Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@14:53:19 GMT

هوش مصنوعی عکس های دستکاری شده را پیدا می کند

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۸۱۱۷

هوش مصنوعی عکس های دستکاری شده را پیدا می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس،  آخرین اخبار شرکت ادوب نشان می دهد آپدیت های آتی ابزارهای دیجیتال این شرکت مانند فتوشاپ به کاربران قابلیتی خارق العاده برای دستکاری عکس ها می دهد.

 این در حالی است که این شرکت به تازگی از یک سیستم هوش مصنوعی رونمایی کرده که می تواند به سرعت تشخیص دهد عکس دستکاری شده یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت ادوب مدت هاست از مدافعان دستکاری در عکس ها به شمار می رود. این شرکت به طور مداوم نرم افزار فتوشاپ را اراتقا داده تا تصاویری بسازد که بی عیب و نقص به نظر می رسند.

 سال گذشته این شرکت از ابزارهایی بسیار مفید برای دستکاری عکس ها رونمایی کرد، اما در عین حال چنین ابزارهایی از اعتماد کاربران به صحت عکس ها می کاهد.

درهمین راستا ولاد موراریو یکی از محققان ارشد در ادوب با کمک هوش مصنوعی و ماشین یادگیری سعی در خلق ابزاری دارد که بتواند به سرعت و درستی دستکاری دیجیتال در عکس را ردیابی کند.

او در این باره می گوید: ما روی سه روش معمول دستکاری عکس ها تمرکز کردیم: slicing که در آن دو بخش از دو عکس متفاوت با هم ترکیب می شود؛ copy-move که در آن اشیای یک عکس حرکت داده می شود یا از آنها کپی در مکان دیگری ساخته می شود؛removal که در آن اشیا از  عکس حذف می شوند.

چشم انسان به راحتی نمی تواند این تغییرات را رصد کند و یک متخصص نیز ممکن است برای تعیین این موضوع ساعت ها وقت صرف کند. اما شبکه  عصبی ساخته شده می تواند دو روش تحلیل عمیق عکس را به کار گیرد و به سرعت واقعی بودن نمونه را مشخص کند.

برای این منظور محققان از هزاران عکس دستکاری شده استفاده کردند و به شبکه عصبی شیوه های دستکاری عکس را آموزش دادند.

در حال حاضر این الگوریتم بسیار محدود است اما در آینده گسترده تر می شود.

کد خبر 4330287 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: عکس نوآوری هوش مصنوعی تحقیقات علمی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هوش مصنوعی ایالات متحده آمریکا محمد جواد آذری جهرمی فناوری فضایی فناوری نانو موبایل گوگل اینترنت امنیت اطلاعات تلفن همراه هکرها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۸۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| مفقودی‌های سیل عنبرآباد پیدا شدند

فیلم| مفقودی‌های سیل عنبرآباد پیدا شدند

دیگر خبرها

  • اعزام ۹ تیم برتر در هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران به کشور هلند
  • فیلم| مفقودی‌های سیل عنبرآباد پیدا شدند
  • امروز هوش مصنوعی و رباتیک به عنوان پیش برنده‌های علم و فناوری در دنیا مطرح است + فیلم
  • هوش مصنوعی چینی در رقابت با ChatGPT
  • تمهیدات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی   
  • رکوردشکنی هوش مصنوعی چینی
  • اقدامات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی
  • تمهیدات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی
  • iOS۱8 با ویژگی‌های هوش مصنوعی عرضه می‌شود
  • تذکر یک نماینده مجلس درباره تلاطمات بازار ارز و دستکاری دولت در جداول بودجه ۱۴۰۳ /قالیباف پاسخ داد