد درست صحیح و ادبیات درست مطرح شود و بدانیم اگر بزرگان و مسئولان جامعه تضعیف شوند صلابت و قدرت کشور زیر سئوال می‌رود که باید با وحدت و احترام به قوای سه گانه اقتدار خود را حفظ کنیم.

طبرسی افزود: بدانیم وارث خون شهدا هستیم و سرمایه‌هایی مثل شهیدبهشتی، شهید مطهری، شهید باهنر دادیم که باید میراثدار انقلاب باشیم و با وجدان کار کنیم و احتیاجی به ناظر و بازرس نداشته باشیم.

وی گفت: تا زمانی که دستگاه قضا نباشد امنیت جامعه تامین نمی‌شود و قوه مقننه و قوه مجریه نمی‌توانند به وظایف خود عمل کنند که باید در انجام وظایف خداپرستی، خدامحوری و اخلاص را مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/ح

R41358/P1357/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۸۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری گلستان

رئیس کل دادگستری استان گلستان  امروز یکشنبه در صدر هیئتی متشکل از دادستان مرکز استان و مسئولان قضایی از حوزه قضایی گمیشان بازدید کرد.

در این بازدید کیفیت پاسخگویی به مراجعان، راهکار‌های تسهیل ارتباط مردم با مسئولان قضایی در شهرستان‌ها و کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها بررسی شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان در حاشیه بازدید از ساختمان در حال ساخت دادگستری گمیشان گفت: اعتبار این پروژه از محل مصوبات سفر اول رئیس قوه قضاییه به استان تامین شده و با زیربنای هزار و ۱۰۰ مترمربع تا شهریور امسال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

حیدر آسیابی با اشاره به رویکرد دستگاه قضایی برای کاهش جمعیت کیفری گفت: صدور آرای جایگزین حبس و استفاده از سازوکار‌های قانونی، رویکرد امسال قضات ما در محاکم است.
وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۶ هزار و ۴۰۰ رای جایگزین حبس صادر شد که از ورود همین تعداد، به زندان جلوگیری شد.

وی، افزود: الزام به ارائه خدمات عمومی رایگان در امور آموزشی، بهداشتی، درمانی، فنی و کشاورزی، دوره مراقبت و جزای نقدی از جمله انواع آرای جایگزین حبس هستند.

آسیابی گفت: این آراء مطابق ماده ۶۴ قانون مجازات اسلامی با ملاحظه نوع جرم و کیفیت ارتکاب آن، آثار ناشی از جرم، سن، مهارت، وضعیت، شخصیت و سابقه مجرم، وضعیت بزه دیده و سایر اوضاع و احوال، از سوی قضات برای محکومان فاقد سابقه کیفری که جرایم غیرعمد و سبک مرتکب شده‌اند به‌جای زندان صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: استفاده از مجازات جایگزین حبس به معنی آسان گرفتن به مجرمان خطرناک نیست و در جرایم خشن و جرایمی که پای جان، مال و ناموس مردم و امنیت جامعه در میان است، نگاه قانون‌گذار و رویکرد ِ قضات، قاطعانه است.

رئیس کل دادگستری گلستان از تلاش برای سرعت بیشتر رسیدگی به پرونده‌ها هم خبر داد و گفت: تعیین تکلیف و رسیدگی به پرونده‌های مسن هم از اولویت‌های دیگر امسال است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • حکم قضات منجر به آسیب تولید یا اشتغال نشود
  • ضرورت تحقق منابع تقویت بنیه دفاعی
  • تسریع جذب قضات و کارکنان اداری در سال ۱۴۰۳
  • تصادف شدید در محور سد شهید کاظمی
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و تقویت اشتغال در استان تهران است
  • بزرگترین پارک جنگلی کوهستانی شمال کشور افتتاح می‌شود
  • ساخت نیروگاه زباله‌سوز در ساری ضرورت دارد
  • عملیات «وعده صادق» موجب تقویت غرور ملی شد
  • استفاده بیشتر از ظرفیتهای قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استان
  • استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری گلستان