Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@14:51:20 GMT

خطر در کمین رود دره های ساماندهی شده تهران

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۸۱۶۲

خطر در کمین رود دره های ساماندهی شده تهران

محمدعلی کرونی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بازدیدی که اخیراً این کمیسیون از سازمان زمین شناسی داشته است، افزود: یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، ساماندهی رود دره ها بود که کف رود دره ها پس از ساماندهی بتن و آسفالت شده و عملاً مانع نفوذ آب شده است.

وی گفت: بر اساس گزارشی که این سازمان تهیه کرده بود، در صورت وقوع سیلاب در این مسیرها دچار مشکل خواهیم شد و وضعیت در زمان وقوع سیلاب در این رود دره ها مانند رود دره نحج البلاغه و ولنجک بحرانی است و فاجعه ای رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران همچنین در ادامه به ساخت و سازهایی که بر روی نقاط پرخطر انجام شده اشاره کرد و افزود: به طور مثال سعادت آباد تهران در صورت زمین لغزش دچار خسارات زیادی می شود و در زلزله چند سال گذشته بلده نیز دو برج در این منطقه تخریب شد.

کرونی ادامه داد: شورا و سازمان زمین شناسی موضوعات مشترک بسیاری دارند و مدیریت شهری باید در تصمیماتی که می گیرد، از مطالعات این سازمان استفاده کند.

کد خبر 4330303 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: سیلاب شورای شهر تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش بیمه ترافیک سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور قوه قضاییه سازمان هواشناسی جام جهانی 2018 روسیه مجلس شورای اسلامی آموزش و پرورش محمد علی افشانی سرهنگ نادر رحمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین قربانی؛ چهارراه ولیعصر تهران یکی از پرترددترین مناطق شهری تهران است که چند سالی است در قبضه دستفروشان درآمده و رفت و آمد شهروندان را با مشکل مواجه کرده است. به طوریکه یکی از پرشمارترین تماس‌های سامانه ۱۳۷ را به خود اختصاص داده است.

اگر از درب متروی چهارراه ولیعصر به سمت تئاتر شهر بروید یا اینکه قصد پیاده روی در این محدوده را در خیابان انقلاب داشته باشید، آنقدر تعداد دستفروشانی که بساطشان را در پیاده رو پهن کرده اند زیاد است که راه رفتن در این محدوده را سخت کرده است.

برآورد‌ها نشان می‌دهد حدود ۳۰۰ دستفروش در این محدوده پرتردد به صورت روزانه مشغول به کارند.

هنرمندان و مدیران وزارت ارشاد نیز برای حفظ حریم تاتر شهر، از جمله متقاضیان اصلی  ساماندهی این بخش از پایتخت هستند.

دستفروشی یک شغل غیررسمی بود اما اکنون با گرفتن مجوز این افراد می‌توانند تحت پوشش بیمه‌ها هم قرار بگیرند و دولت و مجلس نیز این شرایط را فراهم کرده است. اما فعالیت آنها نیاز به ساماندهی دارد و نباید این نوع فعالیت مانعی برای فعالیت روزمره شهروندان شود.

شهرداری تهران در این دوره مدیریت شهری، با این رویکرد که باید دستفروشان شناسایی و مجوز دریافت کنند تا در یک قالب نیمه رسمی به فعالیت بپردازند، آغاز به کار کرد.

سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص روند صدور مجوز برای دستفروشان گفت: در مرحله اول در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌های ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است و از اواخر فروردین ماه ثبت نام از دستفروشان آغاز شده است.

از سوی دیگر ساماندهی دستفروشان نیاز به ایجاد بازارچه‌های محلی دارد که این طرح نیز مدتی است کلید خورده است.

مهمترین منطقه برای ساماندهی اما همین حوالی چهارراه حضرت ولیعصر(عج) است که بیشترین تردد و شکایات را دارد.

بیگی گفت: در راستای ساماندهی دست‌فروشان چهارراه و خیابان چهارراه حضرت ولیعصر(عج) دو محل جدید در مناطق ۶ و ۱۱ برای استقرار دست‌فروشان محدوده چهارراه و خیابان حضرت ولی‌عصر (عج) تعیین شده است.

 وی در ادامه افزود: طرح ساماندهی دست‌فروشان و بساط گستران خیابان و چهارراه حضرت ولیعصر(عج) در دو ناحیه شمالی و جنوبی در مرز مناطق ۶ و با همکاری نیرو‌های شرکت شهربان، نیروی انتظامی و عوامل اجرایی مستقر در مناطق مذکورعملیاتی می‌شود. 

به گفته وی جانمایی و آماده سازی «بازارچه سرمد» در منطقه ۱۱ جهت ساماندهی دست‌فروشان خیابان و چهارراه حضرت ولیعصر(عج) پایان یافته و چیزی حدود ۱۳۰ غرفه برای دستفروشی در این بازارچه در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح نشان می‌دهد که هدف شهرداری ساماندهی دستفروشان است نه جمع آوری مقطعی آنها، گفت: پس از این هم معیشت و کسب و کار دست‌فروشان رونق می‌گیرد و هم انضباط شهری در معابر این شریان مرکزی شهر تهران رعایت خواهد شد.

پیشتر علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی دستفروشان حاشیه تئاتر شهر تهران اظهار کرد: مکان جدید استقرار این دستفروشان در حال آماده سازی است و بحث ساماندهی در حال انجام است.

زاکانی تاکید کرد: بحث ساماندهی دستفروشان در چند نقطه تهران انجام شده و در حال انجام است و تئاتر شهر نیز جزو این نقاط است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب طراح سوالات کنکور | اجازه خروج به او ندادیم تا اینکه چهلم همسرش رسید + فیلم
  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • سازمان جهانی غذا: کودکان غزه دچار سوتغذیه شده‌اند
  • بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • وانتی ها و چرخی های تهران بخوانند ؛ شهربانان در کمین کسانی که سد معبر می کنند
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران