Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-19@06:06:50 GMT

معدن گچ در کوه سفید دماوند توقیف شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۸۱۸۱

معدن گچ در کوه سفید دماوند توقیف شد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، عباس میرزا کریمی رئیس اداره کل محیط زیست شهرستان دماوند در رابطه با توقیف فعالیت معدن گچ در کوه سفید دماوند اظهار کرد: مجوز فعالیت معدن گچ در کوه سفید دماوند را وزارت صنعت ،معدن و تجارت صادر کرده بود .
 
وی ادامه داد: به دلیل نداشتن ارزش اقتصادی و بهره برداری در یک شیب 100 درصد، همچنین احداث معدن در زیستگاه حیات وحش و درختان ممنوع القطعی مانند ارس و گون، نزدیکی به روستاها که براساس ضوابط استقرار معادن از لحاظ زیست محیطی رعایت نشده و از طرفی سوء استفاده از پروانه بهره برداری که باعث تخریب بیش از حد از کوه شده بودند،  مجوز این معدن باطل و بهره برداری از آن توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
میرزاکریمی گفت: مسئول این پروژه برای احداث معدن جاده های بین مزارع را تخریب کرده و این منطقه به دلیل زیستگاه گونه های حیات وحش از جمله پلنگ، قوچ و میش به خطر افتاده بود. منطقه کوه سفید سر منشا چشمه ها و زمینهای کشاورزی است و احداث این معدن باعث ایجاد گرد و غبار در منطقه شده بود.
 
وی افزود: سازمان محیط زیست شهرستان دماوند و اداره منابع طبیعی و همچنین اهالی منطقه برای توقیف فعالیت این معدن به دیوان عدالت اداری شکایت کرده بودند.
 
رئیس اداره کل محیط زیست شهرستان دماوند تصریح کرد: سازمان محیط زیست در سال های گذشته این معدن را پلمپ کرده بود، اما مسئول بهره بردار به این اخطارها توجه نکرده و حتی چندین بار بر علیه سازمان محیط زیست شکایتی تنظیم کرده بود .

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معدن گچ کوه سفید دماوند ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۸۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاجعه زیست محیطی بیخ گوش شهر

   


به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، این اقدام بدور از چشم متولیان‌نظارتی و بدور از روستا‌ها و با استفاده از جاده یک معدن درحال انجام است.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان میگوید: محیط‌زیست پس از بازدید و بررسی موضوع، ۳ مرتبه اخطاریه صادر کرده و پس از اینکه صنعت توجهی نکرده، پرونده آذرماه امسال به دادستان شهرستان کرمان معرفی شده است، اما چرا مجدد این موضوع تکرار شده است بی اطلاعیم.

این درحالیست که پرونده این کارخانه به دادستان کرمان ارجاع شده است.

حالا اهالی چند روستای مجاور این منطقه پس از اطلاع از موضوع طرح شکایت کرده و موضوع را در دستور کار شورا‌ها قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش محیط‌زیستی‌های دماوند در ایام نوروز
  • فاجعه زیست محیطی بیخ گوش شهر
  • اعلام سهمیه نفت سفید خانوار‌های مازندرانی در بهار ۱۴۰۳
  • توقیف ۲ خودرو در آستانه اشرفیه به دلیل تخلف زیست محیطی
  • افزون بر ۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در کردستان وصول شد
  • توقیف ۲ خودرو حین تخلیه زباله در آستانه اشرفیه
  • مشاهده ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده دنا
  • تصاویر بی نظیر از ۴ قلاده خرس در منطقه دنا + فیلم
  • مشاهده ۴ قلاده خرس قهوه ای در منطقه حفاظت شده دنا
  • مهار آتش سوزی بیشه زار بیت قشم در منطقه حفاظت شده کرخه حمیدیه