Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی 98-97 گفت:50 پایگاه شامل 48 پایگاه اولیه و 2پایگاه تخصصی به نوآموزان خدمت رسانی می کنند.
طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از سوم تیرماه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهناز کریمی روز دوشنبه در آیین افتتاح نمادین طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی 98-97 در مدرسه بهشت منطقه 11 شهر تهران اظهار داشت: در این طرح با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نوآموزان از لحاظ بینایی، شنوایی، سلامت دهان و دندان، سلامت جسمانی، قد، وزن، توده بدنی، هوش و آمادگی تحصیلی مورد سنجش قرار می گیرند.
وی با اشاره به سنجش سلامت 101 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و 15هزار نوآموز پیش دبستانی در سال گذشته گفت: امسال پیش بینی می شود که 95 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و 15هزار و 500 نوآموز پیش دبستانی مورد سنجش قرار بگیرند.
کریمی افزود: امسال، 435نفر از کارکنان آموزش و پرورش در 50 پایگاه شامل 48 پایگاه اولیه و 2پایگاه تخصصی در غرب و شرق تهران به نوآموزان خدمت رسانی می کنند که نوآموزان براساس نتایج سنجش به مدارس عادی، تلفیقی و استثنایی معرفی می شوند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران اظهار داشت: دانش آموزان و اولیا برای شرکت در این طرح باید به مدارس محل سکونت خود مراجعه کرده و از طریق سامانه سنجش ثبت نام و نوبت دهی شده و به پایگاه های سنجش مراجعه کنند.
کریمی هزینه سنجش سلامت نوآموزان را 25 هزار تومان عنوان کرد و گفت: این هزینه برای نوآموزان بی بضاعت به صورت نیم بها یا رایگان انجام می شود.
وی با بیان اینکه تمامی اطلاعات نوآموزان در سامانه سنجش به صورت الکترونیکی ثبت می شود، افزود: نوبت دهی برای طرح سنجش سلامت نوآموزان از 29خردادماه آغاز شده و در صورت مراجعه بهنگام اولیا و نوآموزان به پایگاه ها، این روند تا نیمه اول شهریورماه پایان خواهد یافت.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران گفت: در طول سال تحصیلی نیز اگر نوآموز پیشرفت تحصیلی نداشته باشد و کارنامه تحصیلی او مردودی اعلام شود، از طریق ورود به سامانه و ثبت اطلاعات می تواند مجددا مورد سنجش قرار بگیرد.
کریمی درباره جهش تحصیلی دانش آموزان و چالش های آن گفت: بعضی از مدارس غیردولتی دانش آموزان را با صغر سنی ثبت نام می کنند و برای رفع مشکل نیز اصرار بر انجام جهش تحصیلی دارند، سال گذشته از 900دانش آموز متقاضی جهش تحصیلی بیش از 50 نفر صغر سنی داشتند و در این روند ما تست مجدد جهش تحصیلی در مدارس نداشته و با اعتراض برخی از اولیا مواجه بودیم.

*سنجش سلامت نوآموزان اختلالات را کاهش می دهد
محمدحسن عظیم عراقی معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز در این آیین اظهار داشت: طرح سنجش سلامت از 20 سال گذشته با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های ایران، تهران و شهید بهشتی و از 6سال گذشته به صورت الکترونیکی اجرا می شود.
وی با بیان اینکه نوآموزان برای انجام سنجش باید به نزدیکترین مدرسه محل سکونت خود مراجعه کنند، گفت: مراقبان بهداشت در این پایگاه ها آمادگی تحصیلی و سلامت جسمانی نوآموزان را مورد ارزیابی قرار می دهند و در صورت نیاز نوآموزان به پایگاه های تخصصی ارجاع داده می شوند.
عظیم عراقی، یکی از اصلی ترین اهداف طرح سنجش سلامت را پیشگیری از بروز اختلالات و بیماری های و جلوگیری از افزایش بعضی از بیماری ها عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال در این طرح کم شنوایی و دیرآموزی برخی از دانش آموزان تشخیص داده شده و روش هایی برای درمان آن به دانش آموزان و اولیا ارائه می شود تا شرایط تحصیلی آنان مانند سایر دانش آموزان عادی فراهم شود.
وی با اشاره به روند سنجش نوآموزان پیش دبستانی گفت: سال گذشته یک میلیون و 330هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و 347هزار نوآموز مورد سنجش سلامت قرار گرفتند که این پیش دبستانی ها امسال دیگر مورد سنجش قرار نخواهند گرفت.
عظیم عراقی درباره جهش تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان اظهار داشت: سال گذشته 10هزار نفر تقاضای جهش داشتند و این روند امسال تا 15مردادماه در پایگاه ها انجام خواهد شد.
معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: دانش آموزان برای درخواست جهش تحصیلی باید ابتدا به مدرسه خود و سپس برای انجام تست های هوش به پایگاه ها مراجعه کنند و تاکید می کنیم که شرایط استاندارد تست برقرار باشد تا نتایج صحیح باشد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین با تاکید بر اهمیت انجام سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان اظهار داشت: سنجش سلامت بر سرنوشت دانش آموزان تاثیرگذار است و به بهبود بعضی از کاستی ها و مشکلات جسمی و روحی نوآموزان کمک می کند براین اساس سنجش سلامت هر چقدر دقیق تر باشد، آسیب ها در سنین بالاتر کمتر خواهد بود.
نادر جهان آرای گفت: انجام سنجش سلامت در دوره پیش دبستانی به مداخلات بهنگام و حل مشکلات کمک بیشتری خواهد کرد.
وی با اشاره به جهش تحصیلی دانش آموزان افزود: متقاضیان این طرح در تهران بیشتر از سایر استان های کشور است که دانش آموز باید ضمن کسب نمرات تحصیلی خیلی خوب حدنصاب تست ها و آزمون های هوش را کسب کند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: برخی از دانش آموزان و اولیا متقاضی جهش تحصیلی چند پایه هستند که از کارشناسان و مسئولان مناطق درخواست می کنیم جهش تحصیلی 2پایه و سه پایه را توصیه نکنند، هر چند این تقاضاها از طریق کمیسیون های خاص مناطق و بررسی ضریب هوش با حساسیت بالایی پیگیری می شود اما کوچکترین ضریب خطا می تواند بزرگترین آسیب را به دانش آموز وارد کند.
تهرام/7245/ 1539 /

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي 50 پايگاه سنجش سلامت نوآموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس

کوهگرد معاون شبکه بهداشت و درمان بافق گفت: طرح سفیران سلامت دانش آموزی با هدف توانمندسازی دانش آموزان برای خودمراقبتی و انتخاب سبک زندگی سالم در مدارس اجرا می‌شود. 

او افزود: دانش‌آموزان در این طرح در طول سال تحصیلی آموزش‌های لازم را از طریق مراقبین سلامت دریافت می‌کنند و اطلاعات خود را در اختیار خانواده و هم سالان خود قرار می‌دهند. 

میرزایی مدیر مدرسه شهید دهستانی بافق گفت: همزمان با هفته سلامت جشنواره غذای سالم نیز برگزار شد تا دانش آموزان با غذای سالم و ناسالم آشنا شوند. 

او افزود: سفیران سلامت مدرسه این وظیفه را دارند تا موراد بهداشتی در حوزه جسم و روح را به دیگر دانش آموزان آموزش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • قطار ملی مترو در انتظار ورود به چرخه خدمت‌رسانی
  • وجود ۵۴ هزار سفیر سلامت در گلستان
  • توجه ویژه به ساحت تربیت زیست بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش