Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@04:21:39 GMT

معدن گچ در کوه سفید دماوند توقیف شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۸۱۸۱

معدن گچ در کوه سفید دماوند توقیف شد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، عباس میرزا کریمی رئیس اداره کل محیط زیست شهرستان دماوند در رابطه با توقیف فعالیت معدن گچ در کوه سفید دماوند اظهار کرد: مجوز فعالیت معدن گچ در کوه سفید دماوند را وزارت صنعت ،معدن و تجارت صادر کرده بود .
 
وی ادامه داد: به دلیل نداشتن ارزش اقتصادی و بهره برداری در یک شیب 100 درصد، همچنین احداث معدن در زیستگاه حیات وحش و درختان ممنوع القطعی مانند ارس و گون، نزدیکی به روستاها که براساس ضوابط استقرار معادن از لحاظ زیست محیطی رعایت نشده و از طرفی سوء استفاده از پروانه بهره برداری که باعث تخریب بیش از حد از کوه شده بودند،  مجوز این معدن باطل و بهره برداری از آن توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
میرزاکریمی گفت: مسئول این پروژه برای احداث معدن جاده های بین مزارع را تخریب کرده و این منطقه به دلیل زیستگاه گونه های حیات وحش از جمله پلنگ، قوچ و میش به خطر افتاده بود. منطقه کوه سفید سر منشا چشمه ها و زمینهای کشاورزی است و احداث این معدن باعث ایجاد گرد و غبار در منطقه شده بود.
 
وی افزود: سازمان محیط زیست شهرستان دماوند و اداره منابع طبیعی و همچنین اهالی منطقه برای توقیف فعالیت این معدن به دیوان عدالت اداری شکایت کرده بودند.
 
رئیس اداره کل محیط زیست شهرستان دماوند تصریح کرد: سازمان محیط زیست در سال های گذشته این معدن را پلمپ کرده بود، اما مسئول بهره بردار به این اخطارها توجه نکرده و حتی چندین بار بر علیه سازمان محیط زیست شکایتی تنظیم کرده بود .

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معدن گچ کوه سفید دماوند ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۸۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن مرادزاده صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح تحت مدیریت مناطق حفاظت شده در استان بوشهر در حال حاضر ۷.۵ درصد از عرصه‌های طبیعی استان تحت مدیریت است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ با معرفی چهار منطقه برای مناطق حفاظت شده و سه منطقه برای منطقه شکارممنوع و یک درخت ۷۰۰ ساله به عنوان اثر طبیعی ملی به شورای عالی محیط زیست، شرایطی را فراهم نمودیم تا امکان گسترده کردن سطح مناطق تحت مدیریت به وجود آمده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در همین زمینه یک منطقه حفاظت شده در سال ۱۴۰۲ مصوب شده که بزرگترین و وسیع‌ترین منطقه حفاظت شده در استان بوشهر خواهد بود. این منطقه حفاظت شده در دو شهرستان دشتستان و تنگستان واقع شده است.

مرادزاده از اهمیت فعالیت سمن‌ها و فعالان زیست محیطی در حفاظت از محیط‌زیست و تنوع زیستی گفت و از همه فعالان و انجمن‌های زیست محیطی درخواست کرد در زمینه‌های متعدد زیست محیطی به یاری و همکاری با سازمان حفاظت محیط‌زیست بیایند. در زمینه‌های مختلف پژوهشی و حفاظتی درخواست دارم که به طور تخصصی به یاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیایند.

حمایت از سمن‌ها و فعالان زیست محیطی

حیدر فقیه رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر در این نشست از حمایت‌های گسترده از فعالیت‌های سمن‌ها و فعالان زیست محیطی استان بوشهر گفت و خواستار همکاری و مشارکت بیشتر در زمینه آموزش به دانش آموزان و شهروندان، حفاظت مشارکتی در زیستگاه‌ها و … سمن‌ها شد.

در این نشست هم اندیشی همچنین نمایندگان انجمن‌های زیست محیطی مانند انجمن حیات سبز لیان، انجمن زمین سبز بوشهر، انجمن حیات سبز سمل، خانه کوهنوردی خاییز، انجمن سبز وحدتیه، انجمن زیست محیطی رادار دشتستان، انجمن کوه سیاه بوشکان، انجمن حیات سبز تنگستان و … به بیان نظرات و پیشنهادات و انتقادات پرداخت.

کد خبر 6086227

دیگر خبرها

  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند